چگونه مراحل ثبت نام در بورس را انجام دهیم؟+ویدیو آموزش گرفتن کد بورسی+نمونه سوال

ثبت نام در بورس و گرفتن کد معاملاتی

در این مطلب به دنبال آن هستیم که مراحل ثبت نام در بورس را بطور کامل توضیح دهیم تا شما عزیزان بدون کمترین مشکلی با دریافت کد بورسی خودتان اقدام به انجام معاملات در بازار سرمایه کنید.

برای ثبت نام در بورس و خرید و فروش سهام دیگر نیازی به حضور فیزیکی در تالار بورس نیست و امروزه برای سرمایه گذاری در بورس شما فقط و فقط نیاز به یک لپ تاپ یا گوشی موبایل متصل به اینترنت دارید تا بتوانید به راحتی در خانه یا محل کار، خرید و فروش خود را در کسری از ثانیه انجام دهید. ابتدا شما باید با مفاهیم کد بورسی ، مراحل و شرایط ثبت نام در بورس ، ثبت نام کد بورسی ، ثبت نام در کارگزاری و دریافت اطلاعات حساب آشنا شوید و این مراحل رو انجام دهید سپس شروع به معامله گری و یادگیری تحلیل سهام و کسب سود کنید

کد بورسی چیست ؟

در اولین قدم برای خرید و فروش سهام در بازار بورس نیاز به دریافت یک کد بورسی ، نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه های آنلاین معاملاتی دارید؛ کد بورسی یا همان کد سهامداری همانند شماره شناسنامه و کد ملی شماست و برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که متقاضی انجام معاملامه در بورس هستند صادر می شود و شما بدون آن نمی توانید معامله ای را انجام دهید. این کد را سازمان بورس اوراق بهادار برای شما صادر خواهد کرد و زمانی که شما به کارگزاری ای مراجعه می کنید، کارگزار این کد را از سازمان بورس برای شما دریافت می کند.
نکته: همانطور که گفتیم کد بورسی شما فقط یکبار صادر می شود و اگر شما از چند کارگزاری هم اقدام به در یافت کد کنید ، کد شما یکسان خواهد بود و هیچ مشکلی هم ندارد پس اگر هم به این مسئله بر خوردید یا قصد آن را دارید که در چند کارگزاری حساب آنلاین داشته باشید نگران نباشید؛ این کار مثل این است که شما با کد ملی خودتان در بانک های مختلف حساب باز می کنید.


برای شروع یادگیری آموزش بورس و تحلیل سهام از دوره مقدماتی آموزش بورس شروع کنید.


ساختار کد بورسی به چه شکل است؟

کد بورسی شما متشکل است از سه حرف که معمولا ترکیبی از حروف اول نام خانوادگی شماست و یک عدد ۵ رقمی که کاملا تصادفی انتخاب می شود؛ برای مثال کد بورسی شخصی با نام خانوادگی محمدی احتمالا به این صورت خواهد بود:” م ح م ۷۳۹۲۱ ”

روش ثبت نام در بورس

حال که با کد بورسی و ساختار آن آشنا شدیم نوبت آن است که با هم روش ثبت نام در بورس را که برای فعال کردن کد بورسی خودمان است انجام دهیم و ثبت نام کد بورسی را انجام دهیم. ما برای دریافت کد بورسی به دو روش می توانیم اقدام کنیم:
۱.مراجعه ی حضوری به یکی از پیشخوان های خدمات دولتی و یا دفاتر کارگزاری ها و ارائه درخواست دریافت کد بورسی در این مراکز
۲.انجام مراحل ثبت نام به صورت آنلاین در صفحه ی کارگزاری مربوطه

دریافت کد بورسی و کارگزاری

 

در روش اول :شما به همراه مدارک مورد نیاز به پیشخوان های خدمات دولتی مراجعه می کنید و مراحل ثبت نام و احراز هویت خودتان را در آنجا انجام می دهید؛ لازم به ذکر است که این دفاتر هزینه ثبت نام در بورس را از شما دریافت خواهند کرد و همچنین ممکن است وقت شما در صف های انتظار این مراکز تلف شود؛ بنابراین ما روش اول را به شما توصیه نمی کنیم.

اما در روش دوم شما بدون معطل شدن مراحل ثبت نام در بورس را به راحتی در خانه یا پشت میز کارتان انجام خواهید . در ادامه ی مطلب به طور کامل مراحل ثبت نام آنلاین را به شما آموزش خواهیم داد تا هم زمان انتظار شما برای ثبت نام و هم هزینه ثبت نام در بورس شما کاهش یابد.

مدارک لازم جهت ثبت نام در بورس و دریافت کد بورسی

شما هر کدام از روش های بالا را که برای دریافت کد بورسی تان انتخاب کنید به مدارکی جهت ارائه احتیاج دارید، این مدارک عبارت هستند از:
۱.ارائه اصل کارت ملی و همراه داشتن تصویر از پشت و روی آن
۲.ارائه اصل شناسنامه و همراه داشتن تصویر از تمام صفحات آن
۳.ارائه مدرکی که کد پستی محل سکونت شما را مشخص کند؛ مثل قبض برق منزلتان
۴.ارائه شماره حساب و شماره شبای بانکی : دقت داشته باشید که شماره حسابی که ارائه می دهید مهم است و در ادامه اگر قصد برداشت وجه از حساب کارگزاری تان را داشته باشید؛ وجه مورد نظر فقط به شماره حساب ارائه شده واریز خواهد شد.

نکته: اگر شما مراجعه حضوری را برای ثبت نام کد بورسی تان انتخاب کرده اید باید اصل مدارک با فتوکپی آنها را همراه داشته باشید ولی اگر قصد ثبت نام به صورت آنلاین را دارید از مدارک خودتان اسکنی تهیه کنید؛ فایل های اسکن شده باید با فرمت jpg یا png و با حجم حداکثر ۱ کیلوبایت باشند

ویدئو ثبت نام در بورس

شرایط ثبت نام در بورس

برای ثبت نام در بورس از لحاظ قانونی هیچ محدودیت سنی ای وجود ندارد و شما حتی می توانید برای نوزاد خودتان هم کد بورسی دریافت کنید و تنها کاری که برای فعال سازی کد بورسی افراد زیر ۱۸ سال لازم است حضور و رضایت ولی قانونی آنهاست . امروزه حتی این امکان وجود دارد که سامانه آنلاین هم برای این قشر فعال شود .

مراحل ثبت نام در بورس

برای آنکه مراحل ثبت نام در بورس را انجام دهید ابتدا باید کارگزاری که تمایل دارید با آن فعالیت کنید را انتخاب کنید و سپس وارد وبسایت آن شوید مانند وبسایت کارگزاری مفید رفته در قدم اول به قسمت افتتاح حساب وارد شوید؛ در این صفحه شما با وارد کردن کد ملی و شماره همراه تان یک کد تایید را دریافت می کنید؛ با وارد کردن این کد وارد صفحات بعدی خواهید شد که باید اطلاعاتی همشون اطلاعات شناسنامه ای ، اطلاعات ارتباطی مانند آدرس محل سکونت و تلفن تماس و… ، اطلاعات حساب بانکی و اطلاعات شغلی تان را وارد کنید و در انتها مدارک اسکن شده ی خودتان را بارگذاری می کنید.
در فایل زیر مراحل ثبت نام به صورت کامل توضیح داده شده است،

ویدئو آموزش افتتاح حساب کارگزاری

 

بعد از انجام مراحل بالا ثبت نام شما در سایت کارگزاری تکمیل شده و فقط کافی است با یک بار مراجعه به مراکز پیشخوان طرف قرارداد با کارگزاری یا شعبه ی خود کارگزاری قرارداد استفاده از سامانه معاملات برخط (online) اوراق بهادار در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس را امضاء کنید. شما طبق این قرارداد متعهد خواهید شد که کلیه اقداماتتان در چارچوب قوانین و مقررات حاکم بر بازار سرمایه باشد و از هر گونه مشارکت و فعالیت (به ویژه در فضای مجازی) در زمینه هایی که طبق قوانین بازار اوراق بهادار نیازمند اخذ مجوز از سازمان است بدون اخذ مجوزهای لازم خودداری کنید؛ درغیر این صورت سازمان بورس و فرابورس می توانند کد معاملاتی شما را مسدود کنند و علاوه بر آن برخوردهای قانونی را از طریق مراجع ذیصلاح نسبت به شما پیگیری کنند.

 

مقررات ثبت نام در بورس

 

در بند دیگری از این قرارداد شما اعلام خواهید کرد که آگاهی کامل دارید که بازار سرمایه همواره با سود و زیان همراه است و این را می پذیرید که سرمایه گذاری در این بازار مبتنی بر بررسی و تشخیص شماست و سود سرمایه از سوی هیچ شخص حقیقی یا حقوقی مورد تضمین نیست؛ در همین راستا آزمونی توسط کانون کارگزاران یا شرکت‌های کارگزاری و با نظارت و با تایید کانون کارگزاران بورس برگزار می شود که هدف آن افزایش دانش افراد حقیقی است که قصد معامله در بورس را دارند. در صورت قبولی شما در این آزمون مشخصاتان حداکثر ظرف سه روز به سمات (شرکت سپرده گذاری اوراق بهادار و تسویه وجوه) ارسال می‌شود و پس از انجام فرآیندهای مربوطه کدهای معاملاتی و قابلیت معامله شما فعال می گردد.

 

در آخر مرحله هم، اگر که در سامانه سجام (سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان) ثبت نام نکرده باشید باید اطلاعات خود را در آن سامانه هم ثبت کنید . سجام یک سامانه ی زیر ساختی در بازار سرمایه است که برای ارائه بهتر و وسیع تر خدمات توسط شرکت سرمایه گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه از سال ۸۳ آغاز به کار کرده که باید برای دریافت کد بورسی در آن ثبت نام کرد. این سامانه به صورت فراگیر برای ثبت نام اولیه ی تمام سرمایه گذاران حقیقی، حقوقی، ایرانی و خارجی در بازار سرمایه استفاده می شود بنابراین می توان آن را یک سامانه ملی هم نامید.

سوال های کارگزاری ها گردآوری شده است که می توانید  اینجا کلیک و مشاهده کنید.

 

5/5 (1 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری آموزش بورس برای تازه کارها به شما پیشنهاد میکند:


1 بورس چیست؟ به زبان ساده
2 سهام چیست ؟
3 شاخص بورس چیست ؟ انواع شاخص ها و کاربردشان چیست؟
4 سهام شناور آزاد چیست؟ و چه کاربردی دارد؟+ویدئو معرفی
5 چگونه مراحل ثبت نام در بورس را انجام دهیم؟+ویدیو آموزش گرفتن کد بورسی+نمونه سوال
6 نحوه سرمایه گذاری در بورس
7 معرفی انواع بورس در ایران
8 صندوق های سرمایه گذاری چیست؟
9 سایت کدال چیست و چه کاربردی دارد؟+ویدئو معرفی سامانه کدال
10 EPS چیست و چند نوع دارد؟ DPS چیست و به چه کسانی تعلق میگیرد؟
11 نسبت P/E چیست؟P/E بالا خوبه یا پایین؟!
12 عرضه اولیه چیست؟
13 افزایش سرمایه چیست و چند نوع دارد؟+ویدئو معرفی افزایش سرمایه
14 حق تقدم چیست؟
15 صف خرید و صف فروش در بورس چیست ؟!
16 خرید و فروش اینترنتی سهام
17 سبد سهام یا پرتفوی چیست ؟!
18 دامنه نوسان در بورس چیست؟
19 حجم مبنا در بورس چیست؟!
20 مجمع چیست؟!انواع مجمع عمومی
21 ریسک سیستماتیک در بورس چیست؟!
22 کارگزاری چیست ؟
23 بهترین سهام برای خرید در بورس
24 روش های سرمایه گذاری در بورس
25 بازار دو طرفه و فروش تعهدی چیست؟!
26 همه چیز درباره افزایش سرمایه به روش صرف سهام
نظرات کاربران
افزودن نظر
  • خمیردندان 24 ژانویه 2021

    عالی بود مرسی

    پاسخ
  • مهراد مستوفی 9 دسامبر 2020

    با عرض سلام خسته نباشید
    بنده کد بورسیم امروز اومده برای ثبت نام و آموزش دوره های بورسی چکار باید کنم

    پاسخ
  • هوتن 18 جولای 2020

    سلام من سجام ثبت نام کردم احراز هویت هم کردم با اپلیکیشن سیگنال و کد معاملاتی برام اومده ولی چرا سایت ثبت نام کارگزاری مفید اینطوریه ؟ وقتی میخوام کارگزاری مفید ثبت نام کنم مراحل رو که تکمیل میکنم بازم میگه به دفاتر پیش خوان مراجعه کنید و احراز هویت کنید و در سجاک ثبت نام کنید 🙁 بعدشم که میخوام وارد همین برنامه ایزی تریدر بشم مینویسه شما کاربر مهمان هستید مراحل رو تکمیل کنید باز تکمیل میکنم باز میگه شما کاربر مهمان هستید هی هم پیام میاد از طرف سایتشونو برای احراز هویت و دریافت کد بورسی به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 19 جولای 2020

      تا چند روز درست میشه با پشتیبانیشون تماس بگیرین یا حضوری به شعباتشون مراجعه کنین.

      پاسخ
  • امیر غلامی 16 جولای 2020

    بهترین کارگزاری برای ثبت نام در بورس چیست؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 18 جولای 2020

      مفید
      آگاه
      اقتصاد بیدار
      فارابی
      و …

      پاسخ
  • fateme 7 جولای 2020

    سلام من تو سیگنال احراز هویت کردم کد بورسى برام ارسال شده الان میخوام تو کارگزارى اردیبهشت ثبت نام کنم منظور از ثبت نام همون افتتاح حساب ؟؟ چون من افتتاح حساب رو انتخاب کردم و همه ى گزینه هارو پر کردم و با موفقیت هم انجام شد الان رمز عبور و نام کاربرى رو خودشون ارسال میکنن برام ؟؟ من احتیاج هست که مراحل دیگه ایی رو انجام بدم ؟ یا همین درسته ؟ ممنون میشم جوابمو بدید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 7 جولای 2020

      سلام بله خودشون باید ارسال کنن و تکمیل هستش کار

      پاسخ
  • mahboube 5 جولای 2020

    سلام. ایا کارگزاری که ثبت نام میکنیم حتما باید در محل زندگی مون شعبه داشته باشه یا میتونه شعبه اش در جایی غیر از محل زندگی هم باشه؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 جولای 2020

      میتونه جای دیگری هم باشه ولی اگه در محل زندگیتون باشه بهتره

      پاسخ
  • میثم 1 جولای 2020

    سلام من اول تو سجام ثبت نام کردم کد ده رقمی داد بعد تو مفید ثبت نام کردم گف برو احراز هویت حضوری .بعد از طریق سبگنال احراز هویت غیر حضوری کردم و کد معاملاتی۵رقمی بهم داد الان میخام تو مفید ثبت نام کنم دوباره میگ حضوری احراز هویت کن .میشه بگین این احراز هویت سجام که از سیگنال کردمو چجوری تو مفید بیارم تا حضوری احرخز هویت نکنم .ممنون

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 2 جولای 2020

      سلام فک نمیکنم الان سیستم انجام بده حضوری مراجعه کنید بهتره

      پاسخ
  • Nili 30 ژوئن 2020

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم کارگزاری ایساتیس بهتره یا مفید
    اصلا فرق خاصی داره؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 2 جولای 2020

      سلام بله مفید درجه الف هستش و میشه گفت بهترین کارگزاریه حال حاضر ایران

      پاسخ
  • مهدی 24 ژوئن 2020

    سلام من کد بورسی اومد واسم بعد تو مفید ثبت نام کردم ولی میگه باید دب دفاتر پیشخوان برید.چکار کنم؟،

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 25 ژوئن 2020

      سلام با پشتیبانیشون تماس بگیرین

      پاسخ
  • علی 18 ژوئن 2020

    من در کارگزاری مفید ثبت نام کرده ام از کدام قسمت می توانم در پنل کارگزاری میزان سهام عدالت خود را مشاهده نمایم؟
    پنل سهام عدالت را می دانم ولی پنل کارگزاری رو نمی دانم
    با تشکر

    پاسخ
  • ایمان 16 ژوئن 2020

    سلام من کد معاملاتی برام اومده ولی وقتی برای فروش ۳۰درصد به سایت بانک تجارت میرم بعد از زدن کد ملی پیام میده سهام شما ثبت نشده اگه راهنماییم کنید ممنون میشم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 22 ژوئن 2020

      سلام کد معاملاتی و سهام عدالت دو موضوع مجزا هستن…
      کد معاملاتی نشانه هویتی شما در بازار های مالی هستش اما سهام عدالت سهام دولتی هستش که سال ها پیش به شما فروخته شده اگه در اونزمان خرید کرده باشین میتونین الان بفروشین

      پاسخ
  • مجتبی ایروانی 16 ژوئن 2020

    سلام من در سامانه سجام ثبتنام کردم بعد از طریق سیگنال احراز هویت کردم دو روز هست برا من کد نیمده باید چیکار کنم ؟
    بعداز اون اگر کد بیاد چکاری باید انجام بدم؟
    ممنون میشم جواب بدین

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 16 ژوئن 2020

      سلام باید صبر کنین تا بیاد دیگ …. کارگزاری هم حتما باید افتتاح حساب کنین بعدش میتونین معامله کنین البته حتما و حتما قبل از ورود به بازار باید آموزش ببینین

      پاسخ
  • محمذ 14 ژوئن 2020

    شماره کارگزاری آگاه رو می‌فرمایید.
    ضمنا در برنامه آسا رمز و نام کاربری رو میزنم مینویسه آزمایشی.
    آزمایشی یعنی چه؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 15 ژوئن 2020

      ۴۱۷۹۲۰۰۰-۸۲۱۵۴۰۰۰

      پاسخ
  • مخمد 14 ژوئن 2020

    با سلام خدمت شما. من ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کردم و در آخر برای احراز هویت نوشته بود از طریق برنامه سیگنال هم میشه احراز هویت غیر حضوری انجام داد که امروز هم کد معاملاتی هم اومد.
    ولی برای ثبت نام در کارگزاری بازهم میگه احراز هویت انجام بدین.
    میشه راهنماییم کنید چه کنم.

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 14 ژوئن 2020

      سلام اگر احراز هویت سجامتون انجام شده دیگ برای کارگزاری احراز هویتی مجددی نیستش با پشتیبانی کارگزاری مورد نظرتون تماس بگیرین

      پاسخ
  • الهه 2 ژوئن 2020

    سلام.خسته نباشید. من در کارگذاری ثبت نام کردم اما شماره حسابی که نوشتم به اسم خودم نبود و به اسم پدرم بود چون به اسم خودم شماره حساب ندارم و مشکلی پیش نیومد اما در سامانه سجام قبول نمیکنه…ایا در سامانه سجام حتما باید شماره کارت با اسم ثبت نام کننده یکی باشه؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 2 ژوئن 2020

      بله باید به اسم خودتون باشه

      پاسخ
  • Mostafa 31 مه 2020

    سلام من احراز هویت کردم کد بورسی هم دریافت کردم خواستم بدونم نام کاربری برام ارسال میشه؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 2 ژوئن 2020

      سلام باید در کارگزاری هم ثبت نام کنین تا بیاد.

      پاسخ
  • مرتضی 22 مه 2020

    سلام ، من یه هفته هست که کدم اومده اما عرضه اولیه رو هم برام نمیخره میگه فرایند ثبت نام تکمیل نشده . مشکل چیه ؟ کارگزاری مفید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 24 مه 2020

      سلام مراحل سامانه سجام رو چک کنین و با پشتیبانیشون تماس بگیرین

      پاسخ
  • مهداد 20 مه 2020

    سلام، من الان ۴ روزه که کد بورسی برام اومد و تو پیامش نام کاربری و رمز عبور و خودمو داد که گفتنش از این پس امکان انجام معامله ایجاد گردید میخواستم بدونم خودم میتونم برم از گوشی برای خرید عرضه؟و اینکه تو چ سامانه ی خرید و فروش انجام میگیره؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 21 مه 2020

      سلام بله میتونین باید به پلتفرم معاملاتی تون در کارگزاری که افتتاح حساب کردین برین و از اونجا میتونین معامله کنین.

      پاسخ
  • kohsary 18 مه 2020

    سلام من اوایل دیماه سال گذشته برای ثبت نام در سامانه سجام به یکی از دفاتر پیشخوان رفتم همان روز یک کد معاملاتی ۸رقمی متشکل از سه حرف و۵ عدد برایم آمد.آیا کد دیگری هم بایدمی آمد.سه هفته پیش مجدد مراجعه کردم دوباره ثبت نام در کارگزاری مفید را برایم انجام داده والان سه هفته گذشته وهنوز هیچ کدی نیامده وقتی هم که وارد پلتفرم کارگزاری مفید میشم به عنوان کاربر میهمان نام میبره .اشکال کارم کجاست.ممنون اگر راهنمایی کنید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 20 مه 2020

      باید همون زمان در کارگزاری هم ثبت نام میکردین حالا از وقتی ثبت نام کردین تا یک ماه کاربر مهمان هستین و فقط عرضه اولیه میتونین خرید کنین بعد از این مدت حالت عادی میشه

      پاسخ
  • Hsn 14 مه 2020

    سلام خسته نباشید.من محصل هستم درحال حاضر، برای بخش اطلاعات شغلی (آدرس و تلفن و کدپستی و..شرکت) چی باید بزنم؟؟؟مرحله بعدنمیره…ممنون

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 15 مه 2020

      سلام محل سکونت رو بزنین

      پاسخ
  • Amir 10 مه 2020

    سلام میشه کمتر از ۱۸سال هم ثبت نام کنن

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 15 مه 2020

      سلام بله

      پاسخ
  • محمد حسین 7 مه 2020

    ببخشید من ۱۵ سالمه میتونم ثبت نام کنم و کد بورسی رو بگیرم؟ اینترنتی چطور و حضوری چطور؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 8 مه 2020

      سلام بله به سایت سجام مراجعه کنید و سپس در یکی از کارگزاری ها افتتاح حساب کنین.

      پاسخ
  • حمیدحمید 5 مه 2020

    سلام .کد معاملاتی برام ارسال شد.آیا باید منتظر کدی دیگر هم باشم؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام کاربری و رمز عبور برای ورود به پلتفرم معاملاتی کارگزاری

      پاسخ
  • mehdi@r9437 5 مه 2020

    سلام مگه پست الکترونیکی همون ایمیل من نیس چرا موقع پرداخت مبلغ نیگ پست الکترونیکی نامعتبر

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام احتمالا اشتباه املایی در نوشتار آن وجود دارد

      پاسخ
  • محسن 4 مه 2020

    سلام
    وقتتون بخیر . تو سامانه سجام یکی از مراحل انتخاب بورسه مثل ( انرژی – کالا – بورس و فرابورسی ) کدومو باید انتخاب کنم؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام ممنون بورس و فرابورس

      پاسخ
  • محمد 2 مه 2020

    سلام. من کد بورسی دارم اما نمیتونم خرید و فروش انجام بدم و فقط تونستم یک عرضه اولیه ثبت نام کنم. محدودیت خرید و فروش برای کارگزاری مختلف چجوریه؟ کارگزاری مفید چه مدتی این محدودیت رو داره؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام به کارگزاری ربطی نداره و فرقی نمیکنه مدت محدودیت ۱ ماه هستش

      پاسخ
  • مجید 2 مه 2020

    چند روز بعد ثبت نام کد بورسی میاد بتونیم بریم تو سایت کارگزاری برای خرید..البته کد معاملاتی همون روز ثبت نام اومده.

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام حدود ۳ ۴ روز

      پاسخ
  • محمد رضا عاقلی 1 مه 2020

    سلام.میخوام تو سجام ثبت نام کنم در مرحله ی انتخاب بازار بورس نمیدونم کدومو انتخاب کنم کدهاشون هم نمیدونم.به نظر شما کدام بازار ها رو انتخاب کنم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام باید بورس و فرابورس رو انتخاب کنین

      پاسخ
  • رضا سوری لکی 1 مه 2020

    سلام من ۱۶ سالمه پایه دهمم
    میخواستم بدونم میتوانم کد بورس بگیرم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام بله

      پاسخ
  • میلاد 1 مه 2020

    سلام خدمت شما میشه تمام مراحل ثبت نام را خودمان انجام بدیم؟و اینکه برای احراز هویت حتما باید دفتر پیشخوان بریم یا راه دیگری داره؟واینکه تمام دفاتر پیشخوان انجام میدم یا دفاتر بخصوص است؟تشکر

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام بله
      دفاتر بخصوصی هست به عنوان لیست مراکز احراز هویت سجام میتونین سرچ کنین و این روز ها یکسری از بانک ها نیز به کمک دفاتر اومدن و بصورت رایگان انجام میدن.

      پاسخ
  • الهام 30 آوریل 2020

    سلام من ثبت نام غیرحضوری کردم تمام مراحل هم انجام دادم بعد گفته که اطلاعاتم نادرسته و همکاران تماس میگیرن
    چیکار باید کنم؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام حتما تماس میگیرن فعلا صبر کنید.

      پاسخ
  • محمد 30 آوریل 2020

    بعد اومدن کد بورسی میشه بعدش بری و سهام خریداری کنی؟ یا محدودیت داره

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      محدودیت یک ماهه داره و فقط عرضه های اولیه رو میتونین خرید کنین.

      پاسخ
  • کیوان 29 آوریل 2020

    سلام
    یک هفته هست میخام سهم بخرم اخطار میزنه فرایند ثبت نام هنوز تکمیل نشده مشکل از کجاست؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام به اکانت سجام و کارگزاریتون مراجعه کنید. برای کد های جدید هم تا یک ماه محدودیت وجود داره و فقط عرضه اولیه میتونین خرید کنین.

      پاسخ
  • علی 29 آوریل 2020

    سلام و عرض ادب
    آیا برای فعالیت در بورس، داشتن شغل و درآمد و … جزو شرایط لازم و حتمی هست ؟ دانشجویی که هیچ درآمدی نداره و نیاز مالیش به واسطه والدین تامین میشه شرایط ورود به بورس رو داره؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام بهتر هستش که این شرایط رو داشته باشین اما در کل یادگیری مهارت ها و علم تحلیل ضرری نداره و به خودی خود هم میتونه موجب اشتغال و رفع یکسری مشکلات مالی بشه

      پاسخ
  • حسن آسترکی 29 آوریل 2020

    سلام ،
    من یک هفته ای هست که احراز هویت انجام دادم و از طریق حسابم در کارگزاری میتونم فرایند ها رو ببینم ! هزینه واریز کردم ولی با اینکه مبلغِ خرید و تعدادِ سهام موردِ نظر رو درست وارد میکنم ارور میده که خارج از محدوده تعریف شده ست سفارش م ! مشکل از کجاست ؟ باید به کارگزاری مراجعه کنم و یعنی اینکه ثبت نام کامل انجام نشده یا کلا تا یک ماه نمیتونم سرمایه گزاری کنم ؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام تا یک ماه فقط عرضه اولیه میتونین خرید کنید اگر بعد از این مدت نتونستین معامله کنین با کارگزاری تماس بگیرین

      پاسخ
  • مردادی 28 آوریل 2020

    با سلام. من احراز هویت شدم کد معاملاتیمم اومده الان باید چطور خرید کنم کارگزاریم مفید هست ایا باید کد کاربری و رمز عبور هم باید بیاد؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام بله برای ورود به پلتفرم معاملاتی نیاز هستش.

      پاسخ
  • سمانه برومند 28 آوریل 2020

    چجوری میتونم‌ثبت نام کنم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام لطفا مطلب رو بخونین و بعد به سایت سجام و کارگزاری مورد نظرتون مراجعه کنید.

      پاسخ
  • امیر 27 آوریل 2020

    سلام . من ثبت نام کردم . کد معاملاتی در بازار سرمایه برام پیامک کردن . ایا میتونم سهام خرید کنم ؟یا باز مونده

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مه 2020

      سلام کاربری و رمز عبور برای ورود به پلتفرم معاملاتی باید از طریق کارگزاری براتون ارسال بشه و تا یک ماه فقط عرضه اولیه میتونین خرید کنین.

      پاسخ
  • محمد 27 آوریل 2020

    سلام
    چرا وقتی میخوام خرید کنم مینویسه فرایند ثبت نام تکمیل نشده سه روزه نتونستم خرید کنم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 27 آوریل 2020

      سلام سیستم ها به مشکل خورده با پشتیبانی کارگزاری تماس بگیرید.

      پاسخ
  • Vahid 26 آوریل 2020

    سلام
    آیا کد بورسی به محض احراز هویت توسط دفاتر پیشخوان برامون میاد؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 27 آوریل 2020

      سلام خیر چند روزی طول می کشه

      پاسخ
  • Mohadese 26 آوریل 2020

    ینی ابتدادرسجام ثبتنام کنم وبرم دفترپیشخوان احرازهویت؟
    وبعددرکارگذاری مربوطه ثبتنام کنم ومجددبرم احرازهویت؟

    پاسخ
  • Mohadese 26 آوریل 2020

    سلام وقت بخیر
    درابتدابرای دریافت کدبورسی بایددرسجام ثبتنام کردیادرکارگذاری مربوطه؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 26 آوریل 2020

      سلام تفاوتی نمی کنه هر دو انجام میدن.

      پاسخ
  • باقري محمد 25 آوریل 2020

    سلام و خسته نباشید . من الان در سایت سجام ثبت نام کردم و برام پیامک و کد اومد مراحل بعدی چیست ؟چکار باید بکنم . اگه ممکن است راهنمای بفرمایئد .

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 25 آوریل 2020

      سلام…برای احراز هویت به دفاتر پیش خوان برین و در یک کارگزاری افتتاح حساب کنین

      پاسخ
  • فاضل 24 آوریل 2020

    سلام شرایط سنی چی؟میشه کامل توضیح بدید؟لیسانس وغیر لیسانس فرقی ندارند نسبت به هم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 25 آوریل 2020

      سلام فعلا این محدودیت ها برداشته شده و حتی برای خردسالان هم میشه کد معاملاتی انلاین دریافت کرد.

      پاسخ
  • Afsoon 24 آوریل 2020

    سلام.
    من ثبت نام غیرحضوری انجام دادم همه کارام انجام شد فقط باید برای احراز هویت به دفتر پیش خوان مراجعه کنم،یکی از مراحل ثبت نام غیرحضوری انتخاب شهر بود برای معرفی دفتر پیشخوان
    الان من باید حتما به همون دفترپیشخوان مراجعه کنم یا نه دفتر دیکه ای تو یه شهر دیگه هم‌میتونم؟
    ممنونم میشم اسرع فقط پاسخگو باشید.

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 26 آوریل 2020

      سلام هر دفتری که بخواین میتونین برین.

      پاسخ
  • مهدی 23 آوریل 2020

    سلام من در سجام ثبت نام کرده ام و مراحل ثبت نام یکی از کارگذاری ها رو به صورت اینترنی انجام دادم .احراز هویت هم رفتم کد بورسی هم اومده. ولی به برنامه اون کارگذاری رمز ورودمو که میزنم آزمایشی مینویسه اونم بعد از تایم بورس .

    ینی ثبت نامم ناقصه یا علت چی میتونه باشه ممنون

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 26 آوریل 2020

      سلام تا یک ماه محدودیت دارین برای انجام معاملات.

      پاسخ
  • زهی 22 آوریل 2020

    دیگه نیازی به مدرک تحصیلی نیست، شرایط تغییر کرده، فقط اصل شناسنامه و کارت ملی مورد نیاز هست

    پاسخ
  • عرفان 22 آوریل 2020

    بعد احضار هویت حتما باید بریم کارگزاری برای دریافت کد معاملاتی یا از دفتر پیشخوان هم میشه
    بعدشم کد بورسی جدا از کارگزاریه ؟ یعنی هر شخص یه کد بورسی دریافت میکنه دیکه ده تا که دریافت نمیکنه

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 26 آوریل 2020

      برای انجام معاملات حتما باید در یک کارگزاری حساب داشته باشین.
      بله هر شخص فقط یک کد معاملاتی داره مثل کد ملی.

      پاسخ
  • mina 22 آوریل 2020

    سلام
    من دیپلممو گم کردم.
    چجوری میتونم ثبت نام کنم؟!؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 25 آوریل 2020

      سلام فعلا دیگ نیازی به دیپلم نیست این محدودیت برداشته شده.

      پاسخ
  • مریم 19 آوریل 2020

    من هیچ آشنایی با بورس ندارم میشه یه توضیح مختصر بدید و چجوری باید اقدام کنم ؟کجا باید برم میشه همه اینارو بگید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 20 آوریل 2020

      سلام به قسمت آموزش بورس برای مبتدی ها برین و مطالب رو مطالعه کنین … برای اقدام برای ثبت نام هم همین مطلب رو کامل مطالعه بفرمایید.

      پاسخ
  • ... 19 آوریل 2020

    سلام وقت بخیر. کد بورسی معمولا بعداز چند روز ارسال میشود؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 3 جولای 2021

      معمولا دو روز کاری

      پاسخ
    • کاریمو آکادمی 20 آوریل 2020

      حدود ۳ روز کاری

      پاسخ
  • سعید 19 آوریل 2020

    سلام.وقت بخیر.دفاتر پیشخوان مخصوصی برای ثبت نام و گرفتن کد وجود دارن یا همه ی دفاتر پیشخوان این کار رو انجام میدن؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 20 آوریل 2020

      سلام مخصوص هستن و باید به عنوان مراکز احراز هویت سجام در گوگل سرچ کنید.

      پاسخ
  • مهرداد بیگی 19 آوریل 2020

    سلام آیا داشتن چک برگشتی در صادر شدن کد بورسی تاثیر دارد یا خیر
    یعنی کسی که چک برگشتی داره میتونه کد بورسی بگیره؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 20 آوریل 2020

      سلام خیر تاثیری نداره.

      پاسخ
  • سبحان 19 آوریل 2020

    سلام
    من همه ی مراحل رو پشت سر گذاشتم
    احراز هویت هم رفتم
    ولی پیامک اصلا بهم نمیاد
    تقریبا چهارشنبه احراز هویت رفتیم و الان که یکشنبست نیومده
    چکار کنم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 20 آوریل 2020

      سلام سیستم های سجام این روز ها به مشکل میخوره به علت ترافیک بالا و حجم زیاد کاربران باید با خود پشتیبانی این شرکت ارتباط برقرار کنین.

      پاسخ
  • behnam 19 آوریل 2020

    سلام من هم نام کاربری هم رمزو فراموش کردم چیکار کنم؟/

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 20 آوریل 2020

      سلام گزینه فراموشی رمز رو بزنین ایمیل ارسال میشه براتون

      پاسخ
  • متین 18 آوریل 2020

    سلام میتونم برای پسرم که سنش کمه کد بورسی براش بگیرم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 18 آوریل 2020

      سلام بله حتی کد معاملاتی آنلاین هم میتونین بگیرین و محدودیت زیر ۱۸ سال برداشته شده.

      پاسخ
  • Mohsen 17 آوریل 2020

    با سلام آیا برای تکمیل مراحل حضوری باید به کارگزاری مراجعه کرد یا دفاتر پیشخوان دولت هم اینکار رو انجام میدن؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 17 آوریل 2020

      سلام دفاتر پیش خوان انجام میدن موارد رو .اما برای موارد بخصوص اگر درخواست داشته باشین می بایست ب خود کارگزاری مراجعه کرد.

      پاسخ
  • مهردل 15 آوریل 2020

    سلام… توی شهر ما کارگذاری بپرس مجود نداره
    راهی هست که محازی مدارک و بفرستم و عضو شم؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 16 آوریل 2020

      سلام فقط یکبار نیاز هست که حضورا مراجعه کنید.

      پاسخ
  • فرشاد 15 آوریل 2020

    سلام خسته نباشید .

    یه سوال داشتم .

    ایا میتونم قبل از هر کاری اول در سجام ثبت نام کنم و کد بورسی بگیرم بعدا به یک گارگزاری مراجعه و ثبت نام کنم؟؟؟؟

    ممنون

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 15 آوریل 2020

      سلام وقت شما بخیر
      بله بعد از دریافت کد سجام باید اقدام به دریافت کد بورسی کنید تا بتونید خرید و فروش خودتون رو شروع کنید

      پاسخ
  • محمد 14 آوریل 2020

    سلام.جدیدا برای ثبت نام بورس نیازی به مدرک تحصیلی نیست و این قانون از ۲۱ دی برداشته شده.

    پاسخ
  • مه 13 آوریل 2020

    سلام
    یک سوال دارم.
    من فعلا در یک شهر کوچک زندگی میکنم و یک کارگزاری بورس وجود دارد که از دوستان نزدیک همسرم است.
    اگر ایشان کد بورسی برایم تهیه کند آیا میتواند میزان درآمد من از طریق بورس را پیگیری کند یا اینکه رمز خاصی میگذارم و هیچ کس بدون اجازه و تمایل خودم نمیتواند میزان سهام و در آمد من را مشاهده کند؟
    متشکرم

    پاسخ
  • هادی 10 آوریل 2020

    سلام در سایت یکی از کارگزاری ها ثبت نام کنید و بعد از دریافت کد پیگیری به دفاتر پیشخوان جهت اهراز هویت مراجعه نمایید و بعد از ان کد شما از طیق پیامک ارسال میگردد

    پاسخ
  • فاطمه 9 آوریل 2020

    مدرک تحصیلی برا ثبت نام در بورس چیه؟ زیر دیپلم میشه ثبت نام کرد؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 16 آوریل 2020

      سلام بله میشه در قانون جدید این محدودیت برداشته شده.

      پاسخ
  • پونه 9 آوریل 2020

    سلام
    خسته نباشید
    من آخرین مدرک تحصیلیمو هنوز از دانشگاه نگرفتم . آیا ارائه ی مدرک تحصیلی الزامیه ؟؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 9 آوریل 2020

      سلام باید از کارگزاری سوال کنید

      پاسخ
  • ولدیانی 8 آوریل 2020

    سلام راهی وجود نداره بشه کارهای مهمتر رو بصورت غیر حضوری و اینترنتی انجام داد؟و کارهای غیرحضوری رو در زمان دیگری انجام داد منظورم کارهایی هستن ک با انجامشون براحتی بتونیم معامله کنیم الان متاسفانه باوجود کرونا سخت هس بیرون رفتن.

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 16 آوریل 2020

      سلام
      متاسفانه یکبار مراجعه حضوری برای احراز هویت الزامی هستش

      پاسخ
  • زهرا 6 آوریل 2020

    اما من مراجعه کزدم منو ثیت نام نکزدن مدارکمم تکمیل یود

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 8 آوریل 2020

      نمیدونیم دلیلش چی بوده

      پاسخ
  • محمود 6 آوریل 2020

    با سلام
    من قبلاً به واسطه خرید اوراق وام بانک مسکن که ظاهراً در فرابورس هم هست، از یه کارگزاری کد بورسی گرفتم (حدود ۶ سال پیش) که بهم گفتن این همون کد بورسی هست که بعداً بخواهید خرید و فروش بورس باهاش انجام بدید ولی هیچ فعالیتی باهاش نداشتم. آیا الان همون کد بورسی برام فعاله که بخوام وارد بورس بشم، چه کاری باید انجام بدم؟ لازمه که وارد سامانه سجام هم بشم الان؟ ضمناً من فقط یه کد بورسی دارم که باهاش یک بار خرید و فروش اوراق وام مسکن اون هم از طریق کارگزاری مربوطه (دی) انجام دادم و هیچ پسورد و این چیزها هم ندارم! شماره حساب و این مسایل را چه کسی فعال و به کد بورسی من متصل میکنه؟
    یه سوال دیگه، من بخواهم مفاهیم بورسی را فرا بگیرم چه دوره ها را با چه ترتیبی از شما باید بگیرم
    سپاس فراوان از وقتی که میگذارید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 8 آوریل 2020

      سلام بله فعال هستش فقط باید بدونید از کدوم کارگزاری گرفتید.
      بله سجام حتما باید ثبت نام کنید.
      خود کار گزاری تمام این کارها رو براتون انجام میده فقط کافیه باهاشون تماس بگیرید.
      بهترین کار اینه که دوره استادی ما رو تهیه کنید که کامل ترین دوره هستش و نیاز شما به آموزش رو کاملا پاسخ میده

      پاسخ
  • ali 6 آوریل 2020

    ۱_ایا فرقی میکنه که در کدام شعبه از شعبات یه کارگزاری ثبتنام کنیم؟
    منظورم اینه مثلا کار گزاری اگاه در یک شهر چندین شعبه داره یا بجای ثبتنام در شعبه شهر کوچک به یه شعبه معروفتر در شهری بزرگتر ثبتنام کنیم؟
    یا دنبال شعبه ای با کارکنان با تجربه تر باشیم.
    ایا چنین کاری نیاز هست یا فرقی نمیکنه؟
    ۲_برای کسانی ک فعلا اموزش ندیدن ، کارگزاری معاملات رو انجام میده ؟ و میشه بطور همزمان شخص و کارگزاری معاملات رو انجام بدن؟

    پاسخ
  • پریسا 5 آوریل 2020

    سلام
    آیا کارگزاری های مختلفی وجود داره که از طریقش بشه ثبت نام کرد؟؟؟ و این که چه فرقی با هم میکنند این که کارگزاریمون چی باشه؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 آوریل 2020

      سلام بله تعداد زیادی کارگزار وجود داره
      تفاوت در نحوه خدمات دهی و سامانه معاملات آنلاین انها می باشد. از نظر ما مفید آگاه پاسارگاد بهتر خدمات می دهند

      پاسخ
  • ali 4 آوریل 2020

    سلام
    بعد از ثبتنام در سجام و احراز هویت، حتما باید در یک کارگزاری هم ثبتنام انجام داد؟ یا فقط زمانی ک مایل باشیم کارگزاری معاملات و خرید و فروش رو انجام بده باید در یک کارگزاری ثبتنام کنیم.

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 4 آوریل 2020

      با سلام بعد از دریافت کد سجام حتما باید در یک کارگزاری ثبت نام کنید

      پاسخ
  • علی حسینی 31 مارس 2020

    سلام میگن ثبت نام حضوری رو بخاطر کرونا برداشتن و مجازی شده،درسته؟؟؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 2 آوریل 2020

      سلام باید از کارگزاری ها سوال کنید دوست عزیزم

      پاسخ
  • Zahra.fereydony 24 مارس 2020

    چطور کد را بگیریم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 24 مارس 2020

      سلام باید به یکی از کارگزاری های محل زندگیتون مراجعه کنید

      پاسخ
  • شهاب 5 مارس 2020

    سلام انگار کد سجام رو باید از دفاتر پیشخوان بگیریم درسته؟؟؟؟؟
    حدودا ۲۵ تومن هم هزینه دازه

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 مارس 2020

      سلام کد برای احراز هویتش رو میتونین خودتون با ثبت نام اینترنتی دریافت کنین اما برای تایید احراز هویت باید حضوری مراجعه کنین. اگر تمام مراحل رو دفتر پیش خوان براتون انجام بده بله در این حدود هزینه داره.

      پاسخ
  • Hamid 29 فوریه 2020

    سلام من چون ثبت نام کردم یه راهنمایی میکنم
    اولین کار هایی که باید انجام بدین اینه که تو سایت های(سجام)و(مثلا سایت کارگذاری مفید )ثبت نام کنن هزینش کلا ۱۰هزار تومان هست
    بعد کارگزاری شهرتون میرید حالا اگاه هست مفید هست ببینید شهرتون چی داره اونجام میرید کار خاصی نمیکنید فقط چند تا امضا اثر انگشت میگیرن و هزینه ای هم نداره.

    پاسخ
  • Nahid 23 ژانویه 2020

    سلام وقتی کدبورسی گرفتیم بعدش چه اتفاقی میفته میشه توضیح بدید ممنون میشم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 16 فوریه 2020

      سلام شروع به آموزش دیدن بکنید و بعدش خرید و فروش رو شروع کنید

      پاسخ
  • Big Daddy 1 ژانویه 2020

    آیا اتباع خارجی میتونن در بورس ثبت نام کنند و مدارک لازم چیست و چه مقدار حداقل برای سرمایه‌گذاری پول لازم است

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 16 فوریه 2020

      بله حتما میتونن فقط قبلش لطفا به کارگزاری سر بزنید تا درست راهنمایی کنن شما رو

      پاسخ
  • نیلوفر 7 نوامبر 2019

    چرا وقتی قسمت اطلاعات حساب بانکیو پر می کنم؟ دوباره از اول میاره حساب پیش فرص

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 10 نوامبر 2019

      سلام لطفا از کارگزار مربوطه تون بپرسید تا مشکلش رو براتون حل کنن

      پاسخ
  • محمد 5 اکتبر 2019

    ببخشید مدرک من لیسانسه ولی هنوز مدرک موقتم نیومده مدرک فوق دیپلمم هم دست دانشگاهه
    چجوری میتونم بدون مدرک ثبت نام کنم؟
    آیا ریز نمرات مدرک لیسانس کیفایت میکنه؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 اکتبر 2019

      با سلام وقت بخیر لطفا به یک کارگذاری در شهرتون مراجعه کنید

      پاسخ
  • مهدی 1 اکتبر 2019

    خدا رحم کنه اینها دارن اطلاعاتمون رو به اسم مبارزه با پولشویی به خارج میفرستند ان هم مجمعی که ناظرانش سعودی و اسراییل است

    پاسخ
  • اردشیر کردان 28 سپتامبر 2019

    سلام ایا کارت پایان خدمت هم لازمه برای ثبت نام؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 28 سپتامبر 2019

      سلام خیر

      پاسخ
  • ا 17 سپتامبر 2019

    سلام
    ممنون بابت توضیحات
    من غیرحضوری برا دریافت کد بورس اقدام کردم اما بیشتر از۴روزه که کدی برام نیومده
    در سجامم ثبت نام کردم

    پاسخ
  • saqar 19 آگوست 2019

    سلام مراحل اینترنتی نیاز به پرداخت هزینه داره؟ چون من از طریق کارگزاری مفید اقدام کردم و ده هزارتومان از من گرفتن؟

    پاسخ
  • قیمت دنا پلاس 1 آگوست 2019

    awliii mrc

    پاسخ
  • یوپی اس 31 جولای 2019

    میشه منبع این مقاله رو بفرمایین؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 2 آگوست 2019

      بر اساس دانش و تجربه خودمون گفتیم خدمتتون و اینکه مراحل دقیقا همینه که گفتیم

      پاسخ
  • شاطری 9 جولای 2019

    سلام وقت بخیر .چطور میشه تلگرامی یا اینترنتی از آموزشهای کاریو آکادمی استفاده کرد؟آدرس لینک دارد؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 9 جولای 2019

      با سلام تا چند روز آینده از طریق وب سایت می توانید دوره ها را دنبال کنید از طریق کانال ها به شما اطلاع رسانی خواهد شد

      پاسخ
  • حمید 22 ژوئن 2019

    سلام
    فرق گرفتن کدبورسی از طریق سایت سجام با گرفتن کد از طریق کارگزاری ها در چیه؟
    با تشکر

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 3 جولای 2019

      سلام این دو که می فرمایید جدا از هم هستند. شما از طریق کارگزاری کد بورسی می گیرید و از طریق سجام برای اهراز هویت و … اقدام می کنید. یعنی به هردو برای معامله گری نیاز دارید

      پاسخ
  • محسن صالحی 22 ژوئن 2019

    دست شما درد نکنه .عااالی بود.
    ای کاش بصورت اینترنتی وتلگرامی وتصویری آموزش خرید و فروش نحوه واریز و دریافت پول و سود را آموزش می دادید. باتشکر از شما وسایت وصفحه تلگرامی خوبتون

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 3 جولای 2019

      سلام حتما این کار رو انجام میدیم در آینده

      پاسخ
  • amin 18 ژوئن 2019

    آیا بادیپلم ردی می توانیم کد بگیریم وکار کنیم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 18 ژوئن 2019

      نمیدونیم باید از کارگذاری ها دقیقش رو بپرسید

      پاسخ
  • Tyrant 14 ژوئن 2019

    سلام ، آیا میتوان بطور همزمان ، در دو کارگزاری ، ثبت نام و معامله کرد ؟
    برادرم دیپلم ردی ست ، آیا وی راهی برای دریافت کد بورسی دارد ؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 14 ژوئن 2019

      سلام به شما کد اقتصادی میدن که با هر کارگذاری که کار کنید در نهایت دارایی هاتون در تمام سبد ها به صورت یکسان به نمای در می آید

      پاسخ
  • mohsen 8 ژوئن 2019

    خوب

    پاسخ

question