۳ ویژگی مهم برای تبدیل شدن به نوسان گیر حرفه ای

۳ ویژگی مهم برای تبدیل شدن به نوسان گیر حرفه ای

دوست دارید نوسان گیری خوب باشید؟ آیا شما مسلط به تجزیه و تحلیل در ریاضی هستید؟ یا در مورد دانش اقتصادی اطلاعاتی کامل دارید؟ از نظر روانشناسی آگاهی کامل نسبت به رفتار خود و دیگران دارید؟

برای نوسان گیری موفق شدن نیازمند ترکیبی از دانش، مهارت و ویژگی هایی خاص رفتاری و همچنین تعهد به یک شیوه زندگی خاص دارید.

دانش :

وقتی میگویم دانش منظورمان تحلیل تکنیکال و اطلاعاتی در زمینه تحلیل بنیادی است. نوسان گیر باید به اصول و تکنیک های تحلیل تکنیکال مسلط باشد و بتواند به درستی از این ابزار جهت پیش بینی قیمت استفاده کند. برای اینکه در نوسان گیر‌‌‌‌‌‌ی موفق شویم باید توهم تحلیل گر بودن با وجود دانش کم را به کلی کنار بگذاریم. افراد زیادی با کسب دانش مقدماتی و دیدن ظاهر پیچیده نمودار ها احساس تحلیل گر بودن می کنند و به عنوان تحلیل گر شروع به نظریه پردازی میکنند. خرید های سنگین می کنند و سرمایه خودشان و دیگران را به راحتی از بین می برند.

خودتان را به خوبی بشناسید و با علم به توانایی های خودتان و دوری از توهم و واقع بینانه خرید و فروش کنید. هرچقدر علم و تجربه تان بیشتر شد سرمایه گذاری خود را بیشتر کنید.

نمونه ای از یک اتاق نوسانگیری حرفه ای

نمونه ای از یک اتاق معامله گری

مهارت :

مهارت نوسان گیری خود تلفیقی از تجربه و علم است. برای تبدیل شدن به نوسان گیری حرفه ای در درجه اول باید علم تحلیل گری خود را بالا ببرید و در درجه دوم با گذر زمان و بیشتر شدن معاملاتی که انجام می دهید تجربه معامله گریتان بیشتر می شود و می توانید نتیجه بهتری از این کار بگیرید.

ویژگی های خاص رفتاری :

برای اینکه نوسان گیر خوبی شوید باید به خصوصیت های رفتاری خودتان اشراف داشته باشید.آیا ریسک پذیر هستید؟ می توانید فشار این کار را تحمل کنید؟ آیا آدم منظمی هستید؟ به اصول کاریتان پایبند هستید؟ علاقه ای به هیجان دارید؟ می توانید از ساعت ۸:۳۰ تا انتهای بازار پای سیستم بنشینید و با رسیدن به حد سود یا حد ضررتان از معامله خارج شوید؟

اگر منظم نباشید٬ و هر روز سبدتان و نمودار های قیمت راچک نکنید خیلی زود در نوسان گیری شکست می خورید.!

در نوسان گیری نظم٬ قدرت تحمل ریسک٬مدیریت رفتار و هیجانات٬ علم تحلیل گری و پایبندی به استراتژی معاملاتی بسیار مهم است و در موفقیت شما بسیار اثر گذار است.


مطلب پیشنهادی بعدی برای مطالعه: سرمایه کافی برای نوسان گیر ها 

4/5 (1 نظر)

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

ارسال نظر در این مطلب امکان پذیر نیست

question