ده کشور با حداقل دستمزد ماهانه

ده کشور با حداقل دستمزد ماهانه

میزان دستمزد نیروی کار در کشور های مختلف به عنوان یکی از اصلی ترین شاخص های سنجش رفاه محسوب می شود. هرچقدر حداقل این دستمزد بالاتر باشد نشان از بالا بودن رفاه و همچنین کم بودن فاصله طبقاتی در آن کشور است.در این مطلب قصد داریم ۱۰ کشور با کمترین میزان حداقل حقوق را معرفی کنیم.

این گزارش بر اساس میزان حداقل حقوق بر اساس قانون کار می باشد و می دانیم با توجه به شرایط بد اقتصادی کشور ممکن است مجبور شویم با دست مزد های پایین تر از این نیز کار کنیم.

۱ – ونزوئلا

ونزوئلا اسمی است که در چند سال اخیر بیش از پیش به گوش همه ما خورده است.کشوری که دچار سوپر تورم می باشد و مردم این کشور در رنج و سختی زندگی میکنند. کشوری در آمریکای جنوبی که با وجود داشتن ذخایر نفتی فراوان به خاطر سیاست های اقتصادی احمقانه رئیس جمهور این کشور صاحب بی ارزش ترین پول دنیا است.

به دلیل نوسانات بالای قیمت ارز در این کشور محاسبه دقیق این حداقل دستمزد کار سختی است ولی می توان گفت حداقل دستمزد در ونزوئلا حدودا ۲۰ دلار در ماه است. این در حالی است که حداقل دستمزد در آمریکا به ازای هر ساعت ۷ دلار است. یعنی کسی که در آمریکا ۳ ساعت کار میکند به اندازه یک ماه فردی که در ونزوئلا کار می کند درآمد دارد.


این مطلب نیز می تواند برای شما مفید باشد: برای سیر شدن در ونزوئلا باید اژدها کشت


۲ – ایران

متاسفانه در ماه های اخیر هر آمار بد و منفی که از اقتصاد کشور های جهان منتشر می شود درست بعد از نام ونزوئلا نام ایران است که می آید. بالاترین نرخ تورم٬ بی ارزش ترین پول٬پایین ترین حداقل دست مزد و … .

بعد از خروج آمریکا از برجام و ایجاد محدودیت در ارتباط با فروش نفت ایران اقتصاد کشورمان دچار تنش های اقتصادی زیادی شد. این تنش ها به گونه ای بود که باعث افزایش قیمت دلار از زیر ۴۰۰۰ تومان به ۱۳۰۰۰ تومان ( قیمت در زمان انتشار این مطلب) و افزایش عجیب تورم شد.

حداقل دستمزد در ایران با احتساب نرخ دلار آزاد ۱۰۰ دلار در ماه می باشد.

کارگران ایرانی

۳ – پاکستان

پاکستان رتبه سوم در این جدول را دارد. پاکستانی ها نیز به خاطر بدهی های خارجی و تنش هایی که در کشورشان وجود دارد از اقتصاد ضعیفی برخوردار هستند. حداقل دستمزد در پاکستان ۱۱۳ دلار در ماه است.

۴ – اوکراین

اوکراینی ها که در قاره سبز زندگی میکنند هم شرایط چندان مناسبی ندارند و به خاطر فساد گسترده اداری در این کشور و مداخلات نظامی روسیه در این کشور با مشکلات اقتصادی زیادی دست پنجه نرم می کنند.حداقل حقوق اوکراینی ها ۱۴۰ دلار در ماه می باشد که در قاره سبز این رقم مبلغ پایینی محسوب می شود.

۵ – هند

کشوری که عنوان ششمین اقتصاد بزرگ دنیا را یدک میکشد در این لیست پنجم می باشد و حداقل دستمزد در این کشور مبلغ بسیار پایینی می باشد. حداقل حقوق در هند ۱۴۰ دلار در ماه می باشد.

کارگران هندی


این مطلب نیز می تواند برای شما مفید باشد: پانزده اقتصاد بزرگ جهان را بشناسید


۶ – مصر

پدر و مادر های مصری نیز مانند پدر و مادر های ما ایرانی ها اعتقاد دارند که بهتر است یک شغل با درآمد ثابت داشته باشند تا بتوانند از حقوق بازنشستگی در آینده استفاده کنند. این در حالی است که نسل جوان به خاطر پایین بودن حداقل دستمزد ها در این کشور به دنبال یاد گرفتن حرفه هایی هستند که با دورکاری بتوانند در آمد بالایی داشته باشند.

حداقل حقوق در مصر ۱۷۴ دلار در ماه است که کفاف هزینه های جاری زندگی در این کشور را نمی دهد.

۷ – آلبانی

این کشور اروپایی بعد از فروپاشی شوروی و مستقل شدن پیش رفت های قابل توجهی داشته ولی همچنان حداقل دست مزد در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار پایین است و ۲۱۰ دلار در ماه می باشد که برای داشتن یک زندگی معمولی کافی نمی باشد.

۸ – مالزی

پایین بودن قیمت نیروی کار در مالزی باعث شده تا برخی از شرکت های بزرگ بخشی از فعالیت خود را به نیروی کار فعال مالزی برون سپاری کنند. حداقل حقوق در مالزی مبلغ ۲۴۳ دلار در ماه می باشد.

کارگران مالزی

۹ – مراکش

حداقل حقوق در مراکش اندکی با سایر نقاط جهان متفاوت است. در مراکش بخش دولتی ۳۱۰ دلار در ماه را به عنوان حداقل حقوق به کارمندانش می پردازد در حالی که حداقل حقوق در بخش خصوصی ۲۶۵ دلار در ماه است.

۱۰ – آفریقای جنوبی

میزبان جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۱۰ نیز از جمله کشور هایی است که حداقل دستمزد در آن بسیار پایین است. آفریقای جنوبی نیز در سال ۲۰۱۸ مشکلات اقتصادی زیادی را پشت سر گذاشت و ارزش پول ملی این کشور به میزان قابل توجهی کاهش یافت.

حداقل دستمزد در آفریقای جنوبی ۲۷۷ دلار در ماه است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question