وارن بافت و اولین حضور در وال استریت

وارن بافت و اولین حضور در وال استریت

وارن بافت بسیاری از رفتار هایش را از اجدادش به ارث برده مانند علاقه به تدریس و خسیس بودن برای اطرافیان که در خانواده بافت بسیار رایج بوده.
یکی از اجداد او در نامه ای به پسرش نوشته بود: هیچ بافتی نبوده که خانه ی بسیار بزرگی از خودش جای گذاشته باشد ولی هرگز‌بافتی هم نبوده که چیزی برای بازماندگان به ارث نگذاشته باشد؛بافت ها هرگز‌تمام داراییشان را خرج نمیکنند و  مقداری از آن را پس انداز میکنند.
شعار خانواده بافت این بود که کمتر از درآمدت خرج کن !!
وارن بافت از ۶ سالگی مشغول جمع آوری  پول شد او اولین درآمد خود را با فروش آدامس دم در منازل بدست می آورد.
پدر او دفتر کار گزاری داشت و وارن هیچ فرصتی را برای آشنایی با تجارت و کسب و کار از دست نمی داد او معاملات روزانه بازار بورس را در دفتر پدرش تماشا میکرد و کتاب های آنجا را میخواند.
وارن معتقد بود که قیمت سهام ها طبق الگو و قوانین تغییر ناپذیری نوسان می کنند و تصمیم داشت این الگو را کشف کند.
پدر وارن به هر فرزندش که به ۱۰ سالگی میرسید سفری هدیه میداد. وارن بافت از پدر خود خواسته بود که در این سفر او را به کمپانی سکه و تمبر،کمپانی قطار و بازار بورس اوراق بهادار نیویورک ببرد.
پس پدر وارن او را به دفتری با درهای پوشیده از طلا پیش موفق ترین مرد وال استریت در آن زمان برد؛در زمان خروج از دفتر او دست هایش را روی شانه وارن ۱۰ ساله گذاشت و پرسید:
تو چه سهمی دوست داری وارن؟!
وارن هرگز این ملاقات و توجه آن مرد بزرگ به خودش را فراموش نکرد.همچنین در بازار بورس او شخصی را دید که یک نفر را برای درست کردن لحظه ایه سیگار با طعم دلخواهش استخدام کرده.
همه این موارد و علاقه شخصی بافت به اعداد او را به بازار سهام جذب می کرد.

پیشنهاد می شود این مطلب را نیز حتما بخوانید:نگاه وارن بافت به سهم های حوزه فناوری اطلاعات

 

 

برچسب ها:

بورس سبک زندگی

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question