ضرر ۴ میلیارد دلاری وارن بافت از سقوط اپل

ضرر چهار میلیارد دلاری وارن بافت از سقوط ۷درصدی اپل

وارن بافت بزرگترین سهام دار شرکت اپل در کمتر از ۲۴ ساعت ۴ میلیارد دلار ضرر کرد

سقوط ۷ درصدی سهام اپل باعث شده بسیاری از سهامداران این شرکت متضرر شوند. در این میان وارن بافت تقریبا ۴ میلیارد دلار از ارزش سهام خود را تنها در عرض ۲۴ ساعت از دست داد.

در ماه ژوئن، اوراکل بیش از ۲۵۰ میلیون سهام اپل را به خود اختصاص داد. اما ضررهایی که وارن بافت تجربه کرده بسیار سنگین تر است، چرا که وی در پایان ماه اوت به سی ان بی سی  گفت که او سهام بیشتری را از اپل طی ماه ژوئن خریداری کرده است.

بر اساس آمارهای بازار فناوری، برکشایرهاتاوی و در راس آن وارن بافت بیش از ۳٫۵ میلیارد دلار از دست داده که این بدترین رکوردی است که طی ۴ سال گذشته در وال استریت ثبت شده است.

در سوی دیگر ماجرا، شرکت اپل نیز در حال گذراندن پنجمین هفته متوالی ضرردهی خود است. این نخستین بار از سال ۲۰۱۲ تا کنون است که اپل به این شدت ضرر می دهد.

سهام اپل پس از آن شروع به سقوط کرد که اعلام شد آیفون ها نتوانسته اند انتظارات را براورده کنند و فروشی برابر با فروش سال گذشته داشته اند. این در حالی است که ناظران بازار انتظاری بسیار بالاتر داشتند.

افزون بر این، شرکت اپل چشم انداز مالی سال های مختلف را در اختیار برخی سرمایه گذاران قرار داده است و همه  این عوامل سبب شد تا این شرکت با درجاتی از سقوط مواجه شود.

تمامی این اتفاقات در شرایطی رخ می دهد که در اوایل سال جاری، اپل نخستین شرکتی بود که به صورت عمومی به ارزش بازار ۱ تریلیون دلاری رسید. در حال حاضر برکشایر هاتاوی دومین سهامدار بزرگ اپل با سهام ارزش ۵۲ میلیارد دلار است.

اپل

اپل

برچسب ها:

خبر وارن بافت

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • سجاد حسین پور 4 نوامبر 2018

    به به – عجب منفیه میزونی خورده – مطمئن باشید وارن بافت تو همین 24 ساعتی که منفی خورده تازه دوباره کلی سهم اپل خریده – اونکه مسلما گله ای رفتار نمیکنه بلکه دقیقا عکسش عمل میکنه که بسیار هم درست هست – بنیادش که مشکل خاصی نداره – فقط حالا یه مدلش فروشش کمتر از انتظار بوده

    پاسخ
  • مرجان محمودی 3 نوامبر 2018

    خیلی عجیبه وارن بافت این همه ضرر کنه با داشتن یک دنیا تجربه مالی

    پاسخ
    • salehi 4 نوامبر 2018

      سلام.ضرر هم بخشی از معامله هستش.مهم برآیند هستش که مثبت باشه خانوم محمودی

      پاسخ

question