تحلیل برداری بورس ایران

شک یا یقین

یه نکته خیلی مهم تو زندگی داشتن یقین به کاری هستش که میخوایم انجام بدیم.قبل از اینکه هر کاری رو خواستین انجام بدین اول در موردش تحقیق کنید و مطمئن شید که به نتیجه می رسید.مخصوصا اگه این کار بلند مدت باشه.

طرف میاد اموزش فلان نرم افزار رو یاد می گیره بعد بهش می گی به چه دردت می خوره میگه یادگیریش که ضرری نداره ما یاد بگیریم بعدا یه جایی به دردمون می خوره.برای فردی که اینطوری برنامه ریزی میکنه معلومه که زمان عنصر ارزشمندی نیست. نمیشه انتطار داشت این آدم دز آینده فرد موفقی بشه.

یا یکی دیگه یه کار شروع کرده که واقعا از آینده اش مطمئن نیست و نتیجه کارش رو دوسال دیگه می بینه.یه روز یکی میاد میگه فلانی ولی عجب کار خوبیه بعد طرف یه خورده مطئن میشه جدی تر کارش رو ادامه میده.یه روز یکی دیگه میاد میگه من مطمئنم این کار جواب نمیده و تو دل طرف رو خالی می کنه بعد طرف کلا با استرس کار رو ادامه میده و از شدت تلاشش کم میشه.

این نوع کار کردن و برنامه ریزی به درد نمیخوره و نمیتونه اسباب پیشرفت آدم رو فراهم کنه.آخر یه روز یکی می یاد اینقد بدجور نا امیدت می کنه که کنار می کشی.یا هر وقت که خسته میشی با خودت میگی اصلا این کار جواب میده نکنه فلانی راست گفت…

یکی از ویژگی های بزرگ آدم های موفق اینه که به این راحتی ها خسته نمیشن و از تلاش دست نمیکشن و دلیلش هم اینه که به کاری که انجام دادن یقین دارن.

ولی وقتی خودت به این نتیجه رسیده باشی که بر فرض اگه الان من ۴۰۰ تا درخت گردو بکارم ۳سال بعد سالی ۳۰۰ میلیون برداشت می کنم هی دوستت بیاد بگه بابا کشاورزی فایده نداره که … فلان اشنا بیاد بگه به جای این تو بنگاه نشسته بودی زمین معامله می کردی که بیشتر کاسب بودی٬شما خودت به این یقین رسیدی که ۳ سال بعد که گردوها میوه بده شما یه درامد فوق العاده داری الان فقط باید صبر کنی و به کارت ادامه بدی تا اون سه سال تموم شه و شما میوه ها رو با دست خودت بچینی.

توی بورس این قضیه خیلی مشهوده.طرف کلی کلاس اومده بهش میگم فلانی چرا دل به کار نمی دی میگه بابا بورس ایران که تحلیل بردار نیست.طرف کلی هزینه کرده اومده کلاس!کلی هم پول اورده سرمایه گذاری کنه بعد یک سال میگه تحلیل بردار نیست که!خب پس چرا اینقد وقتت رو تو کلاس ها هدر دادی؟!

جالبه کلی هم سهم رو با تحلیل بهش گفتیم رفته سود کرده بازم چون نمی شینه تکلیفش رو با خودش مشخص کنه میگه نه تحلیل بردار نیست.

یکی دیگه از دوستان که دوسال رفته تحلیل تکنیکال یاد گرفته یه هفته پیش میگم راستی فلانی میگن تحلیل تکنیکال جواب نمیده! تو جواب حتی نتونست از علمی که دو سال وقت برا یاد گیریش گذاشته دفاع کنه.!

خب برادر من شما که میری یه روش تحلیل رو یاد بگیری اول با خودت اتمام حجت کن که ایا این نوع تحلیل به درد می خوره یا نه!؟ نتیجه اش این شده که دوست ما تحلیل های خوبی می کنه ولی هیچ موقع به تحلیل های خودش اعتماد نداره.!

سهم می خره ۲۰۰ تومن یه چند وقت دیگه حالا بر اساس اتفاق قیمت میشه ۱۸۰ یا اصلا قیمت تکون نمی خوره و رشد نداره میگه از اول می دونستم این روش جواب نمی ده! اگه خوب بود فلانی با این روش می گرفت.با خودش میگه فلان دوستم با فلان تحلیل الان تو ۳۰ درصد سوده. سهم رو می فروشه چون به تحلیلی که انجام داده و برا یادگیریش کلی هم زکان گذاشته یقین نداره.

بعد سهم یه دفعه رشدش شروع میشه میره رو ۶۰۰. بعد این دوست ما میگه بیا شانس ندارم که اگه من نگه داشتم بودم الان رو ۱۵۰ بود.نه خیر دوست عزیز شما تحلیلت مشکل نداره شما یه جای دیگه کارت می لنگه شما یقین به کاری که انجام میدی نداری.

اکثر اونایی که تو بورس ضرر می کنند تحلیل بلدند ولی از منظر ذهنی به اون یقینه نرسیدند.کافی از آشناهاتون بپرسید طرف کلی هم کلاس رفته با کلی ام نرم افزار کار می کنه باز اخر سر تو ضرره. یادگرفتن تکنیک های تحلیل گری اسونه مشکل کار تو قسمت ساختارهای ذهنیه.

شمایی که می خواید وارد بورس شید اول یقین پیدا کنید که میشه از بورس پول درآورد. فردا که دو روز بازار منفی شد نگید اقا من از اول به بورس شک داشتم یکی از فامیل هامون هم پولش رو تو بورس باخت. مگه قماره که ببازه؟!

اول سنگ هاتون رو با خودتون وا بکنید و با اطمینان وارد کاری که می خواید بکنید بشید.حالا این کار چه بورس باشه چه کارمند شدن در یک اداره یا وارد شدن به خرید و فروش ملک و ماشین.چون ادم هایی که یقین دارند راحت تر می تونند صبر کنند و سودهای خوبی ببرند.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question