پیش بینی قیمت طلا، دلار و سهم در روز های جاری

پیش بینی قیمت طلا، دلار و سهم در روز های جاری

ابتدا برخی اخبار مهم اقتصادی و سیاسی چند روز اخیر را مرور می کنیم تا تاثیر احتمالی آنها بر بازار را مرور کنیم.

شاید قبل از پرداختن به اجلاس G20 بهتر باشد که به اینستکس بپردازیم. معاون مسئول سیاست خارجه اروپا در ۷ تیر ماه خبرهایی درباره اجرایی شدن کانال ویژه طراحی شده برای نقل و انتقالات مالی بین ایران و سایر کشور ها و شرکت ها را منتشر کرد. به نقل از خبرگزاری مهر اولین تراکنش انجام شده و کشور های بیشتری در حال پیوستن به این ساز و کار هستند.

این خبر به معنی کاهش فشار تحریم ها و تسهیل ارتباطات تجاری ایران می باشد. همچنین می توان در یک ماه آینده رشد مثبتی را برای شاخص بورس تهران در نظر گرفت.


برای اطلاع کامل از نحوه عملکرد اینستکس پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید: اینستکس چیست؟


اما در حاشیه اجلاس G20 نیز اخباری مرتبط با اقتصاد ایران به چشم میخورد.از مهم ترین خبر ها می توان به مذاکره روسیه و آمریکا اشاره کرد که هر دو کشور بر حل مشکلات بصورت دیپلماتیک تاکید کردند. همچنین رئیس جمهور فرانسه در دیداری با ترامپ برای سفر به ایران صحبت کرده است. به نظر می رسد رئیس جمهور فرانسه به ایران خواهد آمد.

از خبر های اقتصادی خوب در این مدت نیز تاکید چین بر خرید نفت ایران می باشد. البته در هفته جاری نشست اوپک نیز برگزار می شود که می تواند بر قیمت نفت تاثیر بگذارد.

طبق آخرین اخبار در هفته جاری بازار متشکل ارزی نیز شروع به کار می کند.


برای مطالعه بیشتر توصیه می شود : g20 چیست؟


پیش بینی قیمت ها:

پیش بینی قیمت طلا٬دلار و سهام

قیمت دلار:

در چند وقت اخیر قیمت دلار نزولی بوده و با توجه به مصاحبه های رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد مبنی بر ادامه روند نزولی و اخبار مثبت سیاسی اقتصادی همچنان روند کاهشی برای بازار ارز پیش بینی می شود.

قیمت طلا:

قیمت طلای داخلی در هفته گذشته با شیب بسیار کمی مثبت بوده اما قیمت سکه کاهش داشته. نکته قابل توجه در این قسمت رشد اخیر قیمت طلای جهانی است. پیش بینی قیمت طلای داخلی در هفته جاری به ۲ مورد بستگی دارد.

اول اینکه بازار طلای داخلی متاثر از بازار جهانی رو به رشد باشد و دوم اینکه همزمان با کاهش قیمت ارز طلا نیز روند کاهشی را در پیش بگیرد. در نتیجه باید ببینیم بازار طلا در روز های آینده از کدام مورد بیشتر اثر خواهد پذیرفت.


این مطلب نیز می تواند برای شما مفید باشد: هزینه فرصت اقتصادی چیست؟!


بازار سهام:

با توجه به خبر های سیاسی و اقتصادی مثبت و همچنین روند های رو به رشد و مثبت بازار سهام ٬ به نظر می رسد همچنان این بازار به رشد خود ادامه دهد و با توجه به روند کاهشی ارز و ریسک بالای طلا در هفته جاری بازار بورس گزینه مناسبی با بازدهی بالا سرمایه گذاری باشد.

متغییر های مختلف اقتصادی نشان دهنده رشد بورس در سال ۹۸ می باشد. رشدی که در حال حاظر نیز شاهد و ناظر آن هستیم.


برای شروع سرمایه گذاری در بورس از اینجا شروع کنید : نحوه سرمایه گذاری در بورس


 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question