پول حلال همه مشکلات نیست!

پول حل کننده همه مشکلات نیست.!

این فکر که پول حل کننده همه مشکلات است کاملا اشتباه بوده و آن چیزی که حلال مشکلات است پرورش ذهن پول ساز است نه خود پول.

این هوش است که مشکلات را حل و پول را تولید میکند. بسیاری از افرادی که در قمار از فقر به میلیو ن ها دلار رسیدند٬ و تنها کمتر از چند ماه دوباره همان فقیر سابق شدند چون هوش مالی نداشتند. آموزش مالی ندیده بودند و بلد نبودند از آن پول چگونه استفاده کنند. آنها آموزش این را ندیده بودند که قمار در نهایت برآیند منفی دارد.هیچ وقت نمی شود که یک قمار باز بتواند در نهایت یک شخص بی نیاز از پول شود.

پولی که بدون آگاهی و هوش مالی بدست آید به باد خواهد رفت. در ثروتمند شدن افراد این هوش مالی است که ارزش دارد نه آن پولی که به دست آورده اند. برای ثروتمند شدن باید آموزش های مالی با پایه محکم صورت بگیرد وگرنه هیچ کس یک شبه پولدار نشده است.

باید این آموزش ها را از دوران کودکی به فرزندانمان بدهیم.پدران ما اینکار را برای ما نکردند حداقل ما برای فرزندان خود این کار را انجام دهیم.

باید تفاوت دارایی و بدهی را دانست. تفاوتی که در ظاهر ساده و در عمل بسیار پیچیده است. تمام مشکلات و بدهی های مردم در ندانستن این مسئله است.اگر تفاوت اینها را بدانید با جمع آوری دارایی که کاری بسیار ساده است ثروتمند خواهید شد. افراد به دلیل سواد مالی پایین و عدم درک مفاهیم حتی موضوعات صورتحساب های خود را هم متوجه نمی شوند.

به طور ساده دارایی چیزی است که پول را برای شما می آورد و بدهی پول را از شما می گیرد؛ باید تمام عمرتان را صرف خرید دارایی کنید. آنچه باید یاد بگیرید ابتدا نحوه هزینه کردن است.یعنی شیوه رفتار با پول و نگهداری از آن.

یرای مثال خرید مبل٬یخچال٬پرده٬ماشین جدید٬لباس های گران قیمت٬تلفن همراه گران قیمت و … بدهی زیادی به بار می آوریم و سپس مجبوریم برای پرداخت این بدهی ها وام دریافت کنیم.علت اصلی مشکلات نحوه پول خرج کردن است.بسیاری از مشکلات مالی بخاطر تبعیت غیر منطقی از تفکر عوام است.

دارایی

اگر همراه عموم باشید مانند آنها دچار مشکلات مالی خواهید شد.گاهی اوقات خرید خانه یا زمین با توجه به نرخ بازگشت سرمایه آن نه تنها دارایی محسوب نمی شود بلکه به خاطر استهلاک و پولی که برای آن هزینه کرده ایم بدهی محسوب می شود.

برای مثال زمانی که شما ۱۰۰ میلیون پول برای خرید خانه پرداخت میکنید و بعد از گذش یک سال قیمت خانه شما می شود ۱۲۰ میلیون در حالی که دوست شما با سرمایه گذاری همان پول در راه اندازی یک کارگاه یا بورس پول خود را ۲۰۰ میلیون میکند یعنی شما دارایی نداشتید و فقط برای خود بدهی به بار آورده اید.

سرمایه گذاری در بورس یک ریسک نیست٬این عدم آگاهی های مالی است که باعث به وجود آمدن ریسک می شود. سخت کارکردن برای حقوق پایین باعث افزایش هزینه های شما (مثل افزایش هزینه های درمان به خاطر از کار افتادگی٬از بین رفتن روحیه در محیط کار و …) می شود.

شما باید یاد بگیرید که دانش مالی خود را بالا ببرید تا با استفاده از پولی که با سخت کار کردن به دست آورده اید برای خود سرمایه گذاری کنید تا از این به بعد پولتان برای شما کار کند.

ثروتمندان دارایی می خرند و فقرا فقط هزینه میکنند.طبقه متوسط بدهی هایی می خرند که فکر میکنند دارایی است.جریان دارایی هر روز ما را ثروتمند تر می کند و جریان بدهی هر روز فقیر تر.

 

3.5/5 (4 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری هوش مالی به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

ارسال نظر در این مطلب امکان پذیر نیست

question