انباشته کردن کوهی از شکست ها

انباشته کردن کوهی از شکست ها

تفاوت معامله گر خوب و بد

معامله گر موفق:

یکی از خصوصیات بارز معامله گران موفق این است که قادرند به سرعت از شکست های کوچک بگذرند و درصورتی که متوجه شوند یک سهم کارایی خودش را از دست داده است سریعا به سمت ایده های بعدی تجاری حرکت می کنند.

آنها بابت ضرری که در یک سهم میدهند زانوی غم بغل نمی کنند و خودشان را به خاطر این ضرر شان مورد سرزنش قرار نمی دهند. آنها درسی را که از این ضرر گرفته اند یاداشت میکنند تا در معاملات بعدی دوباره آن را تکرار نکنند.

یک معامله گر خوب می داند که هموراه فرصت برای جبران وجود دارد.اگر امروز در این سهم ضرر کنیم می توانیم در سهم بعدی جبران کنم و با سود آن این ضرر را نیز پوشش دهم.

معامله گر موفق

معامله گر موفق

معامله گر نا موفق:

از سوی دیگر معامله گر ناموفق اگر در یک تجارت کوچک شکست بخورد به طور کلی فلج می شود. و به جای اقدام سریع برای جبران شکست، ممکن است امیدوار باشد که معامله شکست خورده اش به تدریج به نقطه خرید بازگردد و سپس از آن سهم خارج شود.

معامله گر بد زمانی که در ضرر است صبر ایوب دارد. ممکن است سهمی که در ضرر است را برای یک سال نگه دارد تا به قیمت خرید برسد سپس بفروشدش٬ ولی آیا این کار درست است؟

این معامله گران همواره در ضرر هستند.سرمایه شان همواره درگیر ضرر هایشان است.اما چرا این حرف را می زنیم؟

آنها سهمی را خریده اند و در ضرر هستند. بازار در صنعتی دیگر در حال رشد است و این افراد همچنان درگیر سهم ضرر کرده شان هستند. نمی توانند بفروشند و وارد سهم جدید شوند تا هم حس بد ضرر کردن دست از سرشان بردارد و هم در معامله دیگری سود کنند.

معامله گر نا موفق

بازار سهام مانند ایستگاه قطار است. اگر از یک قطار جا ماندید قطار بعدی با اندکی اختلاف می آید و می توانید سوار آن شوید. پس نه برای خرید عجله کنید و نه در سهمی که ضرر کردید مدت طولانی صبر کنید تا به قیمت خرید بازگردد که بخواهید آن را بفروشید و از سهم خارج شوید.

 

0/5 (0 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری چرا در بورس ضرر میکنیم؟ به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر
  • محمد 18 ژانویه 2021

    باسلام و با تشکر متن خوبتون کلیت حرفتون رو قبول دارم
    اما آیا شما این رو قبول دارید که همه‌ی سهم ها با هم شروع میکنن رشد میکنن و موقع ریزش بازار هم مثل این روزها یا روزهای سال ۹۲ تا ۹۴ همه با هم شروع می‌کنند منفی می‌شوند ؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 20 ژانویه 2021

      سلام هیچ چیزی رو بصورت قطعی و کاملا ۱۰۰٪ نمیشه در نظر گرفت و همیشه استثنائاتی وجود داره ولی در کلیت همه سهم ها از شاخص کل و روند بازار تاثیر می گیریند.

      پاسخ
  • فائزه 17 ژانویه 2019

    سلام. شما عااالی هستید. ممنون بخاطر سایت خوبتون و ممنون بخاطر دوره های آموزشی تلگرامیتون.

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 17 ژانویه 2019

      salam. mammon az lotfe shoma

      پاسخ

question