همانند وارن بافت انتخاب کنید

همانند وارن بافت از بین چند ایده بهترین را انتخاب و روی آن تمرکز کنید

روی بهترین ایده ها تمرکز کنید

مثلی قدیمی می گوید هم زمان نمی توان دنبال دو خرگوش دوید. بهتر است بین ایده هایی که برای کسب و کار دارید و یا آموختن تخصص های مختلف برنامه ریزی میکنید یکی را انتخاب کنید و برای موفقیت در آن نهایت توان خودتان را به کار بگیرید. وقتی مسیر درست را انتخاب کنید برای موفق شدن نیاز به صبر ٬ تلاش و مداومت دارید.

شریک تجاری بافِت Charlie Munger می گوید که اگر شما از بین ۴ الی ۵ ایده ی برتر، بهترین آن ها را انتخاب کنید و تنها روی همان ایده تمرکز کنید و الباقی را رها کنید، می توانید مثل بافِت در شرکت Berkshire Hathaway رکورد بزنید.

اگر هم زمان چند کار را انجام می دهید و نمی توانید در هیچ یک موفق شوید و یا کارهایتان به درستی انجام نمی شود ممکن است دلیلش این باشد که چند کار را هم زمان انجام می دهید.باید بهترین و مهم ترین ایده تان را انتخاب کنید و باقی را دور بریزید. با این کار می توانید به موفقیت نزدیکتر شوید.

وقتی با چیزی مواجه می شودید که به ذائقه تان خوش می آید، آن را درک می کنید، خطرات احتمالی آن را می دانید، احتمالا به نفع شماست که این کار را دنبال کنید.شما در کاری که درک خوبی از آن دارید می توانید موفق باشید.

البته باید این را به خاطر داشته باشید کاری که انجام می دهید باید آینده دار باشد.برای مثال هرچقدر هم که در عکاسی با دوربین های آنالوگ حرفه ای باشید و کارتان را خوب بلد باشید احتمالا نمی توانید در این کار خیلی موفق باشید چون عمر این کار دریگر به پایان رسیده است.

به خاطر همین است که می گوییم از بین ایده هایتان آن را که بهترین است دنبال کنید. برای مجموعه کاریمو بورس و معامله گری در بورس بهترین ایده به حساب می آید و به همین جهت است که این تخصص را انتخاب کرده ایم و برای رسیدن به موفقیت در این راه از تلاش دست نمی کشیم.

در مسیر موفق شدن قطعا مشکل و موانع زیادی وجود دارد ولی این موانع نباید شما را از مسیری که در آن هستید پشیمان و خسته کند.

4/5 (4 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری هوش مالی به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

question