چرا من بدبختم ؟

چرا من بدبختم ؟

چرا من بدبختم ؟چرا فکر میکنیم بدبختیم و همواره آدم های بد شانسی هستیم؟

همین الان یک آزمایش انجام دهید. به سایت گوگل بروید و تایپ کنید “چرا من”. همین دو کلمه را که تایپ می کنید، خود گوگل بر اساس جستجوهای قبلی به شما پیشنهاد می دهد.

می دانید پیشنهادش چیست؟ می گوید چرا من بدبختم! ظاهرا این احساس بدبختی آنقدر همگانی است که تبدیل به یکی از جستجوهای پرطرفدار گوگل شده است.!!

خوش شانسی

راستش را بخواهید آدم های مختلف از منظرهای متنوع و با تعاریف مختلف از بدبختی و خوشبختی، شادی و افسردگی، خوش شانسی و بدشانسی به این موضوع پرداخته اند.؟
مثلا پروفسور ریچارد وایزمن؛ استاد روانشناسی دانشگاه هرتفورشایر گفته می‌خواستم بدانم چرا بخت و اقبال همیشه در خانه بعضی‌ها را می‌زند و آنها هم در جای درست هستند در حالی که سایرین از آن محرومند.؟!

به عبارت دیگر چرا بعضی از مردم خوش‌شانس و عده دیگر بدشانس هستند.؟
یک بار یک آزمایش جالب طراحی کردم. و از دو گروه افرادی که از قبل خود را خوش شانس و بدشانس معرفی کرده بودند روزنامه‌ای دادم و از آنها خواستم آن را ورق بزنند و بگویند چند عکس در آن هست. به طور مخفیانه یک آگهی بزرگ را وسط روزنامه قرار دادم که می‌گفت: اگر به سرپرست این مطالعه بگویید که این آگهی را دیده‌اید، ۵۰ دلار پاداش خواهید گرفت.

با اینکه آگهی نیمی از صفحه را پر کرده بود و به حروف بسیار درشت چاپ شده و افرادی که احساس بدشانسی می‌کردند عمدتاً آن را ندیدند، درحالی که اغلب افراد خوش‌شانس متوجه آن شدند.!

مطالعه وی نشان داد که افراد بدشانس عموماً عصبی‌تر از افراد خوش‌شانس هستند و این فشار عصبی توانایی آنها در توجه به فرصت‌های غیرمنتظره را مختل می‌کند. در نتیجه، آنها فرصت‌های غیرمنتظره را به خاطر تمرکز بیش از حد بر سایر امور از دست می‌دهند. افراد خوش‌شانس در واقع آدم‌های راحت‌تر و بازتری هستند، در نتیجه آنچه را در اطرافشان وجود دارد و نه فقط آنچه در جستجوی آنها هستند را خوب می‌بینند.!

این تمام پاسخ به این مساله (بدبختی و خوشبختی) نیست، فقط یکی از جواب ها می تواند باشد.


دوره ای که میتوناد در درجه اول به شما کمک کند : دوره افزایش عزت نفس


تحلیل و تجویز راهبردی:

خوشبختی و بدبختی پرسشی است که در طول تاریخ ادامه یافته است و ادامه هم دارد. اما می توان تا اطلاع ثانوی به دو نکته کلیدی در این زمینه توجه کرد.

۱- اولا اینکه اصلا این سوال اشتباه است.

بدبختی یا خوشبختی از نظر واژه شناسی اشتباه به نظر می رسد چون مفروض گرفته که همه چیز به بخت (شانس، اقبال، یا تقدیر) مرتبط است. در طول تاریخ هزاران ساله فرهنگ و ادبیات ایرانی نیز این مساله را می توانیم از واژه ها بفهمیم. به این واژه ها دقت کنید: نیک اختری، نکوطالعی، خوش اقبالی، نیک بختی، نگون بختی، سیاه بختی و شوربختی. هر هفت واژه تلویحا این فرض را گرفته اند که ریشه شادکامی/ناکامی انسان وابسته است به بیرون. من از زمانی به بعد عمداً به جای واژه خوشبختی، از کلمه کامیابی استفاده می کنم. کلمه ای که در آن فعالیت و عاملیت مطرح است.

بد شانسی

بد شانسی


خواندن این مطلب می تواند برایتان مفید باشد: لطفا مانند جان کندی تول خودکشی نکنید! جا به جاش کنید!


۲- یکی از مهم ترین دروسی که در زندگی آموختم؛

(و البته ایکاش یکی پیدا می شد و به جای آموزش آمیب و جلبک و یون و الکترون و سینوس و کسینوس این ها را به ما در مدرسه یاد می داد) این است که بین خوشی زندگی و خوبی زندگی تفاوت قائل شوم.

در یک زندگی خوش، در جستجوی بیشترین لذت ممکن و کمترین رنج ممکن برای خودم هستم. خوشی زندگی وابسته است به لذت ها و رنج ها و بسیاری از امور لذت بخش یا رنج آور که از حیطه اختیار و قدرت ما خارج است.

اما در خوبی زندگی داستان کاملا متفاوت است، در خوبی زندگی، لذت و رنج مهم نیست، بلکه وابسته است به آنچه باید و می توانم انجام دهم و آنچه انجام می دهم.

در هر شرایطی (بدترین شرایط زندگی را در نظر بگیرید طاعون ٬ فقر و سیل) هر کسی می تواند کارهایی انجام دهد که اخلاقاً درست است و عملا امکان پذیر است.

اگر بین آنچه می توانم و باید انجام دهم و آنچه انجام دهم، تطابق وجود داشته باشد، خوبی زندگی رقم خورده است. خوشی زندگی لذت می آورد و خوبی زندگی رضایت می آورد.


اگر میخواهید به خودتان کمک کنید اول باید شخصیت خود را بشناسیدپیشنهاد ما: دوره شخصیت شناسی آناگرام ۱


لذت، واکنشی است گذرا به رخدادهای دوست داشتی بیرونی. اما رضایت از عمق هستی ما بر می خیزد. «خوشی ناشی از لذت» حالی است که زود می آید و زود می رود اما «رضایت» مقامی است که ماندنی است.

مقایسه کنید لذت یک شب ماندن در گران ترین هتل دنیا با رضایت ناشی از نجات یک انسان. زندگی ماهاتما گاندی، نلسون ماندلا و مادر ترزا شاید همواره با خوشی همراه نبوده است (که سال ها با درد و رنج زیسته اند).

اما این ناخوشی زندگی چیزی از خوبی زندگی شان و رضایت عمیق و ماندگارشان کم نکرد. مزیت خوبی زندگی به خوشی زندگی آنست که بخش زیادی از خوشی زندگی دست شما نیست اما خوبی زندگی به تمامی دست شماست. خوشی زندگی مهم است. اما کافی نیست. خوبی زندگی لازم است.

باید این را به خاطر بسپارید که فرصت های موفقیت رنگ و بوی خاصی ندارند! دست از بد بینی و منفی بافی باید برداشت و برای موفق شدن تلاش کرد حتی در بدترین شرایط ! اوضاع اقتصادی بد است٬ ولی بدتر از جنگ تحمیلی که نیست! اوضاع اشتغال بسیار بد است ولی از دوران جنگ که بدتر نیست؟

آرزو نمی کنم خوشبخت باشید. امیدوارم که کامیاب باشید. کامیابی ناشی از حضور توامان خوشی و خوبی زندگی.چرا من بدبختم را از زندگی و تفکر خود دور کنیم.

مجتبی لشکربلوکی

 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • من ب یوتیوبری خیلی علاقه دارم ولی همه مسخرم میکنن (:

    پاسخ
  • هعیی 20 دسامبر 2022

    ارع واقن نمیزارع هیچ کاری کنم

    پاسخ
  • Mohammad 15 اکتبر 2022

    سلام واقعا خوشحالم که زبانم فارسی هست باور کنید بیشترین سوال هایی که داشتم رو با مقاله های خوبی که بقیه میزارن پیدا کردم و اینکه خیلی ممنون بابت این متلب من به خدا خیلی اعتقاد ندارم و بیشتر دنبال حواب علمی بودم ❤️

    پاسخ
  • JAEHYUN 20 مارس 2022

    هممون تو زندگی سختی هایی داریم من خودم هدفم خواننده شدن هست ۱۷ سالمه ولی پدرم میگه اجازه نمیده به هدفم برسم ولی نا امید نمیشم 🙂 میگم اقا ی سال دیگه ۱۸ سالم میشه خودم زندگی خودمو میسازم … تویی ک داری پیاممو میخونی هیچوقت نا امید نشو و واسه هدفت بجنگ اونقدر واسش بجنگ که صدای طعنه های اطرافیانتو نشنوی … تو همان خواهی شد ک در طول روز ب ان می اندیشی هیچ وقت فکر خودکشی ب سرت نزنه و خودتو دوست داشته باش و مطمئنم ک تو به آرزوت میرسی

    پاسخ
  • ــ 23 ژانویه 2022

    بخون به دردت شاید بخوره

    به نظرم همه بدبختی دارن،راه چاره ای از نظر هرکسی سخته و شایدم وجود نداره!
    میخام بهتون بگم یه کاری رو بکنین برای همیشه خلاص…!
    اکثر ادما فکر میکنن خود کشی سخته ولی نه وایسید تا بگم:
    شما فقط نیاز به یدونه امپول دارین،اونو باز میکنین و فقط باد میریزین توش ینی تهش رو بکشید بالا خودش هوا میره توش اونو به نظرم بزنید باسن‌تون چون درد کمتری داره،وقتی که باد وارد بدن بشه لخته میبنده برسه به قلب ، قلب مشکل پیدا میکنه ینی شما آمبولی میکنین و میمیرین
    درسته آمبولی آ.م.ب.و.ل.ی میتونین توی گوگل سرچ کنید ولی بعضی سایت ها چرت میگه که میگه حتما باید بره تو رگ،نه اینجور نی هر جا بزنین لخته میبنده و به راحتی میمیرین درد زیادی هم نداره در عرض چند دیقه هم تمومه
    خودمم میخام به زودی اینکارو انجام بدم☺
    امیدوارم به دردتون خورده باشه

    پاسخ
  • یه پسر تنها 23 ژانویه 2022

    هعییی سلام بچه ها اسم من نیما هست و ۱۵ سالمه
    لطفاً اینو بخونید و برام دعا کنین راستش اینو بگم هیچ کسی عین من بد بخت نیست هیچ کس من از اول زندگیم که یادم میاد آدم بد بخت بد شانسی بودم هیچ وقت درس خوبی نداشتم همش با معلم ها مشکل داشتم اما وقتی مامانم منو میبرد پیش مشاوره از ذهنم آزمایش میگرفتن میگفتن ذهن پسر شما خیلی قویه اما چرا درس هام افتضاح هست امسال کلاس ۹ دارم و انتخاب رشته دارم امتحان های دی ماه که گند زدم شاید باورتون نشه اما ۶ ساعت برای علوم درست خوندم اما اصلا سوالاتی که من خوندم رو نیاورد بود و فقط چرت پرت آورده بود و نمره ام افتضاح شد من به هر دری میزنم که خودمو بهتر کنم اما زندگی نمیزاره هر بار که میخوام با دنیا خوب باشم دنیا بهم بدی می‌کنه من علاقه زیادی به گیم بازی موبایل دارم من بازی رو آنلاین رو خیلی قوی شده بودم و همه منو می‌شناختن داخلش اما یکی اومد گرفت منو هک کرد بازیم رو ازم گرفت و همش به فکر خود کشی بودم من حتی نتونستم تو این سنم با یک دختر هم سن سال خودم ارتباط بر قرار کنم هیچ کسی بهم اهمیت نمیده دوست هام بهم بد بخت دختر ندیده بهم میگن نیما خاک تو سرت که ما همه یک دوست دختر داریم اما تو نه منم همیشه حسرت میخورم تا حتی مادر پدرم منو سرزنش میکنن پدرم همیشه منو با القاب زشت صدا می‌کنه از زمان بچگی ام مامان بابام همیشه باهم دعوا میکردن و همیشه بابام میگفت اگر بخاطر این بچه نبود از خونه انداخته بودمت بیرون و حالا که بهتر شدن مامان بابام که اصلا عین خیالشون نیست من چجوری هست حالم تا حالا نه بابام نه مامانم بهم نگفته که عاشقتم هیچ وقت نیامدن کنارم بهم عاطفه بدن همیشه هر بار سعی میکنم بهتر درس میخونم ولی نمیتونم نمره خوبی بگیرم به هر دری میزنم نمیشه انگار خدا منو دوست نداره وقتی با دوست هام میرم بیرون هیچ احساس میکنم که هیچ کدومشون بهم اهمیت نمیدن هربار که میرم پیش بابام بهم میگم که پول بده میگه پول ندارم می‌دونم دروغ میگه چون وضع مالیش خوبه پول داره دوست نداره بهم پول داره من یک پسر خاله دارم هم سن خودمه بابام هرچی که دوست داره واسش میخره اما بابای من هیچ چیزی برام نمیخره تا حتی احساس منو درک نمیکنه من همیشه حسرت اونو میخورم با خودم میگم منم انسان اونم انسان چرا باید من اینقدر بد بخت بد شانس باشم همیشه هیچ چیز باهام شانس نیست گوشیم دکمه های ولوم خراب شده با اینکه ۲۰۱۹ هم هست تا حتی من ناراحتی قلبی هم دارم نباید از این بیشتر ناراحت بشم مامان بابام که عین خیالشون نیست وقتی تو جمع فامیلی هستیم احساس میکنم که هیچ کسی بهم اهمیت نمیده من نمی‌فهمم فرق من با یک انسان دیگه چیه اونم انسان منم انسان چرا باید اینقدر بد بخت باشم چرا باید اینقدر درس هام از اول دبستانم بد باشه از هرچی بپرسی تا حالا یک کلاس درس هایش خوب بوده من حتی کلاس اول هم درس هام خوب نبوده اما وقتی میرن ازم آزمایش میگیرم میگه پسر شما که ذهن قوی داره
    هعیی حالا بگین آدم بد شانس کیه
    درس خوب که ندارم
    مادر پدر خوب که ندارم
    دوست خوب که ندارم
    هیچ کسی هم که بهم اهمیت نمیده هربار می‌خوام مشکل هامو برطرف کنم نمیشه توروخدا بخونین برام دعا کنین که به آرامش برسم لطفاً

    پاسخ
  • چس بخت 20 نوامبر 2021

    برو کمدین شو خیلی استعداد داری کلی با کامنتت خندیدم

    پاسخ
  • چس بخت 20 نوامبر 2021

    منم خیلی خوشبختم از تو ام خوشبخت ترم خیلیییی خوشبخت

    پاسخ
  • چس بخت 20 نوامبر 2021

    من که قیافم داغونه اندامم داغون تر ذهنم هم بر علیهمه از اجتماع هم بدم میاد با اینکه نوجوانم و همسن هام رو که میبینم حس بدبختی توم فوران میکنه

    پاسخ
  • X 13 اکتبر 2021

    شماهایی که میگید بدبختید به نظزم شما خوشبختید من یه تبلت دارم مال سال ۲۰۱۴ دکمه هاش از کار افتادن کار نمیکه بزور میتونی اهنگ گوش کنی چند وقت بود که میخواستم کار کنم پول درارم گوشی بگیرم یا لپتاب همون موقع یه کار پیدا کردم روزا ۲ میلیون ۷۰ هزار تومن ازم گرفتن حقه بود و کارشون به درد نخورد چند وقت میخواستم برم کاری دستو پا کنم زدم تو کار یوتیوب خانواده هم زدن تو کار لح کردن من میخواستم از طریق سایت ها پول درارم اونم نتونستم چند روز بود که به یه نفر پیام دادم گفتن میتونن کمک کنم کار املاک اونا منو رد کردن هروقت به هرچی دست میزنم میشکنه کافیه یه روز بیایی پیشم تا یه قسمت که نشکسته باشه واست بمونه شب هم که میخوام بخوابم هم بازم خاب میبینم که یه چیز جلومه یه صفحه که نوشته سلام بدبخت وقتی به خانوادم میگم مثلا همچین چیزی میخام میگن اسکلی چیزی هستی میخواستم خود کشی کنم ۳۰ تا قرص استامینوفن و ۵۰ تا قرص دیگه باهم خوردم گفتم که بدبختم مثل یه انسان که انگار فقط اب خورده هیچیم نشد میگن حتی ۱۰ قرص با هم بخوری هم میمیری بعد من ۸۰ قرص مختلف با دوز بالا هیچی نکردن من بدبختم یا شما

    پاسخ
  • ناشناس 4 اکتبر 2021

    درکت میکنم بابای منم خیلیییی اذیتم میکنه بد میگه من خوبیتو میخام!صد سال سیاه نمیخام ت یکی خوبیمو بخای!

    پاسخ
  • ناشناس 4 اکتبر 2021

    تو لاقل بابات بت دلداری میده…
    منه بدبختو ک تو تابستون روزی فقط ۲ ساعت اجازه ی کار با گوشی داشتم الان ک مدرسهام بازه کلن ی اخر هفترو ۲ ساعت میزاره

    پاسخ
  • Sunflower 29 سپتامبر 2021

    کمکم کنید من تا کلاس یازدهم یعنی تا‌پارسال شاگرد اول بودم‌ معدل یازدهمم شد ۱۹.۹۱ هر چند خیلی غصه خوردم چون می خواستم بیست بشم ولی امسال اصن افتضاحم درصدای آزمونام ۴۰‌درصد ۵۰ درصده از نظر مالی و معنوی هم خودم و هم خانوادم نیاز شدید داریم که من داروسازی دانشگاه دولتی تهران قبول شم ولی وقت کم می آرم درسا برام سخته نمی تونم تست حل کنم نمی فهمم کم خونی گرفتم و کبدم به شدت چربه اصن همش بدن درد دارم و خوابم می آد و خسته ام تمرکز ندارم نمی تونم درسا رو حفظ کنم چیزی از دهم و یازدهم یادم‌ نمی آد خوابم می آد ولی وقت ندارم بخوام هیچی بلد نیستم

    پاسخ
  • هالزی 23 ژانویه 2021

    الان ک دارم حرفای بقیرو میخونم فهمیدم ک چقد خوشبختم
    واقعا نمیدونم چی بگم….ولی خب نسبت به بقیه مشکلات کوچولوم هیچن…هیچ

    پاسخ
  • lionheart 21 ژانویه 2021

    درسته، تک‌تک انسان‌ها تو زندگی‌شان مشکلات بسیار سختی دارن که یکیشون خود منم. اما داشتن مشکلات دلیل نمی‌شه که انسان بگه خدا از من متنفره، کتابی هست به نام هدف زندگی اثر استاد مطهری. این کتاب ارزش خوندن داره. توی این کتاب اهداف زندگی رو از دیدگاه‌های مختلف با تفکرات مختلف بیان می‌کنه. اما مهم‌ترین این دیدگاه‌ها، دیدگاه قرآنه. ضمنا اگه آدم‌ها به ما ظلم کردن ما نمی‌تونیم بندازیم تقصیر خدا. دیدگاه قرآن نسبت به هدف زندگی این است که هر انسان باید در زندگی امتحانات بسیاری رو پشت سر بگذاره که خوب و بد میانشان هست. یعنی اگه بهت خوش بگذره این یک امتحانه، و اگه بد بگذره و بدبخت باشی، باز این هم امتحانه، سوره ی انبیا آیه ی ۳۵: (و نبلوکم بالشر و الخیر فتنه و الینا ترجعون). درواقع هدف زندگی در جای جای قرآن بازگشت به سوی خدا (أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاکُمْ عَبَثًا وَأَنَّکُمْ إِلَیْنَا لَا تُرْجَعُونَ) یا شناخت و بندگی خدا معرفی کرده،(و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون) پس اگر انسان محور زندگیش رو این قرار بده که به این اهداف برسه، یعنی شناخت و بندگی خدا و در نهایت بازگشت به سوی خدا باسرافرازی و موفقیت در امتحان زندگی، دیگه براش مهم نیست توی دنیا چطور زندگی می‌کنه و به رضایتی می‌رسه که آقای ادمین بهش اشاره کرده و در آیات پایانی سوره‌ی فجر بهش اشاره شده: (ای نفس آرام گرفته و مطمئن، درحالی به سوی پروردگارت بازگرد که هم تو از او راضی هستی و هم او از تو راضیست.) پس نگاهی به هدف زندگی خود بیاندازیم.

    پاسخ
  • سلطان بخت... 21 ژانویه 2021

    خداییش تو وضع سیستمت ۱۰۰۰۰۰بار بهتر از منھ من سیستمم کرایسیس ۱ رو در حد فال گایز برا تو میارھ برو شکر کن ھمینم غنیمتھ

    پاسخ
  • ThreeDaal 21 ژانویه 2021

    تنها چیزی که میدونم برای رسیدن به هدف باید تلاش کنید ، اونی که میگه میخوام استریمر بشم و اینجور بچه بازیا… بچه جون منم یه روزی مثل تو بودم ، تو هیچ وقت نمیتونی بدون تلاش حتی توی گیم هم به موفقیت برسی ، باید کار کنی ، اونی که میبینی استریمره ، بخاطر اینه که سرمایه اولیه داشته ، ملکی چیزی داشته ، فروخته رفته خارج خانواده اش رو هم ول کرده، ببین همین الان بهت میگم ، هیچ چیزی بی دلیل نیست ، الان شغل من برنامه نویسیه با ۵ سال تجربه ، اولا فکر میکردم خیلی راحته ، ولی نه ! تلاش میخواست ، کار کردم ، یاد گرفتم ، الان هم نسبت به هم سن و سالام کسب درآمد بهتری دارم ، از همین الان بهتون میگم ! خودتونو با این بچه بازی ها و خوش گذرونی بدبخت نکنید الگوی خودتون رو یک گیمر قرار ندید که نه سواد داره نه آگاهی و مثل یک انگل تو جامعه ها هیچ سودی ندارن ، اگه واقعا خوشبختی دوست دارین ، الگویی مثل ایلان ماسک داشته باشید ، الگویی مثل بیل گیتس داشته باشید ، که خودشون بازی خلق میکنن ، نه بازی دیگران رو انجام میدن! الان شما ببینید ، اینهایی که ثروتمند ترین افراد جهان هستن ، همگی حرف اول تکنلوژی رو میزنن ، چرا؟ چون کار کردن ! تلاش کردن ! تفکر آینده نگرانه داشتن .خواستم بگم هیچ کاری راحت نیست و نیازمنده تلاشه ، به هر حال هر طور خودتون دوست دارید برید سمت گیم ولی بدونید کار آخر و عاقبت داری نیست و ممکنه هیچ کسی براتون دونیت هم نکنه 🙂

    پاسخ
  • Yalda 11 ژانویه 2021

    هم دردیم…..(:
    بابای منم ی آدم بیشعوره عوضیه که فکر میکنه خداس و همه باید از اطاعت کنن و منم بردشم و باید هرکاری خاست باهام بکنه (:

    پاسخ
  • Yalda 11 ژانویه 2021

    بهت تبریک میگم

    پاسخ
  • Hj Yalda 11 ژانویه 2021

    ..(:
    داداش بهت تبریک میگم تو از پسش بر اومدی

    پاسخ
  • مهدی 21 دسامبر 2020

    همه ی ما گیمرا این مشکل داریم که نمی تونیم استریم کنیم

    پاسخ
  • یک بدبخت 17 دسامبر 2020

    من واقعا بدبختم
    بی پولی
    حسرت
    و…
    همین که یه ایرانی هستم و توی ایران هستم و توی یه خانواده مذهبی هستم خودش حجم بدبختم رو ثابت می‌کنه
    کی میشه بمیرم

    پاسخ
  • سید سم 4 دسامبر 2020

    خیلی با حالی.روحیه طنز ت عالیه.
    تابستان ها یه جایی شاگردی کن و پس انداز و گوشیت رو ارتقا بده.

    پاسخ
  • میلاد 1 دسامبر 2020

    خدا به شما صبر بده برادر ..روحشان شاد

    پاسخ
  • یه بدبخت 15 نوامبر 2020

    واقعا الان حس بدبختارو دارم
    امتحان ریاصی داشتیم میان ترم
    واقعا گند زدم
    بعد با این وضعیت مدارس
    مجازی و این چیزا هزار تا مشکل وجود داره
    و خب من تو این دوماه اصلا حضور خوبی نداشتم
    معلم ها شاکی هستن
    جدی نمیدونم چیکار کنم
    بابام میگه عیبی نداره امسال الکیه
    تو سال ۱۰ رو دوباره برو
    ولی خب من خوشم نمیاد
    جدی دارم دیوونه میشم
    رشتم تجربی
    درسا سنگین
    معلما تا میتونن مشق میدن
    آموزش هم مجازی
    ای خداااااااااااآاااا
    دارم دیوونه میشم
    دوست دارم بشینم انقد گریه کنم تا بمیرم

    پاسخ
  • یک آدم بدبخت 22 اکتبر 2020

    من حدود ۸ ساله که یک گوشی آشغال دارم که به زور برنامه هارا بالا میاورد. حتی با همین گوشی دارم پیان میدم. هرچه به خانواده میگم التماس میکنم یک گوشی بخرید حداقل از دست این گوشی اعصاب خورد کن راحت شم. اما اونا میگن مفت میخوری و راه میری تازه گوشی هم میخوای؟ گوشیت چشه مگه. گوشی به این خوبی. گوشی چیه. اصلا تو کیستی؟ \: یعنی به داشتن همچین خانواده ای افتخار میکنم. یکبار این گوشی لامصبم آنقدر هنگ کرد که صفحه گوشی را شکستم. خانواده هم درحد مرگ کتکم زدند |: بخدا ۱۰۰ تومن بیشتر خرجش نشده اینطوری کردن. چرا اینقدر بدبختم \\: دلم میخواد دوتا کار انجام بدم. ۱: یکدونه چکش بیارم و گوشی ام را با خاک یکسان بکنم. ۲: بالای پشت بام رفته و خود را بیاندازم.

    پاسخ
  • Mehdi 5 اکتبر 2020

    ببین عزیزم شما داری بابت چیز خیلی ساده ای اعصابت رو میریزی بهم خب حالا یه سیستم داغون داری… دلیل نمیشه ک خودکشی کنی من اگ بخوام مودبانه بگم خدا منو سرویس کرد تو زندگی ینی واقعا هیچ روزنه امیدی تو زندگیم نزاشته هیچ امیدی برای زندگی ندارم. الان دوازدهم تجربی ام و هم درسی ، احساسی ، اخلاقی ، جسمی و خلاصه همه جوره داغونم هر مشکلی هم فک کنی داشتم یا دارم ولی به نظرم تنها چیزی ک میتونه به ادمای بدبختی مثل ما کمک کنه همدیگس ینی خودمون، دوستامون به نظرم چیزی هم ک بیشتر میتونه کمک کنه همدردی و درد و دل با ادماییه ک بهت توجه میکنن شاید بهتر شدی اگه هم نظر خودکشیت واقعیه به نظرم یکم صبر کن …چیزی رو ک از دست نمیدی در هر صورت اگ خواستی بگو در ارتباط باشیم

    پاسخ
  • َAli 25 سپتامبر 2020

    سلام داداش . اقا منم همین وضع رو دارم . باز تو از من خوشبختری ک تونستی صندلی بخری . خبرمرگم (انشاللله بمیرم) بعد ۹ سال در خوندن تو این مملکت … خاستم یه سیستم بگیرم . «قبول دارین باس برای هرچی زی که خوبه یه مقدار سر کیسه رو شل کرد؟» . اقا الان با این وضع با ۶ میلیون سیستم جمع کرد؟!!! . نه اگه هم جمع شه یه سیستم ترش (یعنی اشغال . ضعیف) مشخصاتش اینه .i3 G3240 @3.10ghz .ram8gig ddr3 . GPU: nvidia geforce GT740 2gig GDDR5 .500gig hard hdd . 380 wat power green . …به این سیستم لعنتی کالاف دویتی وارزون رو هم با کیفیت low هم خوب اف پی اس (FPS) نمیده . همش لگ گیر .کوفت و زهر مار . با این سیستم نمیشه استیریم گزاشت . به این جمله من خوب توجه کنید . حقیقت محضه . :
    “اگه کسی رو خدا بخواد یه کاری میکنه که زندگیش عالی بشه . و تمام مراحل زندگیش رو به خوبی بگزرونه . حالا این اگه منفی شه . یعنی اگه کسی رو خدا نخواد یکاری میکنه که کل دنیا ازش تنفر داشته باشن . و هیچ از مراحل زندگیش هم ب خوبی نتونه بگزرونه .
    . شاید من خودکشی کنم . ۷۰ دصد آره .۳۰درصد نه . دعا کنید که وضعیتمون بهرت شه . حالا بعضی ها درساشو نو افتادن. خداروشکر من هیچ درسی رو نیفتادم . و نمراتم خوبه . ۱۶ سالمه . رشته ریاضی . مثل خیر سرم درس خونم . که رفتم ریاضی . اون وقت اینم دست مزدمه / ببخشید که سرتون رو درد آوردم . خدانگهدار

    پاسخ
  • Arian 23 سپتامبر 2020

    خخخخ شمارو باش برای چی میگید بدبختم،
    من که به دنیا اومدم،مریضی مادرزادی داشتم اونو درست کردم،برادر بزرگتر ترم که همون باعث شد من خوب بشم توی تصادف فوت کرد روز خاک سپاریش نزاشتن برم خونه خودکشی کردم که ۲هفته ای تو بیمارستان بودم،عاشق دختری شدم(دختر عمم)که الانم جونم براش میدم…بدون اون و داداشم زندگی برام سخت بود رفتم خواستگاریش قبول کردن بعد مادرم مریض شد و فوت کرد گفتم تا ۱سال دیگه به حرمت مادرم هیچ کاری نمیکنم با دختره در ارتباط بودم خیلی دوست داشتیم همدیگرو یه پسر سوعدی اومد خواستگاریش بخواطر پولش با اون رفت من مونده بودم و بابام که صب تا شب کار میکرد و خیلی عذاب میکشید که خرج دانشگام رو بده منم درس رو ول کردم و به پدرم کمک مردم تا تمام رنجارو جبران کنم براش وقتی کار کردم برای ۱سال و درس میخوندم که دیگه لیسانس مکانیک رو گرفتم و شروع به یه کار خوب کردم بعد چند سال خود پدرم بهم نگفته بود که خال ناخوشی داره و با عمم به دکتر رفته بود.یع روز عمم اومد پیشم گفت که قلبش ناخوشه هیجان زدش نکن.گفتم بهتره بره پیش برادر و خواهراش که بهتر بشه حالش.فرستادمش اونحا یه خونه ۶۰متری براش گرفتم فقط عید ها میرسیدم ببینمش ۲سال گذشته بود و شده بود ۲۷سالم و از عید ۴ماه میگذشت که خبر دادن سکته کرده و فوت شده خیلی فکر خودکشی زد به سرم ولی یه دختری که عاشق من شده بود توی کارم نذاشت و به من ابراز علاقه کرد و الان که ۲۹سالمه داریم زندگی میکنیم و یه بچه ۸ماهه هم داریم
    خلاصه بهتون بگم هیچ وقت نگین بدبختم زندگی هزچی از شما بگیره چتد برابرش پس میده
    بدترین دردم دختز عمم و مزگ برادرمه با این ۲۹سال سن هر شب خوابشون میبینم و گریه میکنم
    و فقط به یه امید زندگی میکنم اونم مرگه که برگردم پیش خانوادم

    پاسخ
  • گیمر بدبخت 22 سپتامبر 2020

    سلام…. من عاشق گیمریم… حتی موقعیتش رو هم دارم که پول دربیارم… ولی تا میخوام به پدر مارم بگم نمیزارن یه کلمه از استریم این چیزا حرف بزنم… میگن آخه اینهمه بازی کنی ۲ ریال بت میدن؟ دوس داشتم همون لحظه پاشم بگم آره میدن… ولی حیف که نمیشد… دیگه با این وضع مگه میشه فک کنم بد بخت نیستم…

    پاسخ
  • امین 11 آگوست 2020

    منم دقیقا عین توام
    بهشون گفتم میخوام کانال یوتوب بزنم و درامد پیدا کنم مثل آریا کئوکسر که الان وضعش خیلی خوبه

    اینو بهشون گفتم بهم گفتن تو هم یه احمقی مثل اون

    پاسخ
  • آرش 31 جولای 2020

    آخ منم همینطورم پدر مادرم اینجورین اصلا اهمیت نمی دم هرچی بهشون میگم یه دلیل وحشتناک میاره که دلم میخواد خود کشی کنم من ۱۳سالمه

    پاسخ
  • ابوالفضل 28 جولای 2020

    وضعیت من هم دقیقا مثل تو هستش….

    پاسخ
  • y 18 جولای 2020

    جالب اینکه با این همه بدبختی و بد شانسی که تو این کشور لعنتی بدنیا اومدیم اخرشم میریم جهنم 🙂 هعی داداش نگران نباش منم دردم مثل توعه

    پاسخ
  • یه بدبخت 12 جولای 2020

    سلام من X هستم. من علاقه زیادی به تکنولوژی و گیم دارم.
    خدارو شکر وضعیت درسی من هم خوبه .اما تنها دلخوشی من تو زندگی یه لپتابه و کامپیوتره که دارم. .دوست دارم از طریق تکنولوژی و گیم پول در بیارم اما وقتی این حرف رو که به یکی از اعضای خانواده گفتم اون منو مسخره کرد.
    تو این زندگی خفت بار که تو این کشور لعنتی دارم سر میکنم کسی رو حرف من حساب نمی کنه.
    متاسفانه کسایی تو کشور ما هستن که هنوز فکر میکنن پول درآوردن تنها با جون کندن امکان پذیده.
    همون جوری که گفتم تنها دلخوشی من تکنولوژی و گیم هست.
    امروز با خودم گفتم ( من که چیزی برای از دست دادن ندارم ولی بزار با همین گیم حداقل کمی از مشکلاتم رو فراموش کنم).
    یه صندلی گیمینگ معمولی قیمت کردم ۱۰ میلیون باورتون میشه یه صندلی ۱۰ میلیون.اخه تو کشوری که یه نوجوان ۱۵ ساله نمیتونه بره دنبال آرزوش اون کشور جهنمه.
    تو کشوری که اسم قبرستونش بهشت زهرا باشه اون کشور جهنمه.
    بعد از خدا. شما این کشور و زندگی رو قضاوت کنین.

    پاسخ
  • maryam mokhtari 10 جولای 2020

    از مطلبتون استفاده کردم ممنونم!

    پاسخ
  • Mehranderayat@yahoo.com 5 جولای 2020

    خوشی زندگی لذت می آورد و خوبی زندگی رضایت می آورد.

    پاسخ
  • Mehranderayat@yahoo.com 5 جولای 2020

    خوب زندگی کردن دست خود ماست .یعنی در هر شرایطی که هستیم عملی انجام دهیم که انسانی باشد و همیشه وجدانمان راحت باشه..مطلبتون عالی بود بسیار ممنونم

    پاسخ
  • حسین 12 ژوئن 2020

    فایده نداره حتی تلاشم میکنم نمیشه این کارو انجام میدم از اون یکی جا میمونم اون کارو میکنم از این یکی فایده نداره بدبخت بدبخته فقط هم کار نیست یه چیزای دیگه هم هست کلا همه چی

    پاسخ
  • سجاد 17 مه 2020

    من خوشبخترینم خوشبختتتتت ترین

    پاسخ
  • Z.M.2020 13 مه 2020

    سلام.من خیلی بد شانسم و بدبخت هیشکی به حرفم گوش نمیده هر چی میخوام نمیشه

    پاسخ
  • میلاد 23 آوریل 2020

    سلام من میلادم یک بدبخت
    مث اینکه جمع هممون جمه اینجا

    پاسخ
  • Mahsa 16 مارس 2020

    سلام منم خیلی بدبختم زکدشوهرم دادن نابود شدم نابود

    پاسخ
  • cyrus 3 فوریه 2020

    سلام ب شما دوستان
    راستش من و شما بد بخت نیستیم این باور یا محیط هست که حس بد بختی رو بهمون میده…
    خاب من زمانی ک میبینم راهی برای رسیدن ب هدفم ندارم این حس رو دارم…
    ب نظرم مهمترین سوالی که هروز باید از خودمون کنیم اینه که من از این دنیا چی میخوام
    برای چی دارم نفس میکشم…جواب هممون متفاوت اما کلمه مشخصی هست و اونم اهدافمون مثل یک ماشین خوب ی خونه عالی یا هدف خودم رفتن از این مملکت…و این که وکیل بشم…
    دوستان اگه این حس به هر دلیلی اتفاق افتاد بهترین راه حلش ترک موقعیت هست …همین
    منم ارزو میکنم تو هم کامیاب باشی…ب امید ایران زیبا.

    پاسخ
  • بدبخت 13 ژانویه 2020

    خستممم
    امتحان شیمی داریم
    کی از من بدبخت تره الان دستش بالا؟
    من باید شهریور امتحان بدم…
    با این نمرهام هم معلومه ری…..
    دکتر که هیچ نون خشکی هم نمیشم
    نصف عمرمو با بدبختی زندگی کردم فکر کردم نصف دیگش خوشبختیه ولی فهمیدم نصف دیگه هم باید با بدبختی زندگی کنم…
    امیدوارم مشکل های همتون حل شه و هیچ مشکلی نداشته باشید(:

    پاسخ
  • بیتا 25 اکتبر 2019

    من خیلی احساس افسردگی میکنم زود شوهر م دادن بچه دار شدم نتونستم مدرسمو ادامه بدم پدرم خیلی اذیتم میکرد خیلی بد دل بود اون منو بدبخت کرد نزاشت جوانیمو بکنم

    پاسخ
  • محمد 1 ژوئن 2019

    منم بدبختم از هر نظر اگه تمایل داشتین حرف بزنیم باهم

    پاسخ
  • دلشکسته 7 مه 2019

    سلام زهرامنم دقیقامث توام توروخدااگه کسی میخونه بیادحرف بزنیم

    پاسخ
  • زهرا 12 آوریل 2019

    از اول زندگیم بدبختم. هزاران بار خدا را صدا زدم دعا کردم التماس کردم جوابمو داده کاش نمیداد چندین برابر نمک روی زخمم پاشیده. دعا کردم سرکار برم رفتم ولی کاش نمیرفتم، خواستم ازدواج کنم خواستگاری فرستاده بدون هیچ دلیل قانع کننده رفته بر نگشته. همه خواهر و بردارم ازدواج کردن رفتن سر خونه زندگیشون اون وقت من هنوز دارم دست و پا میزنم سرگردانی. نه کاری نه زندگی هیچی. احساس میکنم خدا دوستم که نداره هیچی اشتباهی آفریده. ازم نفرت داره که همه درا را روم بسته.

    پاسخ

question