۷ نکته آموزنده از زندگی وارن بافت/بخش دوم

۷ نکته آموزنده از زندگی وارن بافت/بخش دوم

سه: شهرت نوعی سرمایه است که باید پرورش یابد و حفظ شود

اگر انسانی منصف و درستکاری باشید، فرصت ها ی خوب زیادی به سراغتان خواهد آمد که قبلا نمی توانستید به آن ها دست بیابید. وارن بافت در تمام موقعیت ها می تواند مزیت های شرایط حاضر را تشخیص دهد و از آن ها استفاده کند.

او همواره خود را پدری دلسوز و مهربان برای سهام داران شرکتش معرفی کرده وسعی کرده برای بهتر شدن شرایط سهام داران شرکت هایش تلاش کند.

دیدگاه او به گونه ای بود که دوست داشت به شهرت خوبی برسد و خود را به عنوان شوالیه  ای سوار بر اسب سفید برای سهام دارانش معرفی کند.کسی که می توان به او اعتماد کرد و صبر کرد تا تمام اندیشه هایش را به ثمر برساند.او برای ایجاد این دیدگاه در نگاه سهام دارانش زحمت زیادی کشید و در نهایت به این جایگاه هم رسید به گونه ای که تمام دنیا او را می شناسند.

او برای رسیدن به شهرت تمام مراحل پیش رو را پشت سر گذاشت تا اینکه بالاخره از خود تصویری ساخت که مردم آن را دوست دارند و در اصل خود را تبدیل به یک برند معتبر کرد.

اگر به زندگی وارن بافت بنگرید و آن را خوب مطالعه کنید متوجه می شوید که به طور هوشمندانه ای از خود چهره ی یک پدر دلسوز را ساخته است. مردی شجاع با آی کیوای که در نمودار آی کیو در سطحی بالا نشان داده می شود و از ریسک کردن هراسی ندارد (که در نهایت به نفع جامعه کار می کند و نود و نه درصد از سود را به شهروندان می دهد).

او به شرکت ها اجازه می دهد تا شکست بخورند تا برای خرید و کمک به آنها وارد صحنه شود. او دوستانی که شهرتش را به خطر می اندازند رها می کند و ریسک از بین رفتن برند معتبر آقای وارن بافت را به جان نمی خرد. او نیاز های خود و شرکت را بالا تر از همه ملاحظات قرار می دهد. او به خوبی میداند که چطور از طریق ابزار های مالی، سیاسی و اجتماعی به قدرت برسد، آن را افزایش دهد و از حداکثر مزیت های قدرت استفاده کند.

شهرت وارن بافت

شهرت وارن بافت

 

3/5 (1 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری هوش مالی به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

ارسال نظر در این مطلب امکان پذیر نیست

question