بزرگترین سد در راه ثروتمند شدن چیست؟

بزرگترین سد در راه ثروتمند شدن چیست؟

ترس،بدبینی،تنبلی،عادت های بد و خود پسندی از عواملی هستند که مانع استقلال مالی برخی افرادی که آموزش مالی دیده اند می شوند.
رابرت کیوساکی می گوید در تمام زندگی ام ثروتمندی ندیده ام که پول از دست نداده باشد اما افراد فقیر زیادی دیده ام که ذره ای هم پول از دست نداده اند.ترس از دست دادن پول را کنترل کنید،سرمایه گذاری و ریسک لازمه ثروت سازی است. پس از دست دادن پول نترسید. اگر از ریسک می ترسید پس سریع تر شروع کنید و با آن روبرو شوید.

اگر قرار است ورشکست شوید؛درست و حسابی ورشکست شوید. دلیل فقر بسیاری از افراد کارهای محتاطانه شان است، آنقدر از باخت میترسند که در آخر می بازند.ترس از باخت خود عامل شکست است.باید از شکست ها الهام گرفت،درکشان کرد تا تبدیل به پیروزی شوند. باید از شکست ها عبور کرد نه ترسید و نه ناامید شد.این فرمول همه برنده هاست.
شکست برای برنده ها الهام بخش و برای بازنده ها نابودی است.اکثر مردم مشکل مالی دارند چون می خواهند بازنده نباشند نه اینکه بخواهند برنده باشند.آنها به دنبال سرمایه گذاری های محتاطانه و بدون ریسک می روند؛ البته بهتر از سرمایه‌گذاری نکردن است ما راه ثروتمند شدن پر ریسک است؛متوازن عمل نمی کنند بلکه متمرکز کار می کنند. ثروتمند شدن نیاز به شجاعت و صبر دارد، باید نسبت به شکست دید الهام بخش برای پیروزی داشت.

حس ترس و تردید به خودمان که نشانه عدم اعتماد به نفس است عامل تخریب بسیاری از موقعیت های عالی برای موفقیت است، همه ما این جنس حس را در درون خود داریم.این حس باعث می شود ریسک نکنیم و محتاط عمل کنیم. به جای انتقاد های نابجا فرصت های مالی را تحلیل کنید تا به خوبی از آنها آگاه شوید و تصمیم بگیرید.

نگذارید ذهنتان تنبل شود و خود را به مسائل بی اهمیت مشغول کند تا مشکلات مالی را فراموش کند.برای خواسته هایتان طمع داشته باشید و به دنبال راه های تامین مالی باشید هیچوقت نگویید پولی برای پرداختن ندارم،همواره بگویید چگونه می توانم هزینه اش را بپردازم،اینگونه ذهن شما به دنبال راه های حل مشکل میگردد. خواسته های ما انگیزه ای برای پرورش دارایی ها و درآمد می باشد پس رویاهایتان را کنار نگذارید؛طمع خود را سرکوب نکنید.

این عادات ما است که رفتار زندگی ما را تعیین میکند نه تحصیلاتمان. یکی از عادت های مالی بد این است که ابتدا در حقوق سهم طلبکاران را پرداخت کنید و چیزی برای خودتان باقی نماند؛ابتدا باید سهم خود را بردارید و برای دیگر هزینه ها فکر کنید تا مغزتان تمرین های مالی ببیند.
آگاهی ها دارایی محسوب می شوند چون به کسب ثروت کمک می کنند و نادانی بدهی است و باعث از دست رفتن پول می شود. غرور باعث می شود نسبت به ناآگاهی کور شویم؛ در مسائل مالی باید غرور را کنار گذاشت و به دقت به صحت اطلاعات پی برد تا به مقدار ممکن ریسک را کاهش داد و با آگاهی نسبت به احتمال خطر عمل کرد.

وقتی در موضوعی اطلاعات کافی ندارید خود را گول نزنید و با کمک یک کارشناس یا کتاب به آموزش خود بپردازید.

5/5 (2 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری هوش مالی به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

ارسال نظر در این مطلب امکان پذیر نیست

question