سهم خوب را باید در زمان خوب خرید/درس دوم

چگونه جلوی ضرر کردن در بورس را بگیریم؟/درس دوم

خریدن سهم خوب ضامن موفقیت معامله گر در بورس است. ولی نکته مهم خریدن سهم خوب در زمان خوب است. نباید این موضوع را فراموش کنیم که سهم همواره بد و یا سهم همواره خوب وجود خارجی ندارد. سهم خوب امروز می تواند سهم بد فردا باشد.

در درس اول درباره ضرر کردن در بورس به خاطر نداشتن استراتژی معاملاتی صحبت کردیم.در این درس هم درباره دو مورد دیگر از عوامل موثر بر ضرر کردن در بورس صحبت میکنم. برای اینکه بتوانید معاملاتی بدون ضرر داشته باشید سعی کنید بارها این درس را بخوانید تا ملکه ذهنتان شود.

سهم خوب را در زمان خوب بخرید

بسیاری از سرمایه گذاران بر اساس آخرین عملکرد خوبشان که سود کرده اند، مقدار سرمایه، استراتژی٬ صنعت و سهم بعدیشان را انتخاب می کنند. این حس که “اگه اینو نخرم از سهم عقب میمونم” نسبت به باقی عوامل در گرفتن تصمیمات بد سرمایه گذاری تاثیر بیشتری دارد و معامله گر را به ضرر کردن در بورس سوق می دهد.

اگر شرکتی برای ۳ یا ۴ سال به خوبی عمل کرده است و سود زیادی را برای سهام دارانش ایجاد کرده است ، ما یک چیز را با اطمینان می دانیم: ما باید ۳ یا ۴ سال پیش در این شرکت سرمایه گذاری می کردیم. در حال حاضر چرخه ی خاصی که به این عملکرد عالی منجر شده است، ممکن است رو به پایان باشد و سهم در قسمت آخر روز های خوبش باشد. ممکن است سهم خوب امروز چند وقت بعد دیگر سهم خوبی نباشد.

خیلی وقتها زمانی که به پایان این چرخه سود ده نزدیک می شویم بازیگران سهم در کانال ها و رسانه هاشان شروع به انتشار خبر هاب خوب از این سهم میکنند تا سهمشان را به غیر حرفه ای ها بفروشند.

غیر حرفه ای ها و طمع کار ها بهترین گزینه برای بازیگران سهام هستند تا سهم شان را در بالا ترین قیمت به این افراد بفروشند.


خواندن این مطلب می تواند برایتان بسیار مفید باشد:  تحمل زیان واقعی برای اجتناب از زیان روانی در بورس


در بورس نگران این نباشید که فلان سهم را نخریدم ٬رشد کرد و من از آن عقب ماندم. بازار بورس مثل ایستگاه قطار است که هر چند ساعت قطاری از آن عبور می کند. اگر سوار این نشدید سوار بعدی می شوید.مطمعن باشید اگر از قطار جا بمانید با دویدن دنبال آن موفق به سوار شدن نمی شوید.

سهام دار

سهم خوب را در زمان خوب بخریم.

هیچ وقت نباید برای خرید سهم عجله کنید. سهمی که امروز برای خرید خوب است ممکن است هفته بعد دیگر به واسطه قیمتش سهم خوب ی برای خرید نباشد. در انتخاب سهم اسیر هیجاناتی که در کانال های تلگرامی ایجاد میکنند نشوید و با منطق و علم تحلیلتان سهم را بخرید. حالا فرقی نمیکند تکنیکالیست باشید یا بنیادی کار . مهم این است که سهم را با دلیل بخرید و به استراتژی معاملاتی تان پایبند باشید.

اگر مطالب سایت را با دقت دنبال کرده باشید حتما متوجه تاکید کاریمو آکادمی به داشتن استراتژی معاملاتی می شوید.


اگر استراتژی معاملاتی ندارید و یا استراتژی معاملاتی خوبی ندارید این مطلب را حتما بخوانید: استراتژی معاملاتی چیست ؟

4/5 (2 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری چرا در بورس ضرر میکنیم؟ به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

ارسال نظر در این مطلب امکان پذیر نیست

question