چگونه جلوی ضرر در بورس را بگیریم؟

چگونه جلوی ضرر در بورس را بگیریم؟

برای موفق شدن در بورس در مرحله اول باید جلوی ضرر در بورس را گرفت و سپس برای سود کردن برنامه ریزی کرد. ما در این سلسله مطلب سعی داریم تا معامله گران را در جهت کاهش ضرر در بورس کمک کنیم. شما با خواندن این مطالب اشتباهات متداول معامله گران که باعث ضرر شان می شود را خواهید آموخت. امیدواریم که این مطلب معامله گران عزیز را در این راه بتواند کمک کند.


آنچه در این درس خواهید خواند:

ضرر کردن در بورس دلایل متفاوتی دارد. نمی توان یک سری دلایل را مشخص کرد و نسخه ای همه گیر برای معامله گران پیچید. ولی یک سری دلایل ضرر در بورس پر تکرار هستند که ما در این سلسله مطلب سعی در بازگو کردن آن برای مخاطبان عزیز کاریمو آکادمی را داریم:

دلیل اول: نداشتن استراتژی معاملاتی.     دلیل دوم: قدرت ریسک و زمان خرید و فروش مناسب را ندانیم

دلیل سوم: افق زمانی تان را مشخص کنید.   دلیل چهارم: عدم اجرای دستورات توقف و زیان

دلیل پنجم: انباشته کردن کوهی از شکست ها   دلیل ششم: میانگین کم کردن برای سهمی که در ضرر هستیم

دلیل هفتم: استفاده از وام برای سرمایه گذاری در بورس دلیل هشتم:از وام برای سرمایه گذاری در بورس استفاده نکنید!

دلیل نهم:به صورت هم زمان در چند بازار نمی شود موفق شد دلیل دهم:اعتماد به نفس کاذب/ دست کم گرفتن توانایی های فردی عاملی برای ضرر در بورس

دلیل یازدهم:توجه بیش از حد به رسانه های بورسی و شایعات بورس     دلیل دوازدهم:بی اساس و عجولانه سهام نخرید/ چگونه بر اساس توصیه های دیگران سهم بخریم؟

 

ضرر در بورس تا کی؟

ضرر کردن در بورس بخشی از معامله گری می باشد و هیچ معامله گری نمی تواند ادعا کند که تا حالا ضرر نکرده است. نمی توان حتی این ادعا را کرد که با یک فرمول طلایی می توان جلوی ضرر کردن در بورس را گرفت. نکته مهم برآیند معاملات است که باید در نهایت در یک بازه زمانی به فرض یک ساله مثبت باشد. و نکته دومی که برای مدیریت ضرر در بورس مهم است فهمیدن دلایل ضرر کردن و جلو گیری از تکرار آن است.

این جمله شاید کلیشه ای به نظر برسد اما باید از اشتباهت مان در معامله گری درس بگیریم و آنها را جایی یاداشت کنیم تا دفعات بعدی آن خطا را دوباره تکرار نکنیم.می توان گفت برای تبدیل شدن به معامله گر حرفه ای در درجه اول نباید ضرر کنیم و بعد به دنبال سود باشیم.

قانون ثروتمند شدن وارن بافت

وارن بافت

ضرر در بورس برای معامله گر بار روانی منفی زیادی دارد. معامله گر بعد از چند ضرر پی در پی احساس سرخوردگی و ناتوانی می کند. در حالی که ضرر کردن برای همه معامله گران اتفاق می افتد مهم درس گرفتن از ضرر ها برای جبران آن در آینده است.


خواندن این مطلب در درک بهتر بُعد روانی ضرر کردن شما را کمک میکند: تحمل زیان واقعی برای اجتناب از زیان روانی در بورس .


اگر ضرر کردید و از آن درس گرفتید شما در اصل پیروز هستید و لی اگر ضرر کردید و آن را گردن زمین و زمان انداختید ضرر بزرگتری در انتظارتان است.

از شکست هایتان درس بگیرید و با شجاعت از آنها بگذرید

یکی از خصوصیات بارز معامله گران موفق این است که قادرند به سرعت از شکست های کوچک بگذرند و درصورتی که متوجه شوند یک سهم کارایی خودش را از دست داده است سریعا به سمت سهم های دیگر حرکت کنند.

در حالی که معامله گران نا موفق وقتی در سهمی ضرر میکنند دیگر قصد فروش سهم را ندارند و فکر میکنند اگر صبر کنند سهم دوباره به قیمت خریدشان باز میگردد و آن وقت در قیمتی که خریده اند می فروشند و از سهم خارج می شوند. ولی این فکر کاملا اشتباه است و می تواند باعث از دست رفتن انگیزه و سرمایه شان در بازار شود.

ضرر در بورس با نظر وارن بافت


قبل از خواندن درس اول از این سلسله مطلب پیشنهاد میکنیم این مطلب را بخوانید: استراتژی معاملاتی چیست؟


کلام آخر:

ضرر در بورس عوامل متعددی دارد.از ریسک سیستماتیک گرفته تا عدم آگاهی خودمان و … . ولی یادتان باشد بزرگترین عامل ضرر در بورس خودمان هستیم. باید تحلیل های فنی و مهارت های رفتاری را آموزش ببینیم٬ تمرین کنیم و در نهایت با کنترل بر هیجانات وارد دنیای بورس شویم.

در این دروه ما می خواهیم درباره دلایل ضرر کردن در بورس با شما صحبت کنیم و به شما آموزش دهیم چطور می توان جلوی ضرر کردن در بورس را با انجام دادن اقداماتی در کلام ساده ولی در عمل مشکل گرفت.

پیشنهاد میکنیم این دوره را با ترتیبی که توسط کاریمو آکادمی تعیین شده مطالعه نمایید.

3.5/5 (2 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری چرا در بورس ضرر میکنیم؟ به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

ارسال نظر در این مطلب امکان پذیر نیست

question