دید و منطق شما برای معامله گری در بورس چگونه است؟

‍ دید شما به بورس چگونه است ؟

اگر اهداف بلند مدت دارید می توانید وارد بازار بورس شوید و پول در بیاورید ولی در غیر این صورت ممکن است از بورس صدمه یبینید.موفقیت در بورس ارتباط مستقیم با هدف شما از سرمایه گذاری در بورس دارد.

کسی که ماشین خود را می فروشد پولش را وارد بورس می کند تا بتواند چند ماه بعد پراید خود را به زانتیا تبدیل کند نمی تواند در بورس موفق شود. یا کسی که آپارتمان خود را می فروشد تا ظرف مدت یک سال آپارتمانی بزرگتر بخرد این شخص هم نمی تواند در بورس موفق شود. استرسی که این افراد در زمان سهام داری متحمل می شوند نمی گذارد تا نتیجه درستی بگیرند.

نه اینکه از بورس نمیشه پول دراورد ولی هدف به ادم جهت درست میدهد.هدفی که انتخاب میکنیم باید معقول باشد نمی توان انتظار معجزه از بورس داشت. ما اعتقاد داریم می توان از بورس پول خوبی درآورد ولی نه به سادگی. معامله گری در بورس یک تخصص است. اگر یک دانشجوی ترم دوم پزشکی توانست عمل جراحی قلب موفق داشته باشد آن وقت می توان از یک معامله گر تازه کر هم می توان انتظارداشت که بتواند از معاملاتش سود های کلان ببرد.

فراموش نکنید مهم ترین عامل در بورس ثبات و آرامش فکری می باشد.

فرض کنید خانه خود را بفروشیم و پولش را ببریم یک مغازه آهن فروشی تاسیس کنیم و بعد از چند ماه آهن فروشی را جمع کنیم و برویم با سودش خانه بزرگتر بخریم چقدر شدنی است؟! موفق شدن در بورس در کوتاه مدت با پول پر استرس حکم همین آهن فروشی را دارد. قبل از اینکه بخواهی جا بیفتی مجبوری مغازه خود را بفروشی! شدنی است؟

کسی در بورس موفق می شود که بخواهد بلند مدت و با آرامش سرمایه گذاری کند. فردی که تمام قواعد را آموزش میبیند و آنها را به کار میگیرد. فردی که با عجله و استرس بخواهد معامله گری کند نمی تواند موفق شود. برای مثال فردی را در نظر بگیرید که ۱۰ میلیون پول نقد دارد و می خواهد سهم بخرد. اگر این فرد عجول باشد و نتواند پول خود را نگه دارد و با خود بگوید هر طور شده تو این هفته باید همه رو سهم بخرم این رفتار باعث شکستش می شود.

یک معامله گر خوب ٬ خودش را خیلی خوب می شناسد و هیجانات خود را به خوبی کنترل می کند.نه بی دلیل و با هیجان سهم می خردو نه با عجله و دلیل سهم می فروشد.

همانند یک شکارچی حرفه ای در کمین یک سهم باشید

همانند یک شکارچی حرفه ای در کمین یک سهم باشید

کسی که می خواد از بورس درآمد عالی داشته باشه باید عین شکارچی در کمین باشه و عجله نکند. آرام در سایه رصد کند و زمانی که بهترین شکار مناسبی دید برای شکارش غفلت نکند.

بعضی ها اینقد عجله دارن که برای صید ماهی به دریای مواج و طوفانی می زنن بعد نه تنها ماهی گیرشون نمی یاد بلکه قایقشون رو هم از دست می دهند. ولی دسته ای دیگر ، ادم های صبوری هستند و صبر می کنند بعد از طوفان ماهی های بزرگی که در چاله های کوچک گیر افتاده اند را  با دست خالی شکار میکنند.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • […] به عنوان یک معامله گر باید بپذیریم که ممکن است ما نیز اشتباه کنیم. تمام معامله گران بزرگ دنیا اشتباه داشته اند ولی فرق آن ها با معامله گران مبتدی در پذیرفتن اشتباه است. معامله گران مبتدی وقتی ضرر میکنند به جای فروش سهم میخواهند به بازار اثبات کنند که رئیس کیست! این بازار است که اشتباه حرکت می کند و تحلیل آنها درست است. با این توهم تمام سرمایه شان را از دست می دهند و در نهایت بازار ٬ جهت حرکت باد ٬ توییت ترامپ و افزایش گاز های گل خانه ای را در ضررشان مقصر میدانند اما خودشان و تحلیل شان را نه.! ( پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز حتما بخوانید: دید و منطق شما برای معامله گری در بورس چگونه است؟ ) […]

    پاسخ

question