جورج سوروس معامله گر غریزی

جورج سوروس چه کسی است؟

جورج سوروس در تاریخ ۱۹۳۰ در شهر بوداپست مجارستان به دنیا آمد.او در ۱۷ سالگی زادگاه خود را ترک و برای تحصیل به انگلستان رفت و در آنجا اقتصاد خواند.

جورج سوروس یک مدیر معامله پروری است که به طور گسترده ای به عنوان یکی از موفق ترین سرمایه گذاران در تمام دوران به شمار می رود.سوروس صندوق کوانتوم را مدیریت کرد، صندوق ای که به طور متوسط سالانه ۳۰٪ از سال ۱۹۷۰ تا ۲۰۰۰ سود به دست آورد.

علاوه بر توانایی سرمایه گذاری، سوروس به خاطر فعالیت های بشردوستانه اش شناخته شده است و از طریق بنیاد سوروس میلیاردها دلار به علل مختلف برای کار های خیریه اهدا کرده است.بر اساس مطلبی که در سایت جورج سروس منتشر شده او تا کنون نزدیک به ۱۲ میلیارد دلار برای امور خیریه هزینه کرده است.

عمده شهرت جورج سوروس به خاطر کسب سود ۱ میلیارد دلاری در یک روز است که در سال ۱۹۹۲ و با short sell (این اصطلاح برای بازار های دو طرفه است که در آن خرید و فروش در هر دو جهت اتفاق می افتد.یعنی شما پیش بینی میکنید یک سهم قیمتی سقوط خواهد کرد و آن را در قیمت های بالا پیش فروش میکنید.) کردن پوند انگلیس اتفاق افتاد.

این معامله یکی از بزرگترین معامله های دنیا محسوب می شود و باعث شد سوروس به عنوان مردی که بانک انگلیس را شکست داد،به حساب آید.

george soros

سبک سرمایه گذاری جورج سوروس چگونه است؟

جوروج سوروس یکی از موفق ترین معامله گران دنیاست و میگوید که مهم ترین نقش برای تصمیم گیری در انجام معاملاتش بر عهده غریزه اش است.البته نباید این نکته را فراموش کنیم که این غریزه آقای سوروس مانند یک فرد عادی نیست و پشتوانه علمی و تحلیلی قوی دارد.نباید این فکر پیش بیاید که ما هم میتوانیم بدون داشتن پشتوانه علمی تحلیل گری اقدام به معاملات غریزی کنیم.

سوروس به خوبی از روند اقتصادی در سطح منطقه ای و جهانی مطلع است٬و او از این دانشش استفاده می کند تا از ناکارایی بازار پول های بزرگی به دست آورد.جورج سوروس با داشتن قدرت ریسک بالا و همچنین صندوق سرمایه گذاری پر از پول خیلی نگران زمان نیست و برای معاملاتی که انجام می دهد صبر زیادی به خرج میدهد.

او اعتقاد دارد که بازار سهام از تعداد زیادی افراد حرفه ای و آماتور تشکیل شده است که می توانند با هیحانات خود در بازار اثر گذار باشند.به همین دلیل علاقه زیادی به مطالعه در زمینه شناخت احساسات و عواطف انسان ها در هنگام مطالعه دارد.

همانطور که گفته شد سوروس معاملات خود را به صورت غریزی انجام میدهد و بعد از بررسی سهم زمانی که احساس کند برای خرید یا فروش مناسب است معامله خود را انجام می دهد.همین موضوع باعث شده تقلید از استراتژی معاملاتی وی غیر ممکن شود.

سوروس تعدادی از دولت ها را در مورد مسائل مربوط به پول ملی شان با استقامت و جیب های عمیق پر از پول خود تضعیف کرده است.در طول بحران مالی آسیا، سروس به فهرست رو به رشد دارایی های خود افزود و مردی بود که بانک تایلند را شکست.

george soros

جورج سوروس دسترسی به منابع اطلاعاتی بسیار قوی دارد و همین موضوع هم در جهت موفقیتش بسیار اثر گذار بوده است.در بازار سرمایه به دست آوردن به موقع اطلاعات و اخبار درباره یک صنعت یا شرکت می تواند در کسب سود بسیار مهم باشد.جرج سورس میگوید:مسئله این نیست که شما چقدر درست می گوید یا اشتباه!مهم این است که وقتی اشتباه می گویید چقدر پول از دست می دهید و زمانی که درست می گویید چقدر پول به دست می آوردید؟من به یک معامله گر بزرگ در غرایز خودم متکی هستم.

برای موفق شدن در بورس باید از زندگی بزرگان بورسی الگو بردارید و با زندگی آنها آشنا باشید.هرکدام از آنها صاحب تجربه و دانشی بزرگ هستند که می تواند راهنمای ما در این زمینه باشد.برای تبدیل شدن به یک معامله گر خوب علاوه بر تسلط به مباحث تحلیلی باید بتوانید در زمینه رفتار مالی درست نیز حرفه ای شوید.یکی از ابزار ها در این زمینه می تواند مطالعه زندکی افراد موفق در بورس باشد.

 

3.7/5 (3 نظر)
برچسب ها:

بزرگان بورس

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری افراد موفق در بورس به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

ارسال نظر در این مطلب امکان پذیر نیست

question