راکش جوهانا وارن بافت هند

او به وارن بافت هند مشهور است.

شناسایی افراد موفق در بورس ٬سبک زندگی و داریی هایشان میتواند برای همه ما انگیزه بخش باشد و ما را در یافتن راهی درست برای موفقیت در کار و زندگی راهنمایی کند.امروز قصد معرفی وارن بافت هند را برای شما داریم.

فردی که تمام دارایی و ثروت خود را از این راه بدست آورد و در هند او را وارن بافت می نامند.Rakesh Jhunjhunwala از سال ۱۹۸۵ به بازار سهام هند وارد شد.راکش جوهان علاقه به بازار سهام را از پدرش به ارث برده بود.

راکش به بحث پدرش با دوستان خود در باره بورس گوش میداد و همین موضوع زمینه ای برای آشنایی و علاقه مند شدنش به بورس را فراهم کرد.او برای گرفتن مجوز ورود به بورس هند وارد کلاس های بازار سرمایه شد و بعد از گرفتن مجوز در سال ۱۹۸۵ شروع به معامله کرد.

اولین موفقیت بزرگ راکش خرید ۵۰۰۰ عدد سهم از شرکت چای تاتا(Tata Tea) بود که او با قیمت Rs 43 دریافت کرد و فقط در ۳ ماه با قیمت Rs143 فروخت.بعد از این معامله هم چند معامله با ریسک و حجم بالا انجام داد که در همه آنها توانست موفق باشد.او با خرید سهم شرکت Sesa Goa توانست ۵۰۰٫۰۰۰ روپیه چیزی معادل با ۳۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان در مدت زمان کوتاهی بدست آورد.

سهام هایی مانند لوپین٬کریسلی و …  را خرید و توانست سود هنگفتی از آنها ببرد.

او هچنان معاملات بزرگی انجام میدهد و معامله گر اول هند می باشد.نحوه خرید و استراتژی وی برای بسیاری در هند مورد پرسش است.

 

او در حال حاضر علاوه بر سرمایه گذاری در بورس در کار ساخت جواهر و ساعت نیز فعال می باشد که ارزش این کسب و کارش نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار می باشد.بر اساس نوشته ای که توسط مجله معتبر فوربس منتشر شد سرمایه راکش چیزی نزدیک به ۲٫۷ میلیارد دلار تخمین زده می شود.

برای اینکه بهتر بتوانید این عدد را درک کنید بد نیست بدانید کل بودجه عمرانی سال ۹۷ ایران ۶۰ هزار میلیارد تومان بود و سرمایه آقای راکش چیزی بیش از نصف کل بودجه یک ساله پروژه های عمرانی کشور بزرگی مثل ایران است.

او از افراد موفق در بورس است که نشان داد می شود از طریق بورس میلیاردر شد.

خانه راکش

گفته میشود این خانه متعلق به راکش است.

 

5/5 (1 نظر)
برچسب ها:

بزرگان بورس

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری افراد موفق در بورس به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

ارسال نظر در این مطلب امکان پذیر نیست

question