بیل میلر سرمایه گذار موفقی با دیدگاه بنیادی

بیل میلر بهترین سرمایه­ گذار

از سری مطالب افراد موفق در بورس اینبار به بیل میلر می رسیم. بیل میلر در سال ۱۹۷۲ در دانشگاه Washington & Leeبا مدرک اقتصاد فارغ التحصیل شد. وی پس از فارغ التحصیلی در شرکت J.E. Baker  مشغول به کار شد. و به تدریج موفق به کسب منسب صندوق­داری شد. در سال ۱۹۸۱ میلر برای کار در شرکت مدیریت سرمایه­ Legg Mason از شرکت J.E. Bakerخارج شد.

بین سال­های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۶ میلر به عنوان رئیس و مدیر اداره­ سرمایه­گذاری در شرکت Legg Masonمشغول به کار بود. در سال ۲۰۱۶ پس از سی­ و پنج سال کار در شرکت Legg Mason این شرکت مدیریت سرمایه اعلام کرد، میلر را اخراج می­کند.

بیل میلر از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۵ توانست رکورد پیتر لینچ را بزند و سود بسیار بالایی را برای صندوق تحت مدیریتش ایجاد نماید. یادتان باشد این همان میلری است که شرکت Legg Mason اخراجش کرده بود.

فلسفه و پشتکار سرمایه­ گذاری بیل میلر

در نوامبر سال ۲۰۰۶ Andy Serwer مدیر مجله Fortune  در ستایش بیل میلر این چنین بیان می کند: شما به سادگی نمی توانید به معامله گری مانند میلر تبدیل شوید. میلر دهه ها به صورت پیوسته در حال مطالعه در زمینه اقتصاد و بورس می باشد. او این کار را بدون خستگی و با تلاشی ستودنی انجام داده پس برای تبدیل شدن به میلر باید تلاش زیادی انجام دهید.

میلر خود را یک سرمایه گذار بنیادی می داند اگرچه نگاه او به سرمایه گذاری بنیادی تا حدودی از سبک سنتی آن متفاوت است. به خصوص میلر این چنین فکر می کند که هر سهامی می تواند سهام بنیادی باشد به شرطی که قیمتش در سطحی پایین تر از ارزش ذاتی اش مبادله شود.

میلر معتقد است موفقیت بزرگ وی در سال های ۱۹۹۰ تا اوایل ۲۰۰۰ به دو عامل اصلی برمی گردد: تحلیل جامع بازار سرمایه و ساختار سهام شرکت ها.

بیل میلر می گوید: سرمایه گذاری بنیادی یعنی واقعا به دنبال بهترین ارزش بگردیم و تصور نکنیم که به خاطر اینکه چیزی گران به نظر می رسد گران است یا به خاطر اینکه قیمت سهامی پایین آمده است و با چند برابر ارزانتر معامله می شود سهامی مناسب و مقرون به صرفه است.

گاهی قیمت سهم پایین است اما ارزش آن بالا است، و گاهی کاملا برعکس قیمت سهم بالاست ولی ارزش آن پایین است.

⌊ این مطلب برای شما مفید خواهد بود: تفاوت ارزش و قیمت ⌋

نقل قول های بیل میلر

♦ من اغلب به تحلیل گرانم یادآوری می کنم صددرصد اطلاعاتی که شما از شرکت ها دارید گذشته آن ها را نشان می دهند و صددرصد از ارزیابی های موفق سهام به آینده بستگی دارد.

♦ بازار سهام اطلاعات قابل دسترسی را منعکس می کند همانطور که اساتید در دانشگاه ها به ما می گویند. اما همانطور که آینه ها نمی توانند وزن واقعی شما را به درستی انعکاس دهند، بازار های سهام نیز همینگونه هستند. شما باید توانایی استفاده از این اطلاعات را داشته باشید تا تبدیل به یک معامله گر حرفه ای شوید.

♦ کاری که ما می کنید استفاده از خطاهای دیگران است. معمولا به خاطر این که آن ها بیش از حد کوتاه مدت هستند یا در بعضی رویداد ها احساساتی واکنش نشان می دهند یا گاهی اثر بعضی از وقایع را دست کم می پندارند و خطاهایی از این قبیل را انجام میدهند ما از خطاهای آنها استفاده می کنیم و سود می بریم.

1/5 (1 نظر)
برچسب ها:

بزرگان بورس

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری افراد موفق در بورس به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

question