فرهنگ دوست داشتنی ژاپنی ها-بخش چهارم

‍ فرهنگ دوست داشتنی ژاپنی ها-بخش چهارم

علاقه ژاپنی ها به کار کردن زیاد

شرکت های ژاپنی برای بیرون کردن کارمندانی که بیشتر از حد کار میکنند آهنگ های آزار دهنده پخش میکنند.
سالانه هزاران نفر بر اثر کار زیاد در ژاپن می میرند. از هر ۵ ژاپنی یکی بیشتر از ۴۹ ساعت در هفته کار میکند.
بیشتر قربانیان از ۳۰ تا ۴۰ سال سن دارند که برا اثر بیماری های بوجود آمده از استرس و فشار کاری می باشد. اما این روش مشکل را حل نمیکند و کار متعادل باید فرهنگ سازی شود زیرا آنها با این روش کار را به منزل خود می برند.
فرهنگ کار تا حد مرگ در ژاپن پس از جنگ جهانی دوم شکل گرفت.

japan


خودروسازی تویوتا

شرکت تویوتا در سال ۲۰۰۸ (۸۷شمسی) بزرگترین تولید کننده خودرو شد این شرکت سالانه ۹ میلیون اتومبیل تولید میکند بیشتر از مجموع تمام تولید شرکت های پورشه،ولوو،مزدا،BMW،بنز و میتسوبیشی و ۹ برابر تمام تولیدات خودرو کشور ایران.
به علت اشتباه قطعه ساز و نقص فنی شرکت تویوتا میلیون ها خودرو فروخته شده در سرتاسر دنیا را فراخوان داده و با تعویض قطعه رایگان و تعمیر و عذرخواهی فراوان به صاحبان بازگرداند سپس مدیرعامل شرکت تمام خبرگزاری های دنیا را دعوت کرده و دربرابر تمامی دوربین ها تعظیم کرد.این شرافت فرهنگ ژاپن است.

toyota


مکانیزه کردن کشاورزی:

شرکت ها بر روی بخش اتوماسیون کشاورزی سرمایه گذاری میکنند؛ با نصب دوربین برروی هواپیماهای بدون سرنشین رشد برنج و محصولات را کنترل کرده همچنین دیگر هوابرد های بدون سرنشین برای سم پاشی کود دهی و…. استفاده می شود. حتی سنسور هایی برای سنجش میزان جذب نور وجود دارد که پیش بینی رشد میکنند.
از سال ۱۹۸۵ متوسط سن کشاورزان در ژاپن ۶۶/۳ شده و ۶۰% کشاورزان کاهش یافته اند.

کشاورزی ژاپن


دادن روحیه مثبت با واکس زدن کفش کارمندان:

مدیران شرکت های ژاپن برای دادن روحیه مثبت و ایجاد عدالت بین کارمندان جدید و خودشان کفش های آنها را واکس‌می زنند.حالا می توانید این را با مدیران دولتی خودمان مقایسه کنید.برخورد آنها با مردمی که مالیات می دهند و حقوق این مدیران از مالیات همین تامین می شود چگونه با ارباب رجوع و زیر دستی های خود کار میکنند.

فرهنگ ژاپن


تهیه شده در گروه تواید محتوی کاریمو آکادمی


پیشنهاد می شود این مطلب را نیز حتما بخوانید:

فرهنگ های دوست داشتنی ژاپنی ها-بخش سوم

 

 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question