عامل اثر گذاری که مانع موفقیت ما در بورس می شود!

مسئول ضرر کردن من در بورس کیست؟

یکی از مطالب مهمی که در بورس باید در نظر گرفت ذات نوسانی بودن بازار های مالی است که هیچ قطعیتی ندارد.عده ای از افراد در زندگی پیروزی هایشان را حاصل زحمات و تیز هوشی خود میبینند و شکست هایشان را به گردن هر عاملی بیرونی غیر از خودشان می اندازند.آنها در شکست هایشان از بال زدن بد هنگام مگس گرفته تا یک اتفاق نادر در کهکشان راه شیری را مقصر میدانند.

این قضیه در بورس نیز صادق است. البته میتوان گفت شدت این موضوع در بورس به خاطر مالی بودنش بیشتر نیز می باشد.

معامله گر وقتی سود میکند شم اقتصادی بالا و حرفه ای بودن خودش در تحلیل گری را عامل سودش می بیند.ولی امان از روزی که ضرر کند.! از زمین و زمان ایراد میگیرد.

و با نهایت خشم میگوید:« تقصیر دولت است که به بورس توجه ندارد٬ تقصیر سایپاست که سود سازی نمی کند٬ بازار ایرا تحلیل بردار نیست و …»
آخه دوست عزیز دولت برا اینکه شما ۱۰ میلیون سود کنید که نمی تواند شاخص بورس رو ۱۰ هزار واحد جا به جا کند؟! یا شرکت سایپا نمی تواند برا اینکه ۱میلیون تومن سهم شما بشود ۲ میلیون٬ قیمت پراید را به ۴۰ میلیون برساند!؟

یکی از مهم ترین اصول بازار سرمایه این است که خودتان به تنهایی مسئول کارهایتان هستید.

زمانی که بتوانید این اصل را بپذیرید اولین قدم برای موفق شدن در بورس را برداشته اید.نباید بر اساس حرف و نظر دوست٬ روزنامه٬‌سایت٬ کانال تلگرامی و… سهمی را بخرید یا بفروشید.

شما باید این پیشنهاد ها را به عنوان سیگنال در نظر بگیرید و بعد از بررسی و تحلیل خودتان و بر اساس استراتژی معاملاتی تان اقدام به خرید سهم بکنید.آن وقت است که موفقیت تان را می توانید به پای تحلیل و شم اقتصادی خوبتان بگذارید.

هر معامله گری که بعد از ضرر خودش را مسئول این شکست ببیند٬‌ برگردد تحلیل و استراتژی معاملاتی اش را دوباره بررسی کند و ایراد هایش را برطرف کند می تواند در آینده معامله گر قدرتمندی شود.

غرق شدن در دریای بورس

غرق شدن در دریای بورس

بورس همانند شنا کردن در دریای مواج است. وقتی شنا گر مبتدی برای اولین بار پا به دریا می گذارد و چند قدمی وارد آب می شود با خودش میگوید:«تا اینجایش که کاری نداشت بگذار جلو تر بروم!». ولی زمانی که جلوتر می رود٬ زیر پایش که خالی شد دیگر توان شنا کردن و برگشتن به ساحل را ندارد و غرق می شود. اما شنا گر حرفه ای وقتی زیر پایش خالی شد تازه شنا کردن را شروع میکند.

بورس هم مانند دریای مواج است. اصلا بدون اگاهی سهم نخرید چون وقتی زیر پایتان خالی شود ممکن است دیگر فرصتی برای بازگشت مجدد نباشد.

برچسب ها:

سبک زندگی

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question