پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ از زبان وال استریت ژورنال

پیش­ بینی بالابردن قیمت نفت توسط بانک­ها در سال ۲۰۱۹

پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ : بانک های لندن پیش بینی کرده اند که قیمت نفت خام در سال جاری ۶۸ دلار در هر بشکه باشد. آنها اعتقاد دارند تحریم هایی که آمریکا علیه ایران و ونزوئلا وضع کرده طرف عرضه را می تواند با مشکل رو به رو کند و همین امر سبب ایجاد تنش در قیمت نفت شود.

بر اساس نظرسنجی از دوازده بانک سرمایه­ گذاری توسط مجله وال استریت در ماه مارس (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین)، در مقایسه با پیش بینی ۶۷ دلار در هر بشکه در ماه فوریه
(۱۲ بهمن تا ۹ اسفند) ، انتظار می­رود نفت خام به طور متوسط ۶۸ دلار در سال جاری به ازای هر بشکه باشد.

این در حالیست که احتمالا قیمت نفت در میانه غربی تگزاس و ایالات متحده آمریکا حدود ۶۰ دلار در هر بشکه شود که طبق تخمین قبلی از نظرسنجی همین مبلغ بدست آمده بود.

بانک­ها پیش­ بینی کرده­ اند که قیمت­ها قبل از اینکه در اواخر سال ۲۰۱۹ پایین بیاید، در ماه آوریل و ژوئن(خرداد و تیر) سال جاری افزایش می­ یابد.

پیش بینی قیمت نفت توسط Harry Tchilinguirian

Harry Tchilinguirian مدیر ارشد BNP Paribas، می­گوید: قیمت نفت در عرض شش ماه آینده به طور مستمر بالا خواهد رفت، چراکه اوپک هنوز دست به افزایش تولید نزده و از طرفی تحریم ایران و ونزوئلا توسط آمریکا باعث کاهش عرضه در بازار های جهانی شده و همین امر قیمت نفت را افزایش داده است.

افزایش قیمت نفت در کوتاه مدت بستگی به چشم انداز رشد اقتصادی در دنیا و مخصوصا چین دارد.اگر رشد اقتصادی چین در سال جاری کاهش یابد تقاضای این کشور برای خرید نفت خام کاهش پیدا میکند و در نتیجه ممکن است شاهد کاهش قیمت در نفت خام باشیم. او می گوید پیش بینی قیمت نفت در سال ۲۰۱۹ به این دو عامل مهم یعنی تحریم ایران و ونزوئلا و همچنین رشد اقتصادی چین بستگی دارد.

قیمت نفت بیش از %۲۰ افزایش یافته ، زیرا اوپک و متحدان تولیدیش که با نام OPEC+ شناخته می شوند در آغاز سال، تولید خود را محدود کردند.

اوپک که عملا به رهبری عربستان سعودی و گروهی از ده تولید کننده خارج از کارتل نفتی مدیریت می­ شود تحت فرمان روسیه در اواخر سال گذشته توافق کردند تا تولید نفت خام را به میزان ۱٫۲ میلیون بشکه در روز برای نیمه اول سال ۲۰۱۹ متوقف کنند.

Michael Wittner مدیر جهانی تحقیقات نفتی در Societe Generale می گوید: ایران و ونزوئلا تا سال ۲۰۱۹همچنان بزرگترین خطر پیش­ بینی شده برای چشم انداز بازار نفت هستند.

تحلیل­گران می­گویند: پس از عرضه بیش از حد که قیمت­ها در سه ماه آخر سال گذشته کاهش یافت، اکنون به نظر می­رسد بازار متعادل شده است.

در مقایسه با تخمین قبلی انتظار می­رود در سال ۲۰۲۰، نفت خام به طور متوسط به ۶۸ دلار در هر بشکه برسد. در مقایسه با پیش­بینی قبلی طبق نظرسنجی که ۶۳ دلار بود، انتظار می رود WTI (نفت تگزاس) به طور متوسط به ۶۲ دلار در هر بشکه برسد.

منبع : وال استریت ژورنال    نویسنده : Christopher Alessi

ترجمه در: گروه تولید محتوا کاریمو آکادمی


این مطلب نیز می تواند برای شما مفید باشد: پیش بینی قیمت طلا برای سال ۲۰۱۹

 

 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question