برای انسان عاقل٬هر روز شروع یک زندگی جدید است

برای انسان عاقل٬هر روز شروع یک زندگی جدید است

شوهرم را ازدست دادم؛ افسرده شدم و بی پول به کار فرمای سابقم نامه نوشتم و موفق شدم شغل سابقم رو پس بگیرم.شغل من فروش کتاب به مدارس روستا و مناطق محروم بود و به ماشین احتیاج داشتم.

ماشینم رو برای هزینه درمان شوهرم فروخته بود اما موفق شدم به صورت اقساطی ماشین خریداری کنم.طاقت نداشتم تنها رانندگی کنم٬تنها غذا بخورم؛مردم مناطق محروم به حدی فقیر بودند که کتابی به فروش نمی رفت.و من نگران اقساط ماشین٬کرایه اتاق و حتی خورد و خوراکم بودم.به حدی سرخورده شده بودم که قصد خود کشی داشتم و موفقیت را غیر ممکن می دانستم و دلیلی برای زندگی نداشتم.

وجود خواهرم تنها مانع من برای خود کشی شد.ناراحتی او و از طرفی هزینه تدفین مرا از خودکشی منصرف می کرد.

روزی مقاله ای خواندم که نوشته بود؛ «برای انسان عاقل٬هر روز شروع یک زندگی جدید است.»

این جمله را روی شیشه جلوی اتوموبیلم چسباندم.یاد گرفتم دیروز را فراموش کنم و نگران آینده نباشم چون هر روز٬روز جدیدی است.موفق شدم بر ترس تنهایی و احتیاج غلبه کنم و در حال حاضر خوشبخت و موفقیت نسبی به دست آوردم و اشتیاق و عشق به زندگی دارم و هیچ گاه ترس به دل راه ندهم.

یکی از بزرگترین مشکلات انسان چشم  دوختن به آینده و هدف است که باعث می شود از مسیر غافل باشد.

کودک در انتظار بزرگ شدن پس از آن ازدواج و پس از آن بازنشستگی اما وقتی به آن دوران می رسد به گذشته به فکر می کند و افسوس که دیر متوجه می شود زندگی یعنی همان روز ها و سااتی که در انتظار آن بود.


پیشنهاد می شود این مطلب را نیز حتما بخوانید:به فکر آینده بودن خوب است اما نه به بهای نابودی امروز.

 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • محسن وارثی 5 دسامبر 2018

    با سلام و احترام؛ من یکی از افراد تحت تعلیم شما هستم. جدا از آموزشها، از بابت مطالب خوبی که در سایت یا کانال قرار می دهید سپاسگزارم، منتها اشکالی در بسیاری از مطالب دیده ام که خواهش می کنم در رفع آن بکوشید و آن این است که در نگارش واژه ها و استفاده از علائم سجاوندی دقت کافی نمی شود که احتمال می دهم به دلیل سرعت بالا در انتقال آنها باشد. ولی به هر حال، در درازمدت اثر منفی خود را خواهد گذاشت و شما ناخواسته در نابودی زبان و شیوۀ نگارش فارسی شریک خواهید بود. لطفا انتقاد مرا کاملاً دلسوزانه بیانگارید. شاد و تندرست باشید.

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 6 دسامبر 2018

      سلام.با تشکر از حسن توجه و ابراز لطفتون.بله حتما به دوستان تولید محتوا انتقال میدیم این مطلب رو.ممنون از انتقاد شما.

      پاسخ

question