مزیت رقابتی٬عاملی مهم برای موفقیت

مزیت رقابتی٬عاملی مهم برای موفقیت

برای موفق شدن باید برتری خودتون نسبت به دیگران رو خوب شناسید.

مزیت رقابتی یه مفهوم بسیار مهم و کاربردی تو مدیریت حساب میشه.برای آنالیز راه اندازی یک کار و یا حتی برای برسی شرایط فعلی باید مزیت رقابتی خودتون رو خوب بشناسید و تقویتش کنید.

مزیت رقابتی در تجارت٬بورس٬کسب و کار و حتی در زندگی روز مره هم از اهمیت بالایی برخورداره.مزیت رقابتی عامل بسیار مهم و تاثیر گذاری در زندگی فردی کاری و موفقیت آینده محسوب می شود.

برای اینکه بتونید بهتر این موضوع رو درک کنید چندتا مثال رو با هم مرور کنیم:

معمولا کسی که ریاضیش قویه و هوش ریاضی بالایی داره باید بره و رو این مهارتش کار کنه و قوی ترش کنه یعنی این فرد در ریاضیات نسبت به فیزیک و یا ادبیات مزیت داره و میتونه موفق تر باشه.

یا مثلا یه عده هستند با نگاه کردن به یه شعر میتونن شعر رو حفظ کنن ولی ممکنه ریاضی شون خوب نباشه این افراد تو  این زمینه مزیت دارند و میتونن یک استاد ادبیات خیلی خوب و یا یک شاعر برجسته بشن.برای آدمی که استعدادش در ادبیات بالاست اشتباهه که بیاد و بگه که من هر جوری شده باید برم ریاضی و سطح محاسباتم رو ببرم بالا و در صورت عدم موفقیت احساس سرخوردگی بکنه.

یا مثلا یه عده هستند از اون موقع که به دنیا میان استیل ورزشکاری دارن و با کمی تلاش راحت می تونن یه ورزشکار حرفه ای بشن.بر عکس مثلا یه ادمی که قدش کوتاس خب طبیعتا اگه بخواد تو والیبال نتیجه بگیره باید خیلی خیلی تلاش کنه ولی ممکنه تو رشته جودو نتیجه خیلی بهتری بگیره.

مزیت

تو سرمایه گذاری و مبحث کار هم همین جوری هست.

مثلا شهر قم توی ایران سوهانش معروفه کاشان گلابش اصفهان گزش و زنجان چاقوش و …

یا مثال ملموس تر بزنم توی رفسنجان پسته خوب به عمل میاد و توی شمال برنج مرغوب و تو بم خرمای با کیفیت.این که شما سعی کنید توی شمال خرما پرورش بدید خیلی سخت میشه نمیگم غیر ممکنه چون هیچ کاری نشد نداره ولی مطمنا کسی که توی شمال خرما می کاره باید نسبت به کسی که توی بم خرما می کاره هزینه خیلی بیشتری بپردازه.

خیلی مهمه که شما خودتون رو بشناسید و بدونید که ذهن و استعداد هاتون بستر چه مهارت هایی هستند.


پیشنهاد می شود این مطلب را نیز حتما بخوانید:برای موفقیت در بورس باید هیولای درون رو کنترل کرد.

 

 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • مرجان محمودی 14 نوامبر 2018

    با سلام فرمایشاتتون کاملا صحیح ولی مشورت کردن هم خیلی کمک میکنه بعد از شناخت تمام مراحل سرمایه گذاری در بورس مشورت کردن با افراد حرفه ای باعث میشه کمتر خطا کنیم از مباحثتون ممنون

    پاسخ

question