تاثیر شهادت حاج قاسم سلیمانی روی بازار بورس

پیش بینی بازار بورس در روز های آتی

ضمن گرامیداشت شهادت جان گداز سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و عرض تسلیت خدمت تمامی مسلمانان جهان و میهن دوستان عزیز همانطور که از دیروز جمعه مورخ ۱۳ دی ماه که اخبار شهادت سپهبد سلیمانی پخش شد پیش بینی می شد امروز شنبه مورخ ۱۴ دی ماه که اولین روز معاملات بازار بود بازار بورس با حجم شدیدی از عرضه مواجه شده و بازار بورس تهران با افت حدود ۱۷۰۰۰ هزار واحد سقوط تاریخی را تجربه کرد.

بسیاری از افراد در این روز ها در مورد سرمایه گذاری های خود سر در گم هستند و نمی دانند به چه بازاری ورود و از چه بازاری خروج کنند.

در این مطلب محتویات کلی راجع به بازار ها و معاملات آنها توضیح می دهیم.

بازار بورس

بازار بورس همواره وابسته به مسائل سیاسی و اقتصادی می باشد و اخبار جنگ با ایجاد رعب و وحشت در میان مردم باعث سقوط شاخص بورس می شود.

بورس تهران که در سال ۹۸ رشد چشمگیری داشته و معمولا نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت بوده و حتی با اخبار بد هم نیز رشد داشته اینبار با خبر شهادت سردار سلیمانی و به دنبال آن افزایش تنش در خاورمیانه و درگیری ایران و آمریکا ریزش شدیدی داشته و پیش بینی می شود تا چند روز آینده نیز بازار بورس روند منفی را داشته باشد. البته شرکت ها و صندوق های سرمایه گذاری و کمپین های بسیاری برای حمایت از بازار خرید های بسیار گسترده ای انجام داده اند.

اخبار تنش زا بر بازار های بورس جهانی نیز اثر منفی داشته و بازار بورس بسیاری از کشور ها با افت شاخص مواجه شدند.

اما توصیه ما به سهامداران چیست؟!

بار ها و بار ها به کارآموزان خود گفتیم که با هیجانات معامله نکنید و برای خرید و فروش یک سهم تحلیل داشته باشید.

اخبار این روز ها نیز هیجانی می باشد و بازار بورس چند روز بطور مقطعی متاثر از این اخبار خواهد بود و در نهایت به روند خود که صعودی است برمی گردد. به سهامداران توصیه می کنیم که بر هیجانات خود غلبه کنند و به طمع نوسان گیری در بازار سهام خود را نفروشند زیرا برگشت بازار و تشخیص کف نیز کار آسانی نیست و ممکن است از بازار جا بمانند.

این روز ها حتی اگر فرصت مناسبی برای خرید در بازار بورس پیدا کنید می توانید برای شناسایی سود سهام خریداری کنید.

خبر شهادت سردار سلیمانی تفاوت های بسیاری با اخبار سیاسی گذشته دارد اما به تاثیر اتفاقات مهم اخیر سیاسی بر شاخص بورس توجه کنید.

نکته:

ما نمی دانیم پاسخ ایران در برابر اقدام تروریستی آمریکا چه خواهد بود اما افزایش تنش در آینده موجب کاهش شاخص بورس و قیمت سهام ها خواهد شد.

بازار طلا و ارز

طبیعتا با افزایش خبر جنگ قیمت طلا افزایش پیدا می کند اما با حضور آمریکا در طرف دیگر ماجرا قیمت دلار در بازار های جهانی کاهش داشته و احتمال افزایش قیمت ین ژاپن و فرانک سوئیس را خواهیم داشت. البته به هیچکدام از سرمایه داران بازار بورس توصیه نمی کنیم که سهام خود را نقد کنند و وارد این بازار ها شوند زیرا به سود این بازار ها نخواهند رسید و بسیار مقطعی در حد چند روز خواهد بود.

اگر کسی قصد سرمایه گذاری در این بازار ها داشته باشد به نظر بازار طلا و سکه جذاب تر از ارز می باشد.

نکته بسیار مهم:

احتمال وقوع جنگ مستقیم بین ایران و آمریکا پایین می باشد زیرا در کنار پرهیز هر دو طرف از این اتفاق ، این درگیری باعث افزایش شدید قیمت نفت جهانی می شود که یک بحران جهانی محسوب میشود.

همچنین شرایظ اقتصادی و سیاسی هیچکدام از طرفین آمادگی درگیری مستقیم را ندارند و چنین اجازه ای نمی دهند.

 

 

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question