پیش بینی طلا٬ ارز و بورس برای هفته جاری

پیش بینی طلا٬ ارز و بورس برای هفته جاری

هفته پیش رو:

در هفته ای که پیش روی ما قرار دارد وضعیت بازار ها خیلی تفاوتی با هفته ی گذشته نخواهند داشت؛ شاید تنها برخی افراد از جمله فعالان بازار سرمایه، به برگشت روند شاخص بورس در بین مابقی بازار ها امید داشته باشند و منشا این امید می تواند کاهش محدودیت بین المللی اقتصاد در کشورمان باشد.

دراین بین معامله گران طلا و ارز هفته ی متفاوتی را تجربه نخواهند کرد. این ثبات می تواند ناشی از کاهش تنش هایی باشد که به دلیل کنترل بازار ارز ، آرامش و بهبود نسبی بازار اقتصادکشور مان رخ داده است.

به گزارش بلومبرگ وضعیت اقتصادی ایران رو به بهبود است چرا که ارزش ریال بنا به تحلیل صورت گرفته در این گزارش ۴۰ درصد تقویت شده است. از دلایل بهبود اقتصاد ایران می توان به مساعد بود محیط کسب و کار نیز اشاره کرد که به گزارش بانک جهانی در سال ۲۰۱۹ به نسبت سال پیش رشد داشته است.

مرکز آمار ایران اعلام کرده است میانگین تورم از مهر ۹۷ تا مهر امسال ، ۴۲ درصد بوده و تورم نقطه به نقطه مهر ماه خبر از تورم ۲۸ درصدی دارد که تمام این آمار نشان دهنده ی بهبود این شاخص است.

کارگزاری چیست ؟

هفته ای که گذشت:

با نگاهی اجمالی به هفته ای که گذشت، وضعیت بازار گویای شرایطی بود که در آن بورس ، طلا و سکه هریک ، بازدهی منفی یک درصدی داشتند و دلار هم بدون تغییر، هفته ی پیش را پشت سر گذاشت.

تحلیل گران درباره ی وضعیت بازار، نوسان نگران کننده ای را پیش بینی نکرده بودند و نوسانات را فقط در دلار و ارز به صورت نزولی و سهام را به صورت صعودی پیش بینی کرده بودند، چرا که جو آرام اقتصادی موجود در کشور نشان از حمایت مسئولان از بازر ارز و سهام داشت.

اما آنچه که در عمل اتفاق افتاد بازار سهام نتوانست طبق پیش بینی تحلیل گران پیش رود و حمایت های همه جانبه نیز تاثیری در آن نداشت اما وضعیت طلا و ارز با پیش بینی تحلیلگران مطابقت داشت.

با بررسی هفته ی گذشته نتایج نشان دهنده ی آن است که همه ی بازارها روند نزولی ای را در هفته ی گذشته تجربه کردند که درآن، بازدهی منفی ۱.۲ درصدی بورس، ۱.۷۵ در صدی دلار، ۲.۸ درصدی طلا و ۳ درصدی  سکه را شاهد بودیم.

اگر بخواهیم نگاهی به سیگنال های سیاسی بازار ها داشته باشیم، خبر نگران کننده ای که اقتصاد کشور را نا اطمینان می کند، مهلت دوماهه ایست که امریکا به شرکت هایی داده است که با شرکت چینی کاسکو همکاری می کنند.

این مهلت برای آن است که شرکت ها با این شرکت قطع همکاری کنند چرا که این شرکت با ایران در حال همکاری است. آقای روحانی نیز گفته اند برای اینکه با آمریکا مقابله کنیم لازم است در تمامی اجلاس منطقه ای و جهانی حضور فعال داشته باشیم.

در کنار دشمنی آمریکا و ایران خبری منتشر شده است که وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده است که ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم و این خود می تواند از تنش های سیاسی بکاهد. و یا خزانه داری آمریکا مجوز شرکت سریکا انرژی را به مدت دوسال تمدید کرد که این خود به نفع ایران است چرا که شرکت ملی نفت ایران در آن ۵۰ درصد سهم دارد و همچنین خزانه داری آمریکا برای تسهیل در مبادلات کالاهای بشر دوستانه با ایران مکانیسم جدیدی راه اندازی کرده است.

با بررسی سیگنال های سیاسی که از همه طرف به گوش می رسد در حال حاضر اخباری که حاوی کاهش تنش ها و نا اطمینانی ها باشد بیشتر به گوش می رسد و تنش های سیاسی در ایران کمتر شده است.

با این تفاسیر همانطور که اشاره کردیم در هفته ی پیش رو وضعیت بازار ها خیلی تفاوتی با هفته ی گذشته نخواهند داشت؛ طلا و ارز روندی همانند هفته ی گذشته را طی خواهند کرد و تنها روزنه ی امیدی برای شاخص بورس می توان انتظار داشت.

برچسب ها:

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question