دیوید تپر معامله گر و مدیری حرفه ای

دیوید تپر کیست؟

دیوید تپر یک سرمایه گذار بسیار زبردست و یکی از موفق ترین مدیران شرکت های سرمایه گذاری است.بر اساس فهرست میلیاردر های جهان در مجله ی Forbes 2018 دیوید تپر یازده میلیارد دلار دارائی دارد.

دیوید تپر در تاریخ یازده سپتامر ۱۹۵۷ در شهر Pittsburgh پنسیلوانیا متولد شد. دیوید تپر در سال ۱۹۷۸ در رشته ی اقتصاد از دانشگاه Pittsburgh فارغ التحصیل شد. او در سال ۱۹۸۲ در دانشگاه Carnegie Mellon جایی که اکنون به نام مدرسه ی بازرگانی David A. Tepper شناخته می شود، موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) شد.

این مدرسه ی بازرگانی در ابتدا با عنوان مدرسه ی عالی مدیریت صنعتی (GSIA) شناخته می شد ولی پس از دریافت هدیه ای سخاوتمندانه از طرف دیوید تپر در سال ۲۰۰۳ به منظور قدردانی نام مدرسه را به نام او تغییر دادند.

دیوید تپر کار خود را به عنوان تحلیلگر اوراق بهادار در بانک Equibank آغاز کرد و سپس به عنوان تحلیگر شغل خود را با Goldman Sachs شروع کرد. او به عنوان مدیر بازرگانی گلدمن ساکس توانست با معاملات خوبش پول زیادی را برای این شرکت بسازد.

دیوید تپر

دیوید تپر

شرکت تسویه داراییِ دیوید تپر

در سال ۱۹۹۳ دیوید تپر شرکتِ Appaloosa Management L.P را با همکاران سابقش Goldman Sachs و Jack Walton تاسیس کرد. این شرکت با پنجاه و هفت میلیون دلار سرمایه اولیه تاسیس شد. در همان شش ماه اول تاسیس، شرکت پنجاه و هفت درصد بازدهی کسب کرد و سرمایه اش در سال ۱۹۹۴ به سیصد میلیون دلار رسید، در سال ۱۹۹۵ به چهار صد و پنجاه میلیون دلار ، در سال۱۹۹۶ به هشتصد میلیون دلار و در نهایت در سال ۲۰۱۴ سرمایه اش به بیست میلیارد دلار رسید.

بر اساس گزارش مجله ی Forbes در سال ۲۰۱۸ ارزش این شرکت به ۱۷ میلیارد دلار رسید. بر اساس کتاب Institutional Investor شرکت تپر در آغاز تنها ۱ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده بود که در طول بیست سال به ۱۸۱ میلیون دلار رسید.

دیوید تپر توانست از بحران مالی سال ۲۰۰۸ سود خوبی به دست آورد. معاملاتی که دیود تپر در آن زمان برای صندوق تحت مدیریتش انجام داد سودی نزدیک به ۷ میلیارد دلار نصیب صندوق کرد.افراد بسیاری معاملات آن دوران تپر را به عنوان یکی از بزرگترین معاملات کل تاریخ بورس دنیا میدانند.

دیوید تپر معاملات پر ریسک خود را فراتر از سواحل آمریکا گسترش داد. از اواسط تا اواخر سال ۹۰ برخی از اقتصاد های در حال ظهور در معرض نقض بدهی های خود به صندوق های بین المللی بودند و سرمایه گذاران نیز از این کشور ها فرار میکردند. این شرایط باعث تنش در اقتصاد این کشور ها شده بود.

تپر با انجام تحلیل در مورد این کشورها و مطمئن شدن از پیشرفت آنها در آینده از مزیت شرایط منفی آن زمان بهترین استفاده را کرد.او بدهی های کشور هایی از قبیل آرژانتین، کره جنوبی، روسیه را خرید کرد و بعد از بهتر شدن شرایط اقتصادی این کشور ها آن ها را فروخت. دیوید تپر به صورت میانگین ۴۲ درصد از این معاملات سود برد.(پیشنهاد می شود این مطلب را حتما بخوانید: استراتژی معاملاتی چیست؟ )

به طور کلی فلسفه ی سرمایه گذاری تپر این است که بر اساس حقایق سرمایه گذاری کن نه بر اساس احساسات.

دیوید تپر

دیوید تپر

رفتار های خیر خواهانه دیوید تپر

علاوه بر پنجاه و پنج میلیون دلاری که در سال ۲۰۰۳ تپر به دانشگاه Carnegie Mellon اهدا کرد، در سال ۲۰۱۳ شصت و هفت میلیون دلار دیگر به همان دانشگاه اهدا کرد. دانشگاه Pittsburgh و Rutgers نیز از هدایای خیرخواهانه ی وی در جهت پیشرفت تحصیلی محروم نماندند.

همچنین نهاد های دیگری از بخشش های سخاوتمندانه ی وی استفاده کردند مانند Robin Hood Foundation، Teach for America. همچنین او در تاسیس Better Education for Kids که گروهیست با فعالیت های سیاسی، نقش داشته است. در سال ۲۰۱۳ شرکت Appaloosa در جشن بیست سالگی خود به پرداخت بیست میلیون دلار به سازمان های مختلف خیریه متعهد شد. و همچنین در سال ۲۰۱۷ وی ۳ میلیون دلار به شرکت های Hurricane Relief Effort، Hurricane Maria، Irmaو Harvey کمک کرد.

0/5 (0 نظر)
برچسب ها:

بزرگان بورس

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری افراد موفق در بورس به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

question