اقتصاد چیست ؟

معرفی دوره اقتصاد کاریمو 

علم اقتصاد گسترده ٬ شیرین و بسیار با اهمیت است که در این دوره ما قصد داریم برایتان بگوییم که اقتصاد چیست و چه کاربردی در تحلیل هایمان برای موفقیت در بازار های مالی دارد. فراگرفتن مفاهیم عمومی اقتصاد برای هر فردی یک امتیاز بزرگ محسوب می شود زیرا با یاد گرفتن این علم می تواند در سرمایه گذاری ها و زندگی مالی اش موفق تر عمل کند.

ما در این دوره قصد نداریم مانند درس های خشک و بی روح دانشگاهی مفاهیم را برایتان تعریف کنیم. بلکه میخواهیم با استفاده از مثال هایی ملموس مباحث را برایتان تشریح نماییم. هدف دوره بر این مبنا می باشد که بتوانید بعد از گذراندن این دوره به درک درستی از اقتصاد برسید.

شاید برای شما نیز این سوال ایجاد شده باشد که برای چه باید مطالب این دوره را بخوانید؟ آیا خواندن دوره اقتصاد به من کمک میکند که بتوانم سهم خوب را شناسایی بکنم و بخرم؟ یا به من یاد میدهد که چگونه ثروتمند شوم؟

خواندن این دوره و گذراندن دوره اقتصاد کاریمو که در آینده شروع خواهد شد شما را یک گام دیگر برای تبدیل شدن به تحلیل گری موفق کمک خواهد کرد.

آموختن مطالب اقتصادی یک قطعه دیگر از پازل موفقیت شما در بورس و درک مسال اقتصادی محسوب می شود. علم اقتصاد ابزاری بسیار ارزشمند برای تحلیل وضعیت کسب و کار یا تجارت است پس نباید از آموزش این دوره چشم پوشی کنید.

اهداف دوره ” اقتصاد چیست ؟ “

هدف از این دوره آشنایی کاربران با مفاهیم اقتصادی و رسیدن به درکی درست از علم اقتصاد است. بگونه ای که امیدواریم دیگر شاهد بر زبان آرودن جمله ” کار خودشونه ” نباشیم. شما بعد از گذراندن این دوره باید یاد بگیرید که اگر امروز شاهد افزایش قیمت دلار و روند صعودی تورم هستیم کار خود دولت برای جبران کسری بودجه و مباحثی از این دست نیست بلکه این نتیجه سیاست های غلط دولت های پیشین و کنونی است که باعث ایجاد شرایط امروز شده است.

ضرورت یادگیری دوره ” اقتصاد چیست ؟ “

دوست دارید بتوانید قیمت طلا را پیش بینی کنید؟ یا قیمت ارز را چطور؟ آیا دوست دارید بدانید سال بعد شاهد تورم خواهیم بود یا نه؟ و یا اینکه بدانید بازدهی بورس در سال جاری چقدر خواهد بود؟

اگر پاسخ تان به این سوال ها مثبت می باشد فقط یک راه برای رسیدن به این توانایی دارید و آن اقتصاد است. علم اقتصاد است که پاسخ سوالات شما را خواهد داد.

دوره ” اقتصاد چیست ؟ ” برای چه کسانی مفید است؟

این دوره برای هر شخصی که به این علم علاقه دارد و یا به دنبال پیش بینی آینده بازار های مالی٬ نرخ تورم ٬ قیمت ارز و سکه و … است می تواند مفید باشد. درک اقتصاد برای افرادی که کار های تجاری انجام میدهند نیز بسیار مهم است. اگر می خواهید به تاجری موفق شوید نیاز دارید که حتما اقتصاد را درک کنید.

اقتصاد چیست

اقتصاد چیست ؟

اقتصاد کلمه ای یونانی به معنای ” تدبیر یا سیاست اداره خانوار می باشد “. اقتصاد علم تصمیم گیری با وجود منابع کمیاب است. اهمیت تصمیم گیری زمانی بیشتر درک می شود که ما با منابع کم یاب رو به رو هستیم. وقتی ما بیشتر درآمد خود را صرف خرید گوشت میکنیم پول کمتری برای خرید میوه خواهیم داشت. و یا وقتی بیشتر پول خود را برای خرید سهم فخوز میکنیم پول کمتری برای خرید سهم های دیگر برایمان باقی خواهد ماند.

در نتیجه زمانی که شما اقتصاد را بهتر درک کنید می توانید منابع کمیاب خودتان را بهتر و بهینه تر سرمایه گذاری کنید.

زمان یکی از کمیاب ترین منابع جهان می باشد. وقتی زمانتان را صرف خواندن پست های بی ارزش شبکه های اجتماعی میکنید زمان کمتری برای خواندن پست های آموزنده در همین شبکه ها را دارید. زمانی که وقت تان را برای تماشای برنامه های بی کیفیت تلوزیون می کنید زمان آموزش یک تخصص را از دست می دهید.

یک بار دیگر تکرار کنیم: اقتصاد علم تصمیم گیری با وجود منابع کم است.

اقتصاد چیست

اقتصاد چیست

انواع اقتصاد

علم اقتصاد به دوسته اقتصاد کلان و اقتصاد خرد تقسیم می شود.

اقتصاد کلان: در اقتصاد کلان به مباحث اقتصاد جمعی پرداخته می شود.مباحث نظیر تورم٬ رشد اقتصادی٬اشتغال٬تولید ناخالص داخلی و … . در ادامه تمام این مباحث را برایتان تشریح خواهیم کرد.

اقتصاد خرد: در اقتصاد خرد چگونگی تصمیم گیری خانواده ها برای خرید کالا و خدمات و نحوه تعامل آنها با بنگاه های اقتصادی مورد برسی قرار می گیرد.

تفاوت اقتصاد خرد و کلان: یک اقتصاددان خرد تاثیر احداث مسکن مهر بر روی قیمت مسکن را بررسی میکند و یا ممکن است علت افزایش قیمت مرغ به خاطر کمبود عرضه را مورد بررسی قرار دهد در حالی که یک اقتصاددان کلان اثر استقراض دولت از بانک مرکزی و یا عوامل اثر گذار بر بیکاری را مورد بررسی قرار دهد.

اقتصاد خرد و کلان بسیار به هم نزدیک می باشند زیرا همین تغییرات اقتصاد خرد است که بر اقتصاد کلان اثر میگذارد. ولی در نهایت این دو شاخه از اقتصاد به صورت جدا از هم موزد بررسی قرار میگیرند.

ولی در این دوره ها بیشتر توجه ما بر علم اقتصاد کلان است زیرا که تغییرات این شاخه از اقتصاد است که بر بخش هایی مانند تورم٬افزایش قیمت ارز و طلا٬ افزایش قیمت سهام و … اثر گذار خواهد بود.

4/5 (4 نظر)
برچسب ها:

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری آموزش اقتصاد برای تازه کارها به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر
  • زهرا 10 ژوئن 2019

    مطالب خیلی عالی بود مثل همیشه.به نظرم دوره خیلی مفیدی خواهد بود به خصوص با صدای گرم استاد صمدی عزیز.

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 10 ژوئن 2019

      خیلی ممنون از شما

      پاسخ
  • دهقان 27 آوریل 2019

    سلام خدمت شما میخواستم تشکر کنم از گروه مخصوصا جناب دکتر صمدی

    خواهش میکنم یک کانال خبر نامه و همچنین هر از گاهی سیگنالهای خریدی در اون بگذارید مثل دوره های حضوری برای کسایی که شرکت میکنن در دوره ها

    پاسخ
  • زهرا 24 آوریل 2019

    سلام واقعا ممنون از چست های زیباتون. واقعا خوشحال شدم که میخواید یک همچین دوره ای رو برگزار کنید. من در تمام دوره ها شرکت کردم و خیلی استفاده کردم.حتما دوره ی جدید هم مثل قبل عالی خواهد بود . مخصوصا اگر مدرسش استاد صمدی باشن

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 24 آوریل 2019

      سلام و وقت بخیر بله مدرس این دوره نیز استاد صمدی خواهند بود و در آبنده ای نه چندان دور شروع خواهد شد

      پاسخ

question