اولین شغل هفت میلیاردر دنیا چی بوده؟

اولین شغل هفت میلیاردر دنیا

همه ی ما اسامی این میلیاردر ها را می دانیم و اینکه چطور به اینجا رسیده اند. ما حتی آن ها را در رویا های خودمان بزرگ می کنیم و آرزو می کنیم روزی ما هم، چنین فرصتی را به دست آوریم. شاید یک سوال ذهن خیلی از شما را درگیر کند و آن اینکه این افراد موفق و ثروتمند از کجا شروع کردند؟ در این مطلب ما قصد داریم اولین شغل هفت میلیاردر را ذکر کنیم.

وارن بافِت

ارزش خالص دارایی ها: هفتاد و پنج میلیارد

اولین شغل: تحویل روزنامه

وارن بافت وقتی امپراطوری میلیارد دلاری خود را شروع کرد که تنها یک پسربچه ی ۱۳ ساله بود و کارش تحویل روزنامه بود. او تاجری جوان بود که به کار کردن علاقه زیادی داشت . بعدها او با دستگاه های پین بال کسب و کار جدیدی آغاز کرد، وارن بافت همیشه به دنبال فرصت های کسب و کار بود و وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد، ده هزار دلار پول از فعالیت های تجاری اش کسب کرده بود . بنابراین اصلا عجیب نیست که امروزه بسیاری از مردم به توصیه های سرمایه گذاری وارن بافت گوش فرا می دهند.

وارن بافت

وارن بافت


اگر دوست دارید از تجربیات وارن بافت برای بهبود زندگی تان استفاده کنید پیشنهاد میدهیم مطالب زیر را بخوانید:

قانع نباشید و هرکاری را به نحو احسنت انجام دهید

شهرت نوعی سرمایه است که باید پرورش یابد و حفظ شود

اطراف خود را از آدم های درستکار پر کنید و فرهنگی را بسازید که برای رفتار قابل تحسین ارزش قائل شوند


اپرا وینفری

ارزش خالص: سه میلیارد

اولین شغل: فروشنده ی سوپرمارکت

اپرا وینفری از آن دسته زنانیست که خود مسئول سرنوشت خویش است. به نظر می رسد او تمام تلاشش را کرده است که پیشرفت کند و پولدار تر شود. به هر حال اولین شغل وینفری کار در سوپرمارکتی کنار پیرایشگاه پدرش بود. او خیلی زود شغل خود را تغییر داد و در سن ۱۶ سالگی به عنوان گوینده ی خبری در یک ایستگاه رادیویی محلی مشغول به کار شد، و راه خود را در رسانه پیدا کرد که هم اکنون نیز در همین زمینه فعال است.

اپرا وینفری

اپرا وینفری

مایکل بلومبرگ

ارزش خالص: چهل و هفت میلیارد

اولین شغل: مسئول پارکینگ

مایکل بلومبرگ در زمینه ی سیاست و سرمایه گذاری بسیار معروف است اما قبل از کسب این موفقیت، او مسئول پارک ماشین ها در پارکینگ بود. به دلیل اینکه در خانواده ای زندگی می کرد که از نظر مالی در سطح متوسط بودند، برای پرداخت شهریه ی دانشگاه مجبور بود کار کند. او در نهایت با مدر MBA از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل می شود. سپس او در سالومون واقع در وال استریت مشغول به کار شد و اکنون یکی از ثروتمند ترین افراد آمریکا است. بسیاری از میلیاردر های دنیا مانند مایکل از کار های کوچک آغاز کرده اند.

مایکل بلومبرگ

مایکل بلومبرگ

بیل گیتس

ارزش خالص: هشتاد و شش میلیارد

اولین شغل: برنامه نویس

چه کسی نام شرکت مایکروسافتِ بیل گیتس را نمی داند؟  شرکت اپل ممکن است دوست داشته باشد کاری کند که تصویر مایکروسافت در اذهان مردم کوچک شود، اما بیل گیتس همیشه موفق است. او در سن نوجوانی پس از اینکه متوجه شد به تکنولوژی علاقه دارد، از دانشگاه انصراف داد. اولین شغل او برنامه نویسیِ رایانه بود، او وقتی سوم دبیرستان بود برای شرکت TRWکار می کرد. گیتس اکنون دومین مرد ثروتمند در آمریکاست که ثابت کرد می توان از آماتور کامپیوتر شروع کرد و به انسانی موفق تبدیل شد. در سال ۲۰۰۸ وی فعالیت های خود را در شرکت مایکروسافت کاهش داد تا بتواند با همسرش Melindaبر فعالیت های بشر دوستانه شان تمرکز کنند؛ موسسه ی آن ها برای بهبود آموزش، مبارزه با گرسنگی و گسترش واکسناسیون تلاش می کند.

بیل گیتس

بیل گیتس

استیو جابز

ارزش خالص: ده میلیارد

اولین شغل: کار تابستانی در شرکت اچ پی

در سال ۲۰۱۱ هنگامی که استیو جابز فوت شد، ارزش خالص او ده میلیارد تخمین زده شد. بنیان گذار اپل، زمانی شروع به کار کرد که در دبیرستان بود، جایی که شریک آینده خود Steve Wozniakرا ملاقات کرد. با وجود موفقیت اپل بخش عمده ای از فرصت های استیو جابز در شرکت انیمیشن سازی دیجیتال پیکسار به وجود می آمد که در نهایت او این شرکت را به شرکت دیزنی به قیمت ۷٫۴ میلیارد فروخت.

استیو جابز

استیو جابز

جف بزوس

ارزش خالص: هفتاد و دو میلیارد

اولین شغل: کباب پزی در مک دونالد

خیلی قبل تر از اینکه او شرکت آمازون را تاسیس کند و هر چیز از کتاب تا روزنامه را به فروش برساند، او در مک دونالد همبرگر ها را می چرخاند تا دو طرفشان خوب سرخ شود. بزوس وقتی در این فست فود زنجیره ای واقع در میامی شروع به کار کرد، تنها ۱۶ سال داشت و اغلب می گفت یک از مهم ترین درس های کسب و کاری که در آن جا یاد گرفتم این بود که چطور کالا را سریع از فروشنده به مشتری برسانم بدون اینکه آسیبی به آن برسد.

جف بزوس

جف بزوس


اگر دوست دارید درباره کار جف بزوس بیشتر بدانید این مطلب را بخوانید: از اقتصاد کلنگی تا اقتصاد بی وزن


جورج لوکاس

ارزش خالص: پنج میلیارد

اولین شغل: استادیار

وقتی مردم به جورج لوکاس فکر می کنند اولین چیزی که به ذهنشان خطور می کند فیلم جنگ ستارگان است، مجموعه فیلم های نمادین که موجب ثروتمند شدن وی شد. لوکاس خیلی زود دست به ساخت فیلم زد اما به عنوان استادیار فیلم برداری در ارتش آمریکا. او دوره ی کارآموزی خود با فرانسیس کوپولا  ادامه داد تا در نهایت شرکت خود را با نام Hollywood تاسیس کرد.

جورج لوکاس

جورج لوکاس

کلام پایانی

همه ی ما می دانیم که کار هایی مثل تحویل روزنامه یا مسئول پارکینگ، میلیاردر شدن ما را تضمین نمی کنند. چیزی که در مورد این میلیاردر ها جالب توجه است این نکته است که تمام آن ها آرزو های خود را در سنین پایین کشف کرده اند، کار در تکنولوژی، سرمایه گذاری، مد و فیلم همه این ها ثابت می کند که شما باید به دنبال آرزو هایتان بروید و هرگز نا امید نشوید، اگر واقعا  جنم میلیاردر شدن را دارید و در آرزوی آن هستید.

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • زهرا حسینی 17 مه 2019

    عالی بود لطفا اشاره ای هم به سهام های روز جهت خرید به تازه واردها داشته باشید، ممنون

    پاسخ

question