تعیین نقطه ورود برای خرید سهم

اجزای اصلی استراتژی معاملاتی/ بخش اول

تعیین نقطه ورود : برای تدوین استراتژی معاملاتی یک سری قوانین ثابت وجود دارد که فرقی نمی کند معامله گر وارن بافت باشد یا آقای احمدی در ایران٬ همه معامله گران باید این اجزا را در استراتژی معاملاتی شان جا بدهند.

در این مطلب و مطالب بعد قصد داریم اجزای اصلی تشکیل دهنده یک سیستم معاملاتی را برایتان تشریح کنیم. در بخش اول با تعیین نقطه ورود آشنا می شوید.


بهتر است برای درک بهتر  مبحث “نقطه ورود ” ابتدا  استراتژی معاملاتی چیست؟ را بخوانید


تعیین نقطه ورود

فرض کنید سهمی را تحلیل کرده اید و به نظرتان برای خرید مناسب است. حالا آن را در چه قیمتی خرید میکنید؟ آیا روزی که تصمیم به خرید گرفتید٬ در هر قیمتی که بود می خرید؟ صبر می کنید به سطح حمایتی برسد سپس می خرید؟ یا بر اساس اندیکاتور ها می خرید؟ سیستم معاملاتی تان برای خرید و تعیین نقطه ورود چیست؟

در نهایت باید برای قیمت خرید سهم برنامه داشته باشید. هرچقدر هم که سهم ارزنده باشد شما برای ورود به سهم باید بر اساس استراتژی معاملاتی تان قیمت مناسب را بررسی کنید و سپس وارد سهم شوید.

با توجه به اینکه تکنیکالی هستید یا بنیادی تعیین نقطه ورود برایتان متفاوت است.

برای مثال تحلیل گر تکنیکالی که بر اساس حرکت قیمت سهم در یک کانال صعودی اقدام به خرید و فروش میکند را در نظر بگیرید. این تحلیل گر زمانی که قیمت سهم به کف کانال که همان سطح حمایتی سهم نیز محسوب می شود یرخورد کند سهم را میخرد. (البته این مثال ساده صرفا برای آشنایی با نقطه ورود است و  نباید معیار خرید و فروش قرار بگیرد.)

برای درک بهت موضوع تصویر زیر را در نظر بگیرید:

تعیین نقطه ورود

نقاطی که با فلش های سیاه رنگ مشخص شده اند برای معامله گری که کف کانال را نقطه ورود خود تعیین میکند فرصت خرید محسوب می شود.این مثال ساده فقط برای آشنایی با مفهوم آموزشی مورد بحث بود. معامله گران بر اساس سیستم معاملاتی شان روش های مختلفی را برای تعیین نقطه ورود انتخاب میکنند.

اگر تکنیکالی هستید ٬ ترجیحا بهتر است برای تعیین نقطه ورود از اندیکاتور های اصلاحی مانند استوک استیک استفاده نکنید. با توجه به اینکه این اندیکاتورها مدام در حال اصلاح خود هستند ممکن است نقطه ورود خوبی را نشان ندهند.

می توانید از سطوح حمایت٬ تراز های فیبو ناتچی٬ شکسته شدن مقاومت و یا موج شماری الیوت و … برای ورود به سهم استفاده کنید. سعی کنید ابزارتان را همواره مورد آزمون قرار دهید تا به سیستم معاملاتی بهینه ای دست پیدا کنید.

سفارش خرید و فروش

سفارش خرید و فروش


پیشنهاد می دهیم برا درک بهتر اهمیت “نقطه ورود ” مبحث “میانگین کم کردن برای سهمی که در ضرر هستیم” را بخوانید


اهمیت تعیین نقطه ورود مناسب

تعیین یک نقطه ورود مناسب به سهم می تواند در سود آوری معاملات شما بسیار اثر بخش باشد. برای مثال سهم X را در نظر بگیرید که بعد از تحلیل به این نتیجه می رسید سهم بسیار ارزنده است و تصمیم به خرید می گیرید. فرض کنید قیمت سهم در حال حاضر ۲۷۰ تومان است. شما سهم را میخرید و چند روز بعد تا ۲۰۰ تومان کاهش پیدا میکند و بعد از چند مدت قیمت  سهم دوباره رشد میکند و به ۴۰۰ تومان می رسد.

در هر دو حالت از این معامله سود می برید اما با قیمت خرید ۲۰۰ تومان ۱۰۰ درصد سود می برید و با قیمت خرید ۲۷۰ تومان کمتر از ۵۰ درصد!

به همین دلیل تدوین نقطه ورود مناسب برای معامله گر (مخصوصا معامله گر تکنیکالی که بازه زمانی کوتاه تری سهم را نگه میدارد.) از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

0/5 (0 نظر)

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • منصور جهانشیری 17 فوریه 2020

    سلام و خدا قوت! ضمن تشکر از زحمات شما سوالم اینست که اپلیکیشن های مناسب برای استفاده از تحلیل تکنیکال در بازار بورس کدامند؟

    پاسخ
  • امیر 2 مه 2019

    مطالب سایت بسیار مفید و کاربردی است باتشکر از زحمات شما عزیزان.

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 3 مه 2019

      خیلی ممنون از لطف و توجه شما

      پاسخ
  • جواد زارعی 26 ژانویه 2019

    خیلی عالی درکل مطالب در باره معاملات خوب واموزندس پیروز وسربلند باشید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 26 ژانویه 2019

      ممنون از لطف شما

      پاسخ

question