پیش بینی بازار بورس در سال ۹۸

پیش بینی بازار بورس در سال ۹۸

پیش بینی بازار بورس در سال ۹۸ : در صورتی که برای سال ۹۸ ریسک های سیستماتیک بازار افزایش پیدا نکند بازار بورس نسبت به سایر بازار های سرمایه گذاری مانند طلا٬ارز٬مسکن یا خودرو بازدهی بالاتری خواهد داشت.بازار بورس در حال حاضر ارزان ترین دارایی در اقتصاد ایران محسوب می شود.

با توجه به اینکه در حال حاضر بازار بورس بیشتر از رشد دلار نوسانات مثبت می گیرد و بازار عمدتا با دلار ۸۰۰۰ هزار تومانی در حال معامله شدن است تصور می شود شرکت هایی که در آمد و سودشان به دلار وابسته است بیش ترین بازدهی را خواهند داشت.

در نتیجه گروه پتروشیمی٬فلزی٬معدنی و پالایشگاه ها و … به همراه هلدینگ هایشان می توانند بهترین بازدهی ها را داشته باشند.

از طرفی به خاطر زیان های انباشته شرکت ها در سال های اخیر و تصویب معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی ها٬ شرکت هایی که برنامه افزایش سرمایه از این راه را دارند می توانند جذاب باشند. از این رو گروه بانکی ها می تواند سال خوبی را داشته باشد.

البته صنایع و شرکت هایی که تولیداتشان را عمدتا در داخل کشور می فروشند و فارق از تحریم هموراه از بازار خوبی برای فروش محصولاتشان برخوردارند می توانند برای سال ۹۸ جذاب باشند. برای مثال می توان از غذایی ها٬دارویی ها٬لاستیکی ها و خودرویی ها در این حوزه نام برد.

آقای مهدی میرزایی از فعالان بازار سرمایه در مصاحبه ای که با تجارت نیوز داشت گفت : با توجه به عقب ماندن بازار سهام از تورم می توان انتظار رسیدن شاخص به  ۲۶۰ تا ۳۲۰ هزار واحد در سال ۹۸ را داشت.

شایعاتی مبنی بر این شنیده می شود که دولت قصد حذف کردن دلار ۴۲۰۰ تومانی٬آزاد سازی نرخ ارز و همچنین حذف سامانه نیما با دلار ۸۰۰۰ تا ۹۰۰۰ را دارد که با توجه به تحریم های نفتی و کاهش در آمد های دولت این اتفاق دور از ذهن نیست و امکان دارد دولت اقدام به این کار نماید. با این شرایط ممکن است نرخ دلار آزاد و تک نرخی شود و قیمتی در حدود ۱۲ هزار تومان داشته باشد که در نتیجه این نرخ دلار می تواند نوید رشد بالای بازار سرمایه در سال ۹۸ را بدهد.

با توجه به دلایلی که بالا به آنها اشاره شد پیش بینی بازار بورس در سال ۹۸ روشن است و می توان انتظار سال خوبی برای بازار بورس در این سال داشت.


آیا نمی دانید چگونه باید کد بورسی بگیرید؟ نحوه ثبت نام و دریافت کد بورسی


چرا مردم سرمایه خود را به سمت بازار بورس نمی آورند؟

با توجه به این که بورس کار حرفه ای و تخصصی می باشد و البته به خاطر نگاه اشتباه و بد بینانه ای که در ارتباط با بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در بورس بین عموم مردم وجود دارد افراد از حضور در این بازار برای سرمایه گذاری اجتناب میکنند.

البته نمی توان ازبرخی ریسک های سیاسی و سیتماتیک چشم پوشی کرد ولی این ریسک در تمام بازار های مالی با بازدهی بالا وجود دارد در نتیجه بازار بورس همواره برای افرادی که به این حوزه علاقه مند هستند و در این کار حرفه ای می باشند می تواند جذاب باشد.

مردم متاسفانه برای سرمایه گذاری بیشتر به شایعات توجه میکنند تا واقعیت ها. از همین رو افراد زیادی بر اساس شایعاتی که دلار به قیمت ۲۰ و ۳۰ هزار تومان خواهد رسید در قیمت های بالایی دلار خریدند در حالی که این قیمت هایی که برای دلار گفته می شود بیشتر شبیه دامی برای گرفتن پول مردم از دستشان توسط دلال ها می باشد.

این شرایط در حالی است که با توجه به وسعت بازار بورس و همچنین شفاف بودن آن کمتر می توان شایعاتی از این دست را در آن ایجاد کرد. اگر سرمایه گذار به علم تحلیل گری اشراف  داشته باشد به راحتی می تواند سهم را بررسی کند و سپس اقدام به خرید کند.


این مطلب می تواند برای شما مفید باشد: تحریم های جدید ترامپ علیه شرکت های فلزی اثری بر بورس دارد؟!

 

 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • علی امیری 26 مه 2019

    تک نرخی شدن دلار به صنایع ما آسیب نمیزند؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 28 مه 2019

      همین الان هم این نرخ ارز به دست صنایع نمیرسه و بیشتر حیف میل میشه و فساد زا هستش و می توان گفت دولت در حال از بین بردن منابع ارزی خودش هستش

      پاسخ

question