۱۰ نکته مهم در خرید سهام

۱۰ نکته مهم در خرید سهام یک شرکت

۱۰ نکته مهم در خرید سهام :خرید و فروش سهام کاری جذاب٬درآمد زا و بسیار تخصصی است که برای موفق شدن در این کار نیاز به عشق دارید.یعنی باید عاشق و علاقه مند به این کار باشید.نکته های زیر برای خرید هر سهمی میتواند راهنمای شما  در این زمینه باشد.

برای خرید هر سهم این ۱۰ نکته را حتما  در نظر بگیرید:

factory

factory

۱ شما یک سهم را نمی خرید؛ شما یک شرکت را خریداری می کنید.

۲ دلیل اصلی اینکه شما در سهام سرمایه گذاری می کنید این است که شرکت سود می برد و می خواهید در موفقیت بلند مدت شرکت سهیم باشید.

۳ اگر یک سهام را بخرید وقتی که این شرکت سود ندارد، شما سرمایه گذاری نمی کنید ٬ شما حدس می زنید.

۴ یک سهم هرگز نباید ۱۰۰ درصد از دارایی های شما باشد.نباید تک سهم باشید.

۵ قیمت سهام وابسته به شرکت است که به نوبه خود وابسته به محیط پیرامون آن شرکت که شامل مشتریان شرکت ، صنعت آن ، اقتصاد عمومی و محیط سیاسی اثر گذار بر شرکت است.

۶ اشتراک حس  و منطق شما می تواند در انتخاب یک سهام خوب به عنوان مشاوره هر متخصص سرمایه گذاری مهم باشد.

۷ همیشه به سؤالاتی نظیر «چرا این سهم را میخرم » و «چرا در یک سهام خاص سرمایه گذاری می کنید» و «تا چه زمانی این سهم را نگه میدارم» پاسخ خوبی داشته باشید؟

۸ اگر شما در مورد چشم انداز یک شرکت هیچ نظری ندارید، از دستور توقف ضرر استفاده کنید.

۹ حتی اگر فلسفه شما خرید و نگه داشتن سهم برای مدت طولانی باشد، همچنان به نظارت بر سهام خود ادامه دهید و آن را در نظر بگیرید.ممکن است ارزشش را نداشته باشد و شما اشتباه کرده باشید یا شرایط اقتصادی عمومی تغییر کند.

۱۰ برای آموزش دیدن و یاد گرفتن بورس هزینه کنید. آموزش یک نکته می تواند از ضرر میلیونی شما جلو گیری کند.این نکته ها را یاداشت کنید و هر روز یکبار از روی آنها بخوانید تا برای همیشه در ذهنتان باقی بماند.

 


پیشنهاد می شود این مطلب را نیز حتما بخوانید:جورج سوروس معامله گر غریزی

 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question