برای موفقیت در بورس باید یه خانه تکانی ذهنی انجام داد

برای موفقیت در بورس باید یه خانه تکانی ذهنی انجام داد

مثل مرتاضی که به خودش و توانایی هاش اعتماد و اعتقاد داره و بدون ترس رو آتیش راه میره تو مسیرتون قدم بردارید.

گمان میکنم دیده باشید که مرتاض های های هندی بر روی فرشی از ذغال های گداخته و داغ با پای برهنه قدم میزنند و هیچ مشکلی براشون پیش نمیاد،با اینکه ما با یک لحظه فکر کردن به این نتیجه میرسیم که راه رفتن روی ذغال نه تنها باعث سوختن شدید پا میشه بلکه احتمال اینکه تا اخر عمر لنگ بزنیم و چلاق باشیم هم کم نیستش .
پس چرا مرتاض ها بعد از قدم زدن بر روی فرشی از آتش صحیح و سالم اند.؟

بعید میدونم علتش غیر از این باشه که اونها یک سری توانایی هایی فراتر از توانایی های ما برای کنترل خودشون دارند و این توانایی ، فقط و فقط بوسیله ی باور های اونها ایجاد شده .
اگر بخواییم بطور کلی بگیم یعنی افرادی که از ما موفق تر اند تنها یکسری باور های برتر نسبت به ما دارند که باعث موفقیتشون شده .

منظور من این نیست ک برای موفق شدن توی بازار اوراق بهادار (همون بورس خودمون) روی ذغال گداخته و سرخ که بیشتر برای کباب پختن استفاده میشه راه برید. بلکه هدفم از گفتن این داستان عجیب این بود که باید روی عادت های فکری مخصوصا اون عادت های که خیلی مقاوم هستن و درونمون ریشه کرده اند ،غلبه کنیم .شاه کلید موفقیت تو بازار هم همینه ، فراگیری الگو ذهنی برای بازاری که داریم توش فعالیت میکنیم .

برای اینکه این الگو رو یاد بگیریم نیاز به یه خونه تکونی اساسی توی ذهنمون داریم و باور های قبلیمون رو به چالش بکشونیم و توی این غبار روبی تمام شکست ها رو دور بریزیم.

اولین قدم این خونه تکونی اینه که خودمون رو در معرض اطلاعاتی قرار بدیم که دائما از خودمون بپرسیم اگر این خبر درست باشه،چه اتفاقی میوفته ؟من باید چکار بکنم ؟

 


پیشنهاد می شود این مطلب را نیز حتما بخوانید: برای موفقیت در بورس باید هیولای درون رو کنترل کرد

 

 

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • سهام 12 مه 2020

    سلام. وقت به خیر. امیدوارم خسته نباشید. خیلی لذت بردم از سایت بسیار زیباتون.
    مهمترین تفاوت و بهترین امتیازهای سایت شما: طراحی بسیار زیبا و خلاقانه، ساده و کاربردی، بدون هر گونه نوشته یا تصویر و تبلیغ اضافی و مزاحم. محتوا هم مختصر و مفید. همراه مثال های کوتاه و گیرا و کاربردی. شما حتی راهنما هم دارید برا کسی که نمی دونه از بین این همه مطلب کدوم رو باید اول بخونه. چی بهتر از این؟ خوشحالم. مرسی از تمام زحماتی که می کشید و رایگان در اختیار ما می ذارید.

    پاسخ

question