برای سیر شدن در ونزولا باید پشت میز کامپیوتر اژدها کشت !

فروپاشی اقتصادی ونزولا

ونزولا سال هاست که در شرایط بد اقتصادی به سر می برد. سوپر تورمی که هر روز اقتصاد و مردم این کشور را بیش از گذشته تحت فشار قرار میدهد. تورم ایجاد شده در ونزولا که نتیجه سیاست های اشتباه اقتصادی مادورو و همچنین تحریم های آمریکا می باشد عرصه را به قدری بر مردم تنگ کرده که مردم این کشور برای خوردن غذا نیز تحت فشار هستند.

ونزولایی ها به صورت میانگین ۱۱ کیلو از وزنشان را به خاطر شرایط موجود از دست داده اند که این زنگ خطر بزرگی برای آینده بهداشت و درمان این کشور است.

ولی در شرایط بد ونزولا ٬مردم این کشور راه عجیبی برای کسب درآمد پیدا کرده اند. ۱۴ ساعت بازی میکنند و به اندازه یک ماه درآمد کسب می کنند!

تصویر معروف که نشان دهنده کاهش وزن و کاهش موجودی قفسه ها در ونزولا می باشد

تصویر معروف که نشان دهنده کاهش وزن و کاهش موجودی قفسه ها در ونزولا می باشد

ونزولا کشوری با بیشترین ذخیره نفتی دنیا

۱۸ درصد از ذخایر نفتی دنیا در ونزولا می باشد. بعد از ونزولا عربستان با ۱۶ درصد ٬ کانادا با ۱۱ درصد و سپس ایران با ۹ درصد در صدر جدول ذخایر این ماده ارزشمند می باشند.

اقتصاد این کشور کاملا بر پایه نفت می باشد به گونه ای که ۹۵ درصد تولید ناخالص داخلی (GDP) اش را نفت تشکیل میدهد.

از سال ۲۰۱۴ و بعد از کاهش قیمت نفت این کشور دیگر توان پرداخت هزینه های جاری خود را نداشت به همین دلیل مادورو به بانک مرکزی کشورش دستور داد تا به صورت گسترده ای پول چاپ کنند. با این کار ارزش پول ملی این کشور روز به روز کاهش یافت و این سیاست اشباه مادرور کمر اقتصاد ونزولا را شکست.

ارزش پول این کشور به قدری کاهش پیدا کرده که با حقوق یک ماه استاد دانشگاه می توان دو بسته پوشک بچه و دو یا سه بطری شیر خرید. گفته می شود ارزش بولیوار حتی از پول رایج در بازی کلش آو کلنز نیز پایین تر است.

باززی ران اسکیپ در ونز.ئلا

بازی runescap

مردم ونزولا اژدها می کشند تا سیر شوند!

مردم ونزولا در اقدامی عجیب برای کسب در آمد ساعت ها در صف های طولانی پشت در های کافی نت ها می ایستند تا نوبت شان بشود بنشینند پشت مانیتور های خاک گرفته قدیمی تا بتوانند چند ساعتی بازی کامپیوتری RuneScape را بازی کنند.

در این بازی محبوب اینترنتی کاvبر برای به دست آرودن طلا که پول رایج بازی است باید اژدهای سبز را بکشد. با کشتن این اژدها کاربر طلا دریافت کرده و آن را جمع می کند. سپس می تواند در سایت های دیگر این طلا را در ازای دریافت ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین بفروشد و سپس آن را به دلار تبدیل کند تا بتواند برای خانواده خود غذا تهیه کند.

شاید در نگاه اول فکر کنید که این کار در آمد چندانی نداشته باشد! درست فکر میکنید این کار درآمد چندانی ندارد اما نه برای مردم ونزولا!

مردم ونزولا با ۱۴ ساعت بازی کردن runescape درآمدی معادل حقوق یک کارمند دولت را دریافت می کنند. یعنی شما یک روز بازی میکنی و به اندازه یک ماه درآمد کسب میکنی.!

در این بازی معمولا کاربر با دو ساعت بازی کردن می تواند دو میلیون طلای runescape بدست بیاورد. هر دومیلیون طلای runescape یک دلار به فروش می رود. حالا از طرفی دیگر حقوق یک کارمند ونزولایی بعد از افزایش حقوق ۳۰۰ درصدی که در سال جدید اعمال شده به ۶.۷ دلار در ماه می رسد.

یعنی اگر یک ونزولایی خوش شانس باشد و بتواند یک سیستم برای بازی کردن بدست بیاورد می تواند با ۱۴ ساعت بازی ۷ دلار که معادل یک ماه حقوق دولتی را بدست بیاورد.

منبع : national interest

برگرفته از سایت : دیجیاتو

برچسب ها:

اقتصاد

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • محمد 10 فوریه 2020

    خوش بحال کافی نتی ها من تو ونزولا بودم کافی نت میزدم

    پاسخ

question