برای سهم هایتان برنامه ریزی کنید

از همین امروز برای اهداف و رویدادهای آینده سهم هایتان برنامه ریزی کنید

در بخش سوم از مجموعه مطالب درس های سرمایه گذاری وارن بافت از نگاه بلند مدت وارن بافت به سرمایه گذاری در بورس برایتان می گوییم.در مطالب قبلی برایتان از ” تاثیر منفی حس ترس و طمع ” در معامله گری و ” مبارزه با روند همواره اشتباه است مگر در این یک مورد ”

وارن بافت اغلب توصیه می کند که از مزایای حفظ یک دیدگاه بلند مدت در سرمایه گذاری غافل نمانید، او می گوید “اگر کسی زیر درختی نشسته است قطعا در گذشته آن را کاشته است تا در آینده بتواند از سایه اش استفاده کند”. این جمله او به خوبی بیان کننده دیدگاه بلند مدت او می باشد. بیشتر سرمایه گذاران نگاهشان به بورس به دست آوردن در آمدی میلیاردی در زمانی کوتاه است. بدست آوردن در آمد میلیاردی در بورس اتفاق عجیبی نیست ولی بدست آوردن آن در زمان کوتاه عجیب و شاید نشدنی باشد.

وارن بافت بیشتر تمایل دارد که واقعیت را ببیند و به آنچه که در حال حاضر اتفاق میفتد اهمیت چندانی نمی دهد.

او به صف فروش سه روزه برای سهم ارزشمندی که خریده توجهی نمی کند چون می داند ارزش این سهم ارتباطی به قیمت امروزش ندارد و بعد از چند روز سهم دوباره رشد می کند. این کاهش قیمت مقطعی است. موضوعی که سرمایه گذاران مبتدی آن را رعایت نمی کنند و به آن باور ندارند. با یک غوره سردیشان می شود و با یک مویز گرمیشان .

نگاه بلند مدت

نگاه بلند مدت

 

وارن بافت علاقه مند است که سرمایه گذاری هایش را به طور طولانی مدت ادامه دهد. یکی از مواردی که به موفقیت در سرمایه گذاری طولانی مدت بیشترین صدمه را می زند، توجه بیش از حد به سرمایه گذاری در حال حاضر است. تنها با ده درصد اصلاح قیمت در بازار که کاملا طبیعی است می توان تمام سرمایه گذاران وسواسی و مبتدی را از دور خارج کرد.

این اصلاح قیمت می تواند پیوسته سرمایه گذاران دم دمی مزاج و وسواسی را از دور خارج کند و سپس دوباره آن ها را سر یک میز جمع کند.

بافِت می داند که نیاز اصلی سرمایه گذار این است که بر چیزی تمرکز کند که در آینده قرار است به آن برسد نه بر شرایطی که اکنون در آن هست.

این اتفاق را در بازار خودمان نیز به کرات دیده ایم. معامله گر سهمی با آینده خوب را خریداری کرده و می داند این سهم آینده خوبی دارد اما به خاطر دو روز منفی شدن سهم را می فروشد. گاهی خود حقوقی سهم را با شدت عرضه می کند تا معامله گران خرد از ترس سهم خود را بفروشند تا آنها سهم را جمع کنند.

سعی کنید سهم تان را با دلایلی محکم و درست بخرید تا برای فروشش عجله نکنید. از همین امروز برای اهداف و رویداد های آینده سهم هایتان برنامه ریزی کنید و سپس به اتفاقات کوتاه مدتی فیمت سهم توجه نکنید.

یادتان باشد که بین ارزش و قیمت تفاوت زیادی وجود دارد. سهمی که فیمت بالایی دارد نشان از ارزشمند بودنش نیست و سهمی که قیمتش پایین است نیز الزاما بی اترزش نیست.


خواندن این مطلب در درک بهتر تفاوت ارزش و قیمت کمکتان میکند کمک تان میکند: فرق بین ارزش و قیمت

0/5 (0 نظر)

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • خضر 5 فوریه 2019

    با سلام وتشکر از اقای صمدی و گروه کاریمو می خواستم از شما خواهش کنم چند کتاب ارزشمند معرفی کنید اگه از اساتید گروه کاریمو کتابی منتشر شده ممنون میشم معرفی کنید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 5 فوریه 2019

      سلام بخشی به نام معرفی کتاب به زودی در سایت راه اندازی خواهد شد. در دست نگارش می باشد کتاب مجموعه کاریمو

      پاسخ
  • مرجان محمودی 4 فوریه 2019

    از اقای دکتر صمدی و گروه بینظیرشون و مطالب کلیدی و مفیدشون بسیار سپاسگزارم روزهایی که بازار سراسر قرمز پوش هست فقط راهکارهای دکتر صمدی مبنی بر اینکه این ریزش ها موقتی هست و سهام ارزنده هیچگاه ارزششو از دست نمیده قوت قلبم هست باز هم ممنون

    پاسخ

question