اول کیفیت سرمایه گذاری بعد قیمت

اول بر کیفیت سرمایه گذاری تمرکز کنید سپس به منصفانه بودن قیمت دقت کنید

برای خرید یک سهم باید به چه نکاتی توجه کرد؟ در مرحله اول باید به قیمت سهم توجه کرد یا آینده سهم؟ پاسخ این سوال را از زبان وارن بافت بخوانید.

بافت نیز به به اندازه ی شما به سرمایه گذاری در یک معامله ی خوب علاقه دارد اما او قبل از اینکه به قیمت نگاه کند اطمینان حاصل می کند که آیا آینده ی یک سرمایه گذاری خوب خواهد بود یا نه. او در درجه اول به کیفیت سرمایه گذاری اش توجه می کند و نه قیمتی که بابت آن سهم پرداخت میکند.

نگاه وارن بافت برای خرید سهم هایش بلند مدتی است و نه کوتاه مدتی از این رو صرفا به قیمت امروز سهم نگاه نمی کند و بیشتر نگاهش معطوف به آینده شرکت از نظر ازندگی می باشد. البته با توجه به ریسک های سیستماتیک در کشور ما شاید نتوان مثل آمریکا سهم را با دید ۱۰ ساله خرید ولی نوسان گیری و معاملات هیجانی و کوتاه مدتی نیز مناسب به نظر نمی رسد.

فلسفه بافت سرمایه گذاری در شر کت هایی است که آینده روشنی در ارتباط با افزایش تولید و به طبع آن افزایش سود آوری دارند. او این عمل را کیفیت سرمایه گذاری نام گذاری کرده است.


برای درک بهتر این درس بهتر است این مطلب را بخوانید: تفاوت ارزش و قیمت


یعنی اگر شرکتی مانند کوکاکولا را برای خرید انتخاب می کند به این نگاه نمیکند که قیمت امروز سهم ۴۵ دلار است و ممکن است تا چند روز آینده ۱۰ درصد هم قیمت سهم افت کند. او به این نگاه میکند که گسترش شعبات کوکا در دنیا نسبت به قبل بهتر شده در نتیجه سود آوری شرکت بیشتر خواهد شد پس این سهم را به خاطر کیفیت بالایی که دارد می خرد و نه به خاطر منصفانه بودن قیمت امروزش.

همچنین او دوست دارد به جای تکیه بر تیم های تحلیلگر خودش کار تحلیل را انجام دهد.

کار تیمی و داشتن دوستانی که هر کدام در زمینه ای تخصص داشته باشند تا بتوان تیم تحلیل گری خوبی تشکیل داد بسیار خوب است. ولی اینکه بر اساس حرف های دیگران بخواهیم سهمی را بخریم یا بفروشیم کار درستی نیست و می تواند باعث ضربه خوردن مان شود.

در نهایت و به طور خلاصه وارن بافت ترجیح می دهد با شرکت هایی کار کند که با استحکامات قوی و تیم های مدیریتی خوب باشند. او مایل است حتی  برای شرکت هایی که کیفیت سرمایه گذاری در آنها بالا است قیمت بیشتری را بپردازد زیرا وی معتقد است که بازده سرمایه گذای در طول زمان به وجود می آید و نه در یکی دو روز.

0/5 (0 نظر)
برچسب ها:

بزرگان بورس

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • آلان 29 سپتامبر 2019

    مطالبی مفیدی بود پیشنهاد میکنم که تا آخر بخونید ممنون از سایت خوبتون

    پاسخ

question