حداقل سرمایه برای ورود به بورس چقدر است؟

حداقل سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟

حداقل سرمایه گذاری در بورس بسیار کمتر از تصور عموم مردم است که فکر میکنند به سرمایه هنگفتی نیاز دارند تا در بورس سرمایه گذاری کنند.

حداقل مبلغ برای خرید اینترنتی سهام در بازار بورس ۵۰۰ هزار تومان است که این مبلغ  نسبت به حداقل سرمایه گذاری ها در مسکن ٬ارز و طلا بسیار ناچیز است این امکان ویژه سرمایه گذاری در بورس را بسیار جذاب می کند.

همچنین  مبلغ حداکثری برای سرمایه گذاری در بورس وجود ندارد و می توان میلیادر ها تومان را در بازار های بورسی سرمایه گذاری کرد.

ناچیز بودن حداقل سرمایه گذاری در بورس مزیتی بسیار مناسب نسبت به دیگر بازار های مالی و سرمایه گذاری است که امکان سرمایه گذاری را برای مبالغ و سرمایه های پایین را نیز بوجود آورده است.

در بسیاری از مواقع وقتی با افراد صحبت می کنیم تا در بورس سرمایه گذاری کنند می گویند که پولی برای سرمایه گذاری ندارند در حالی که بورس به دلیل پایین بودن حداقل سرمایه گذاری در آن بستری بسیار مناسب برای سرمایه گذاری های خرد و پول های اندک است.

همچنین این امر باعث قدرت بالای نقدشوندگی سرمایه در بازار بورس می شود برای مثال فرض کنید می خواهید ملکی را به قیمت ۲۰ میلیارد تومان بفروشید طبیعتا ممکن است این معامله ماه ها به طول بیانجامد در حالی که فروش سهام با همین مبلغ می تواند بسته به سهمی که خریدیم در چند روز انجام شود.

درست است که بورس همانند بانک سود تضمین شده و ماهیانه ای واریز نمی کند و ریسک در آن وجود دارد اما معمولا در بلند مدت سود بیشتری از بانک٬طلا٬ارز و مسکن برای سرمایه گذاران خود می سازد.

بورس بدون محدودیت برای سرمایه گذاری

در حال حاضر و با وجود شرایط تورمی در اقتصاد کشور و کاهش ارزش پول ملی ٬بازار بورس یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری های کوچک می باشد تا پس انداز های ماهانه و خانگی را حفظ کند و به سرمایه گذاران خود سود برساند. البته نباید از این جمله برداشت اشتباهی صورت بگیرد. بدون علم وارد بورس شدن مساوی با شکست است.


این مطلب می تواند برای شما مفید باشد: نحوه سرمایه گذاری در بورس به چه صورتی است؟


با وجود اینکه سازمان بورس هیچ محدودیتی برای ورود پول و سرمایه به بازار ندارد اما برای افراد تازه کار و مبتدی که قصد فعالیت در عرصه سرمایه گذاری و معامله گری را دارند توصیه می شود که با مبلغ بالا و تمام سرمایه شان وارد بازار نشوند.

افراد مبتدی باید بعد از آموزش اصول ابتدایی ٬ تحلیل تکنیکال ٬ تحلیل بنیادی ٬مدیریت سرمایه با مبالغ پایین وارد این بازار شوند و سپس به مرور زمان و با بیشتر شدن تجربه و توانایی در این زمینه پول بیشتری را وارد این بازار نمایند.

5/5 (1 نظر)

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • حمید مومنی 24 دسامبر 2020

    چون من با پلتفرم ۴ و ۵ مفید تریدر آموزش دیدم و راحت هستم یک پلتفرمی که مانند و شبیه مفید تریدر باشد را کارگزاریهای گوناگون ایرانی
    هم برای ورود به معاملات دارا هستند.مثلا بانک ملت یا سامان

    پاسخ
  • حمید مومنی 23 دسامبر 2020

    چون من با پلتفرم ۴ و ۵ مفید تریدر آموزش دیدم و راحت هستم یک پلتفرمی که مانند و شبیه مفید تریدر باشد را کارگزاریهای گوناگون ایرانی هم برای ورود به معاملات دارا هستند.مثلا بانک ملت یا سامان

    پاسخ
  • حمید مومنی 22 دسامبر 2020

    با سلام واحترام من در سجام احراز هویت شدم و کد بورسی گرفتم آیا در هر کارگزاری در ایران ثبت نام کنم و تایید هویت بشوم میتوانم با نرم افزار مفید تریدر بصورت انلاین اقدام به خرید -فروش سهام کنم.مثلا کارگزاری بانک سامان یا ملت و غیره.اجازه میدهند با مفید تریدر وارد معامله بشوم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 23 دسامبر 2020

      سلام خیر برای استفاده از مفیدتریدر در معاملات می بایستی در خود کارگزاری مفید حساب داشته باشین

      پاسخ
  • AliDavami 23 آوریل 2020

    چگونه در بورس نفت کد بورسی بگیریم به چه سایتی برویم خواهشا کمکم کنید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 23 آوریل 2020

      سلام قربان چیزی به نام بورس نفت نداریم ، اگر منظورتان بورس انرژی هست به سایت خود بورس انرژی مراجعه کنین.

      پاسخ

question