نحوه سرمایه گذاری در بورس

نحوه سرمایه گذاری در بورس – ۴ گام تا شروع معامله گری

بسیاری از افراد با نحوه سرمایه گذاری در بورس آشنا نیستند و فکر میکنند برای خرید سهم باید به تالار حافظ تهران مراجعه کنند و مقابل آن تابلو بزرگ قرمز رنگ سهمی را انتخاب کنند و از کارمند های کارگزاری ها بخواهند تا آن را برایشان خرید کنند در حالی که اصلا اینطور نیست و امروزه همه مراحل معاملات بورسی در خانه و از طریق اینترنت و یک سیستم یا موبایل انجام می شود.

در این مطلب درباره نحوه سرمایه گذاری در بورس خواهید خواند.

برای شروع سرمایه گذاری در بورس می توان چهار گام ابتدایی تعریف کرد که در تصویر زیر مشاهده می کنید:

نحوه سرمایه گذاری در بورس

یک به یک این موارد را برایتان تشریح میکنیم تا به امید خدا اینجا برای شما نقطه شروعی برای سرمایه گذاری در بورس باشد و بتوانید بعد از خواندن این مطلب قدم ابتدایی برای آموزش نحوه سرمایه گذاری در بورس را بیاموزید.

گام اول : دریافت کد بورسی

در مطلب قبلی برایتان نحوه دریافت کد بورسی معاملاتی از کارگزاری ها را تشریح کردیم. بعد از تکمیل ثبت نام و ارائه مدارک مربوطه به کارگزاری و تکمیل فرم سجام تقریبا بعد از سه روز کاری کد معاملاتی برایتان صادر شده و کارگزاری آن را در اختیارتان قرار میدهد.

با استفاده از نام کاربری و رمز عبوری که در اختیار دارید می توانید وارد پروفایل کاربریتان شوید و با واریز وجه به حساب پرتفوی تان معامله گری را شروع کنید. از بابت اعتبار و امنیت کارگزاری ها نگران نباشید چون کارگزاری ها زیر نظر بانک مرکزی فعالیت میکنند نمی توانند برای پول هایتان مشکلی ایجاد نمایند.

اگر در شهرستان های کوچک زندگی میکنید و دسترسی به کارگزاری ها برایتان مشکل است به صورت غیر حضوری اقدام به دریافت کد بورسی نمایید که البته باز نیاز به حضور فیزیکی دارید ولی به نسبت مراحل کمتری را طی خواهید کرد.و از طریق پیشخوان دولت این امر میسر شده است.


اگر اطلاعی درباره نحوه دریافت کد بورسی ندارید این مطلب را بخوانید: نحوه دریافت کد بورسی از کارگزاری های معتبر


گام دوم: آموزش بورس

در مرحله دوم باید آموزش بورس را شروع کنید. یادتان باشد هرچقدر برای آموزش بورس هزینه کنید و زمان برایش صرف کنید کم است. مسیر یاد گیری در بازار بورس و اقتصاد مسیری طولانی اما شیرین است.

شاید بزرگترین مشکل بورس این است که از زمان تصمیم گیری کاربر برای سرمایه گذاری تا شروع سرمایه گذاری در بورس بیش تر از یک هفته طول نمی کشد. همین موضوع در نهایت به ضرر بورس و اقتصاد کشور ختم می شود. اما چرا؟

اگر معامله گری هم مانند پزشکی ٬ مهندسی و یا هر رشته تحصیلی دیگر نیاز به گذراندن دوره ای دو ساله یا بیشتر داشت آن وقت شاهد ضرر کردن افراد در بورس نبودیم و این بد بینی نسبت به بورس ایجاد نمی شد.

ولی متاسفانه برای شروع معامله گری هیچ امتحان ورودی نیاز نیست از همین رو شخص بدون اینکه حتی الفبای تحلیل گری را بلد باشد سهم میخرد ضرر میکند و از بورس ایران و تحلیل ناپذیر بودنش حرف می زند.

پس بدون اینکه آموزش ببیندید به هیچ عنوان هیچ سهمی را نخرید و به توصیه های دیگران نیز گوش ندهید.

اگر بدون اینکه از اصول سرمایه گذاری و علم تحلیل گری چیزی بدانید و بخواهید صرفا بر اساس توصیه های دیگران سهمی را بخرید همانند فرد نابینایی میشوید که در بازاری شلوغ دست در دست فرد دیگری در حال راه رفتنید کافیست دستتان را ول کند تا اتفاقات بدی برایتان بیفتد.

در کاریمو آکادمی مباحث مختلفی از جمله تحلیل تکنیکال ٬ تدوین استراتژی معاملاتی ٬ تحلیل بنیادی و … برای تان تدارک دیده شده است و به مرور زمان نیز تکمیل تر می شوند. ولی با توجه به گسترده بودن این مباحث و اینکه نمی توان تمام مطالب آموزشی بورس را در غالب سایت عرضه کرد در صورت تمایل می توانید در دوره های استادی بورس کاریمو آکادمی استفاده کنید.

نحوه سرمایه گذاری در بورس

گام سوم: تهیه پول

گام سوم از درس نحوه سرمایه گذاری در بورس تهیه پول برای خرید سهم می باشد. ولی به چقدر پول برای سرمایه گذاری در بورس نیاز است؟ حداقل پول برای خرید سهم در بورس ۵۰۰ هزار تومان و برای حداکثرش هم محدودیتی وجود ندارد.

در مطلب نحوه سرمایه گذاری در بورس باید خدمتتان عرض کنیم که باید خیلی مراقب رفتار های هیجانی در زمان خرید سهم باشید. وقتی تازه کار هستید نیازی نیست بیشتر از یک الی دو میلیون پول وارد بورس کنید.

برای مثال در یک بازه زمانی یک ساله سعی کنید ماهی ۵۰۰ هزارتومان به سرمایه تان در بورس اضافه کنید و بعد از اینکه تجربه تان در این زمینه بیشتر شد سرمایه تان را بیشتر کنید.

مرحله چهارم: معامله گری 

و اما در نهایت زمان معامله گری فرا میرسد و می توانید شروع به معامله گری کنید. مهم ترین نکته در معامله گری کنترل هیجانات می باشد. بعد از اینکه شروع به کار کردید بارها مشاهده خواهید کرد سهمی که دیروز منفی بود امروز صف خرید می شود و مثبت پنج درصد صعود میکند. کانال های تلگرامی زیادی هم از این سهم و آینده درخشانش صحبت می کنند و ممکن است شما را هیجان زده کنند تا این سهم را بخرید ولی باید بتوانید بر هیجان خود غلبه کنید.

یکی از مهم ترین ویژگی های یک معامله گر خوب توانایی غلبه بر هیجانات و حس ترس و طمع است . اگر نتوانید جلوی حس هیجان٬ ترس و طمع خود را بگیرید هیچ وقت نمی توانید در بورس موفق شوید.

در آخرین مطلب درس نحوه سرمایه گذاری در بورس نیز به شما پیشنهاد می دهیم سرگذشت زندگی افراد موفق در بورس دنیا را بخوانید تا از آنها به  عنوان الگویی برای معامله گری استفاده کنید.


پیشنهاد می دهیم این مطلب را حتما بخوانید: معرفی انواع بورس در ایران

 

0/5 (0 نظر)
برچسب ها:

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری آموزش بورس برای تازه کارها به شما پیشنهاد میکند:


1 بورس چیست؟ به زبان ساده
2 سهام چیست ؟
3 شاخص بورس چیست ؟ انواع شاخص ها و کاربردشان چیست؟
4 سهام شناور آزاد چیست؟ و چه کاربردی دارد؟+ویدئو معرفی
5 چگونه مراحل ثبت نام در بورس را انجام دهیم؟+ویدیو آموزش گرفتن کد بورسی+نمونه سوال
6 نحوه سرمایه گذاری در بورس
7 معرفی انواع بورس در ایران
8 صندوق های سرمایه گذاری چیست؟
9 سایت کدال چیست و چه کاربردی دارد؟+ویدئو معرفی سامانه کدال
10 EPS چیست و چند نوع دارد؟ DPS چیست و به چه کسانی تعلق میگیرد؟
11 نسبت P/E چیست؟P/E بالا خوبه یا پایین؟!
12 عرضه اولیه چیست؟
13 افزایش سرمایه چیست و چند نوع دارد؟+ویدئو معرفی افزایش سرمایه
14 حق تقدم چیست؟
15 صف خرید و صف فروش در بورس چیست ؟!
16 خرید و فروش اینترنتی سهام
17 سبد سهام یا پرتفوی چیست ؟!
18 دامنه نوسان در بورس چیست؟
19 حجم مبنا در بورس چیست؟!
20 مجمع چیست؟!انواع مجمع عمومی
21 ریسک سیستماتیک در بورس چیست؟!
22 کارگزاری چیست ؟
23 بهترین سهام برای خرید در بورس
24 روش های سرمایه گذاری در بورس
25 بازار دو طرفه و فروش تعهدی چیست؟!
26 همه چیز درباره افزایش سرمایه به روش صرف سهام
نظرات کاربران
افزودن نظر
  • hosain 21 فوریه 2020

    سلام ببخشید راهنمایی کنید چطوری راه بیفتم ثبت نام کنم

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 22 فوریه 2020

      سلام مگه ثبت نام نکردید؟

      پاسخ
  • qbd262 2 فوریه 2020

    ایادر سرمایه گذاری صندوق سرمایه پول به حساب بورس واریز میشود یا به حساب شخص ویا شرکت سرمایه گذار وپشتوانه پرداختی شرکت به شخص چه میباشد

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 16 فوریه 2020

      متوجه سوال نشدم لطفا یکبار دیگه بپرسید با تشکر

      پاسخ
  • محمد 18 اکتبر 2019

    سلام بنده میخوام وارد بورس شوم صفر صفرم ایا شما دوره اموزش بورس برگزار میکنین؟اگر برگزار میکنین کی و چگونه میتونم مطلع شوم و در این دوره شرکت کنم.

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 19 اکتبر 2019

      سلام بله ما برگزار میکنیم دوره های آموزشی لطفا از بخش فروشگاه اقدام به خرید دوره مورد نظر کنید در صورتی که موفق به این کار نشدید می تونید دوباره کامنت بذارید تا ما باهاتون تماس بگیریم

      پاسخ
  • اعظم 22 ژوئن 2019

    با عرض سلام
    سوالی از خدمتتون داشتم. من کد بورسی دریافت کردم. از کارگزاری آگاه و مفید در هر دو حسابم رو هم شارژ کردم تا بتونم معامله کنم. دانش بورسی را هم با شرکت در دوره استادی شما دارم کسب میکنم. حالا چطور میتونم تو پنل کاربریم ثبت سفارش انجام بدم. هر چی درخواست میزنم خطا میده

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 3 جولای 2019

      سلام لطفا با یکی از این کار گزاری ها کار کنید و با پشتیبانی کار گذار تماس بگیرید تا بهتون توضیح بدن

      پاسخ
  • عبداله 23 مه 2019

    سلام من ۱۰۰ میلیون تومان دارم می خواهم وارد بورس شوم اولین بار هم هست مدارک تحصیلی هم پنچم ابتدایی هست لطفا کنی راهنمایی کنید من

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 23 مه 2019

      سلام اگه در این کار تخصص ندارید باید پول خودتان را به صندوق های سرمایه گذاری بدید تا براتون سرمایه گذاری کنند

      پاسخ
  • محمد علی بزرگی 15 آوریل 2019

    مطالب خوبی هستند.با تشکر

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 15 آوریل 2019

      ممنون از لطف شما

      پاسخ

question