‍ فرق بین ارزش و قیمت

‍ فرق بین ارزش و قیمت

فرق ارزش و قیمت چیست ؟!

مردم  متاسفانه فقط قیمت را می شناسند.سکه چنده؟۹۰۰ هزار تومن!دلار چنده؟ ۳۵۰۰ تومان! قیمت سکه رفت بالا ! قیمت سکه اومد پایین!

در حالی که سرمایه گذار واقعی دو چیز را درنظر می گیره ارزش و قیمت را ؟!

زمانی که قیمت سکه  ۱.۳۰۰.۰۰۰ هزار تومان بود ولی ارزشش با توجه به معیارهای ارزش گذاری بیشتر بود به لحاظ اقتصادی سرمایه گذاری در سکه مناسب بود.ولی چون همه معمولا قیمت را میبینند به این موضوع توجه نمی کردند. باید وقتی قیمت سکه پایین بود می خریدیم و به این فکر میکردیم که می ارزد یا نه؟

وقتی سکه ۴٫۵ میلیون شد ولی ارزشش ۳/۴ میلیون بود مردم سر خرید سکه بزن بزن داشتند و در صف های طولانی منتظر بودند تا سکه گیرشان بیاید.ولی چرا انقدر دیر؟

چرا؟ چون معیار تصمیم گیری ها فقط قیمته؟!


پیشنهاد میدهیم این مطلب را بخوانید: بهترین گزینه سرمایه گذاری برای سال ۹۸


صف خرید دلار

صف خرید دلار

وقتی زمین به اوج حودش رسید حتی مقداری هم حباب داشت ملت بدون توجه به ارزش فقط می خریدند! چرا چون به ارزش نگا نمی کردند!

سرمایه گذار واقعی کسی است که وقتی قیمت از ارزش پایین تر بود بخرد و وقتی قیمت خیلی بالا تر از ارزش رفت بفروشد.

اما عموم مردم اصلا به ارزش توجه نمی کنند و زمانی که قیمت ارزان است کاری به آن کالا ندارند ولی وقتی گران شد برای خرید هجوم می آورند.

یکی از ملاک های سرمایه گذاری در بورس همین موضوع است که بتوانیم ارزش یک سهام رو تشخیص بدهیم و به اختلاف آن با قیمت روز نگاه کنیم. اگر توانستیم به این مهارت برسیم خیلی زود سرمایه خود ار چندین برابر می کنیم.

یکی از هنر های تحلیل در بورس بدست آوردن ارزش ذاتی و بررسی اختلاف آن با قیمت روز است.( پیشنهاد می شود این مطلب را حتم بخوانید: بنجامین گراهام و نظریه ارزش ذاتی سهم )

برچسب ها:

هوش مالی

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • mojtabadarvari 20 آگوست 2019

    دوره های کایمو اکادمی عالی هستن

    پاسخ

question