آیا برای فعالیت در بورس باید تحصیلات مرتبط داشت؟!

آیا برای فعالیت در بورس باید تحصیلات مرتبط بورس داشت؟!

برخی افراد سوال می پرسند که آیا برای فعالیت در بورس حتما باید تحصیلات مرتبط  بورس داشت و مدرک دانشگاهی رشته های مرتبط با بازار های مالی و سرمایه را دارا بود؟! آیا باید رشته تحصیلی مان اقتصاد باشد؟

در این مطلب از وب سایت کاریمو آکادمی قصد داریم تا به این پرسش پاسخی کامل بدهیم.

برای فعالیت در بورس از لحاظ قانونی نیاز به مدرک تحصیلی نمی باشد بلکه تنها سواد خواندن و نوشتن و مقداری محاسبه کافی است پس افرادی که خواندن و نوشتن و محاسبات بلد باشند بدون مدرک تحصیلی می توانند در بورس فعالیت کنند. البته برای دریافت کد معاملات آنلاین نیاز به مدرک حداقل دیپلم می باشد.


برای آگاهی کامل با نحوه ثبت نام در بورس و موارد مورد نیاز آن و دریافت کد بورسی پیشنهاد می کنیم تا مقاله ثبت نام در بورس کاریمو آکادمی را مطالعه بفرمایید.


طبیعتا تحصیل در رشته های مرتبط با بازار بورس می تواند برای فعالیت موفق تر و معاملات و سرمایه گذاری در بورس به شخص کمک کند اما این به این معنی نیست که اگر کسی تحصیلات مرتبطه نداشته باشد نمی تواند در بورس فعالیت کند.

افراد زیادی بدون داشتن تحصیلات مرتبط و یا حتی تحصیلات بالا توانسته اند در بورس پول خوبی در بیاورند و موفق شوند پس نگران نباشید حتی اگر رشته تحصیلی تان مهندسی کشاورزی بوده و یا دیپلم تراشکاری دارید و تصور می کنید نمیتوانید به بازار بورس مسلط شوید و خوب تحلیل کنید، هر کسی توانایی کسب درآمد خوب از بازار بورس را دارد.

مطالعه و آموزش در راستای سرمایه گذاری در بازار های مالی بسیار مهم است و نقش زیادی در موفقیت فرد دارد اما این تنها عامل موفقیت نیست بلکه مهارت و تجربه نیز در موفقیت فرد تاثیر گذار هستند.

از رشته های تحصیلی دانشگاهی مرتبط با بازار بورس می توان مدیریت مالی ، حسابداری ، اقتصاد ، مدیریت بازرگانی و … را نام برد که مدیریت مالی نزدیک ترین رشته به مفاهیم بورسی را آموزش می دهد.

افرادی که تمایل به ورود به بازار بورس دارند با تلاش بیشتر و مطالعه می توانند در این بازار موفق شوند و عدم تحصیلات دانشگاهی این چنینی مانعی برای ورود و موفقیت آنها به بورس نیست.

وجود تحصیلات مرتبط بورس می تواند در موفقیت اثر گذار باشد ولی به عنوان عامل تعیین کننده نیست و در نهایت تلاش خود فرد می تواند در موفقیت وی اثر گذار باشد.

5/5 (1 نظر)
برچسب ها:

آموزش بورس

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • محمد امین 16 مه 2019

    ممنون مطلب خوبتون. ممنون میشم اگر در بخش هایی از سایت کتاب های مناسب برای مطالعه در زمینه بورس(مالی رفتی، تکنیکال و فاندامنتال) معرفی کنید.

    پاسخ

question