بلاکچین چیست؟

بلاکچین چیست؟

بلاکچین سیستم ثبت اطلاعاتی است که در یک سخت افزار متمرکز نیست و اولین بار در سال ۱۹۹۱ مطرح شده. مهم ترین ویژگی بلاک چین غیر متمرکز بودن آن است. این دفتر اطلاعاتی برروی هزاران سیستم در سرتاسر جهان بارگذاری شده و قابل مشاهده است همچنین در این سیستم بلاک ها بصورت زنجیر وار شکل می گیرند و دیگر هیچ تغییری در آنها صورت نخواهد گرفت چون با ثبت یک بلاک این اطلاعات برروی تمام سیستم ها ثبت می شود و دیگر قابلیت تغییر ندارد و برگشتی برای آنها وجود ندارد.

همین ویژگی است که بلاک چین را غیرقابل هک می کند. در واقع اگر کسی بخواهد بلاک چین را هک کند باید بیش از نیمی از سیستم های بلاک چین را همزمان هک کند که غیرممکن و محال است.
غیرمتمرکز بودن بلاک چین باعث شده تا هیچ مدیریت واحدی برا آن وجود نداشته باشد و ثبت هر داده در بلاک ها توسط سیستم ها تایید و ثبت می شود. نداشتن یک مدیریت شخصی بر این سیستم باعث محبوبیت بلاکچین شده همچنین باز بودن متن آن عدم تمرکز و غیرقابل هک بودن آن به شدت بر مزایای این سیستم افزوده است.

با توجه به متن باز بودن بلاک چین می توان آن را تغییر داد و در اقسام و انواع موارد اطلاعاتی از جمله مالی، بهداشتی، شمارش آرای انتخابات و …. استفاده کرد.
کشور ها و مجامع پیشرفته با نگرش بر مزایای بلاکچین در توسعه های اقتصادی ، دیجیتالی و ایجاد فرصت ها فناوری بلاکچین را جدی گرفته و به دنبال استفاده از آن شروع به تحقیقات و مطالعه زیادی کردند .

چندین سال است که کنگره آمریکا ، بانک مرکزی چین ،دولت روسیه ، مجلس ملی فرانسه، پارلمان اتحادیه اروپا و …. استفاده از بلاک چین را در دستور کار خود قرار داده اند.

برای ثبت هر داده جدید و تشکیل بلاک جدید از تمامی سیستم ها تایید گرفته می شود تا اطلاعات جدید برخلاف آنها نباشد و نظر اکثریت سیستم ها به عنوان ملاک درست و غلط بودن اطلاعات در نظر گرفته می شود.

شاید بتوان گفت بزرگترین خسارت از بلاک چین برای شرکتی هایی مانند گوگل ٬ فیس بوک ٬ یوتویوب و … است. این شرکت ها اطلاعات حاصل از رفتار کاربر را در یک سیستم متمرکز جمع آوری می کنند و سپس آنها را با قیمت بالایی به شرکت های مختلفی که نیاز به آن داده ها دارند می فروشند.

همراهان گرامی در ارتباط با ارز های دیجیتال سایت های تخصصی زیادی مانند ارز دیجیتال وجود دارد که اطلاعات ارزشمند و تخصصی زیادی را به شما ارائه می دهند. ما در کاریمو آکادمی قصد نداریم به صورت اختصاصی روی مباحث فنی ارز های دیجیتال کار کنیم و فقط آن ها را از بعد سرمایه گذاری بررسی می کنیم.

اینکه آیا ارز های دیجیتالی برای سرمایه گذاری مناسب هستند یا خیر؟ از این رو مطلبی که اینجا از بلاک چین برایتان مطرح کردیم صرفا برای آشنایی با بلاک چین است. اگر اطلاعات بیشتری خواستید می توانید به سایت هایی که در این زمینه به صورت تخصصی فعالیت می کنند مراجعه نمایید.

2.5/5 (2 نظر)
برچسب ها:

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری ارز دیجیتال به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر
  • امیرحسین 13 دسامبر 2020

    انتظار داشتم به صورت فنی تر توضیح بدید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 14 دسامبر 2020

      سلام گروه ما بصورت تخصصی در زمینه سرمایه گذاری در بازار بورس و مهارت های فردی و سبک زندگی کار می کنه مقاله هایی که در زمینه ارز دیجیتال هستن بصورت عمومی می باشد.

      پاسخ

question