بی اساس و عجولانه سهام نخرید

خرید بی اساس و عجولانه عاملی برای ضرر در بورس

خرید بی اساس و خرید عجولانه سهام هر دو از جمله مواردی هستند که همه معامله گران حداقل دو و یا سه باری اسیر آن شده اند. هرکس این اشتباه را به نوعی انجام داده است هر نوع از آن جزو خطاهای معامله گری می باشد و باید از آن اجتناب کرد.

احتمالا برای شما هم این مورد پیش آمده باشد که یکی از دوستان و یا اقوام از سهمی صحبت می کند که محصولاتش گران شده و یا دیشب در اخبار دیده اند که می گویند این شرکت قرار است فاز جدیدی را راه اندازی کند که باعث افزایش سود آوری شرکت خواهد شد.

ولی به هیچ عنوان اینچنین توصیه هایی از دیگران نباید برایتان مبنای خرید و یا فروش یک سهم باشد.حتی اگر چنین خبرهایی درست باشد، به این معنا نیست که ضرورتا شما باید برای خرید سهام آن شرکت به سوی بازار بورس با عجله بشتابید. بلکه این اخبار و شایعات تنها سیگنالی هستند تا شما خود به بررسی و تحلیل سهام مورد نظر بپردازید.


پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید: تکنیکال یا بنیادی


در بسیاری از موارد خبری که از رسانه هایی مانند تلویزیون و یا روزنامه ها در ارتباط با یک سهم منتشر می شود قبل از انتشار بطور گسترده، تغییرات قیمت متناسب با آن را داشته و افزایش یا کاهش یافته است و آن خبری که از این رسانه ها می بینید صرفا یک خبر سوخته است.

عوامل دیگری نیز برای خرید های بی اساس وجود دارد مثل تبلیغات متخصصین سرمایه گذاری در تلویزیون و رسانه های اجتماعی که اغلب سهام خاصی را به عنوان اینکه باید خریداری شود معرفی می کنند، اما در واقع چیزی بیش از عطر و بویی فریبنده نیست. در این موارد معمولا سودی از خرید سهام نصیبتان نمی شود و در بیشتر موارد نزولی تلخ نصیبتان خواهد شد. به یاد داشته باشید که خرید بر اساس راهنمایی های رسانه ای اغلب مبتنی بر شانس است مگر اینکه این پیشنهاد همراه با دلایلی روشن و قانع کننده برایتان مسجل شود.


برای مطالعه درباره دیگر مطالب ضرر در بورس پیشنهاد می کنیم از اینجا شروع کنید: چگونه جلوی ضرر کردن در بورس را بگیریم؟!


سه مرحله تا خرید سهم بر اساس تبلیغات در رسانه ها

البته موارد بالا بدین معنا نیست که شما باید از هر تبلیغی در مورد بازار سهام امتناع کنید. اگر واقعا یک تبلیغ توجه تان را جلب کرد،اولین کاری که می کنید این است که ببینید منبع آن خبر موثق است یا خیر.

دومین کاری که باید انجام دهید بعد از اینکه مطمئن شدید خبر موثق است تحلیل های خودتان را روی سهم انجام دهید و ببینید آیا سهم برای خرید مناسب است یا خیر.

حتما تحقیق کنید، هرچه بیشتر تحقیق کنید بهتر است تا نهایتا به اطمینان برسید و متوجه شوید که چه چیزی را دارید می خرید و چرا می خرید و قرار است تا کی این سهم را نگه دارید.

صرفا از روی اینکه مدیر صندوقی در رسانه از چیزی تبلیغ می کند به آن اعتماد نکنید. کار مدیر یک شرکت تعریف کردن از شرکت برای جذب سرمایه گذار و افزایش قیمت سهم است.

دفعه ی بعدی اگر توجه تان به یک تبلیغ جلب شد عجولانه تصمیم نگیرید مگر اینکه از تمام حقایق مطلع شوید و از آن شرکت خیالتان راحت شود. در بهترین حالت نظرات سرمایه گذاران دیگر را جویا شوید و از مشاوران مالی بی طرف مشورت بگیرید.


پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید: توجه بیش از حد به رسانه های بورسی و شایعات بورس

 

 

2/5 (1 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری چرا در بورس ضرر میکنیم؟ به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

question