۷ نکته آموزنده از زندگی وارن بافت/بخش اول

۷ نکته آموزنده از زندگی وارن بافت/بخش اول

یک: قانع نبودن

شاید بتوان گفت یکی از بزرگترین دلایلی که وارن بافت تا این اندازه توانست در دنیای بورس و تجارت موفق شود و در دنیا کمتر کسی باشد که او را نشناسد بلند پروازی و قانع نبودن او باشد. وارن بافت از هفت شرکت اولی که در آن ها کار می کرد بیرون آمد به خاطر اینکه درآمد قابل توجهی کسب نمی کرد و از نظر او به عنوان یک مدیر مدرن چنین در آمد هایی بسیار ناچیز بود.

اگر وارن بافت به حقوق کمی که از شرکت میگرفت قانع بود امروز احتمالا نامی از او در میان نبود و به جای اینکه سومین فرد پولدار دنیا باشد در حال جمع کردن پول هایش بود تا بتواند قسط این ماه خودرویش را پرداخت کند. اگر وارن بافت تفکر دیگری داشت اکنون نامی از شرکت Berkshire Hathaway سر زبان ها نبود.

وارن بافت در محل کار

وارن بافت در محل کار

دو: هر کاری را به نحو احسن انجام دهید و با حداکثر ویژگی هایتان از آن بهره برداری کنید

گاهی مردم از زندگی خسته می شوند و خود را در بن بست میبینند.احساس میکنند که در طول زندگی شان هیچ کار مهمی انجام نداده اند و عمرشان در حال تلف شدن است.حتی بدتر ممکن است حس بی استفاده بودن بکنند و به سمت افسردگی پیش بروند. ولی این افراد سخت در اشتباه هستند و باید بدانند همه افراد توانایی هایی دارند که منحصر به فرد است.

اگر می خواهید به موفقیت های بزرگی دست یابید، باید بر روی یک مجموعه مهارت های خاص تمرکز کنید و سعی کنید که در آن زمینه بهترین باشید. اگر وارن بافت پنج دهه ی اخیر تمام وقتش را صرف تاسیس رستوران های زنجیره ای و یا صرف تبدیل شدن به یک رمان نویس در سطح جهانی کرده بود، احتمالا نفوذ٬ ثروت٬ شهرت و قدرت امروزش را نداشت.

حتی نابغه هایی مانند بنجامین فرانکلین که در زمینه های مختلف به خوبی پیشرفت می کنند، این کار را همزمان انجام ندادند، بلکه در مناطق مختلف و در زمان های مختلفی در زندگی خود بر روی یک موضوع متمرکز بوده اند.

ببینید چه کاری را می توانید بهتر از دیگران انجام دهید بر روی آن تمرکز کنید و آن را انجام دهید.

علی دایی و علی کریمی فوتبالیست خوبی بودند. محمد کریم فضلی (بنیان گذار مجموعه تولید کننده محصولات گلرنگ٬اکتیو٬اویلا٬فامیلا و…) و محمد رضا گرامی (بنیان گذار هلدینگ گلستان که تولید کننده محصولات گلستان و نماینده کیا و هیوندای در ایران می باشد) تاجر بهتری بودند.

آیا هدف شما در زندگی تبدیل شدن به یک فوتبالیست است و یا ساختن ۵۰۰ کسب و کار برای ایران زمین است؟ و یا وارن بافت ایران شدن را دوست دارید؟

در هر صورت در هر زمینه اگر می خواهید پیشرفت داشته باشید همانطور که وارن بافت می گوید باید در آن زمینه تمرکز کنید درست مثل لیزر که بر یک نقطه متمرکز می شود. باید بدانید چه می خواهید؟ در چه زمانی می خواهید به آن برسید؟ و چطور می خواهید آن را به دست بیاورید؟ هر کس که این موارد را در نظر بگیرد در آینده موفق خواهد بود.

تمرین برای بهترین بودن

تمرین برای بهترین بودن

4.5/5 (2 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری هوش مالی به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

ارسال نظر در این مطلب امکان پذیر نیست

question