آیا بازار بورس محیطی تهدید آمیز و ترسناک است؟!

آیا بازار بورس محیطی تهدید آمیز و ترسناک است؟!

برای اینکه به این سوال پاسخ بدیم که آیا بازار بورس تهدید آمیز و ترسناک است یا نه قصد دارم یک داستان واقعی تعریف کنم.

شخصی رو می شناسم که زمانی که مبلغ پراید ۶ میلیون تومن بود ۱۴ میلیون پولش رو برد توی بورس. تا اونجایی که من می دونم هیچ علم و مهارتی از بورس نداشت. زمانی که رفت تالار بورس ۱۴ میلیون پول بی زبون رو تو نیم ساعت سهام خرید اونم چجوری!!!!

روی صندلی نشسته بود از بغل دستیش که یک آقای مسنی بود پرسیده بود:((چی بخرم؟!)) اونم ۲ تا سهام بهش معرفی کرده بود و گفته بود که این سهام ها تو دو هفته ۲ برابر شده و اگه الان بخری گفتن دوباره ۱۰۰٪ رشد می کنه یعنی ۱۴ میلیون تومنت میشه ۲۸ تومن. این شخص هم طمع سود چشمش رو کور کرده بود و سریع رفته بود کل پولش رو از همون سهم خریده بود.

غافل از اینکه قیمت سهم بیشتر از ارزشش بود و به اصطلاح سهم حباب داشت. حالا حباب ترکید و سهم ۶۶٪ افت کرد و ۱۴ تومنش شد حدود ۴میلیون و ۷۰۰ هزار تومن یعنی اگه با قیمت پراید هم حساب کنیم ۲ تا پرایدش یک پراید هم نمی شد.

حالا واقعا بازار بورس محیطی تهدید آمیز و ترسناک است؟!

بهتر است اینگونه سوال پرسیده شود:

بازار بورس برای چه افرادی تهدید آمیز و خطرناک است؟!

جواب ما به شما اینه که نه تنها بازار بورس بلکه هر تجارت و کسب و کاری در هر بازاری که فکرش رو می کنید اگر بدون آموزش و یادگیری مهارت و علم مخصوص به اون کار واردش بشید برای شما محیطی خطرناک و تهدیدآمیز حساب میشه. بازار بورس برای افرادی که هیچ علم و مهارتی در این زمینه ندارند می تونه بسیار خطرناک باشه و ظرف مدت کوتاهی سرمایشون رو از دستشون دربیاره اما بالعکس افرادی که علم بورس رو بلدند براحتی می تونن در مدت کمتر از ۵ سال سرمایشون رو با درست معامله کردن به سرمایه ای عالی تبدیل کنند.

آگاهی از علم بورس چطور باعث میشه سرمایه زیاد بشه؟!

شخصی که بطرز مناسبی به تحلیل های تکنیکال و بنیادی و مهم تر از این ۲ یعنی مباحث مالی رفتاری تسلط داره با دیدی منطقی و بدون تعصب به بازار بورس، سهام ها رو تحلیل می کنه و با بررسی گذشته سهم (تکنیکال)  و  بررسی ارزشش (بنیادی) سهمی که هم از نظر تکنیکال و هم از نظر بنیادی مناسب هست رو انتخاب می کنه و ققط منتظر میمونه تا به سود مورد نظرش برسه.

حالا چجور میشه علم بورس رو بدست آورد؟!

آموزش٬ آموزش و آموزش.

بنظر شما بازار بورس برای کسی که مهارت و علم بورسی داره تهدید آمیز و خطرناکه؟!


پیشنهاد می کنیم این مطلب را نیز از دست ندهید: تکنیکال یا بنیادی؟!!!!

0/5 (0 نظر)

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر

question