سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟

سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس

سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس همانند بانک و یا حقوق اداره نیست که هر ماه  به حساب شما واریز شود. بورس همانند دریاست و معامله گر همانند ماهیگیر. حالا این هنر معامله گر است که بتواند روزی یک ماهی بگیرد یا ده تا!! در بورس برای کسب درآمد هیچ محدودیتی وجود ندارد شما با هر میزان سرمایه می توانید وارد بورس شوید و سود های خوبی را ببرید. افراد زیادی در ایران و جهان پول های خود را برای سرمایه گذاری وارد بورس می کنند و در آمد های بالایی نیز دارند.

بورس برای افراد زیادی شغل دوم و درآمد اول محسوب می شود.افراد زیادی از طریق بورس پول های رویایی بدست می آورند.

اما در بورس همانند اداره٬ یا شرکت و فروشگاه خبری از حقوق ماهانه نیست. در بورس شما قرار نیست به صورت ماهانه حقوقی را دریافت کنید. گاهی شما سهمی را میخرید و در یک ماه سود مناسبی می برید و گاهی باید زمان بیشتری را برای سود کردن منتظر بمانید.

ولی باید این نکته مهم را یادآور شویم که در بلند مدت بورس بهترین گزینه سرمایه گذاری می باشد زیرا به نسبت بازار طلا٬سکه٬مسکن و دلار بازدهی بسیار بالاتری دارد.


اگر با مفاهیم و کلیات بازار بورس آشنایی ندارید پیشنهاد می کنیم دوره رایگان بورس چیست؟!کاریمو را مطالعه بفرمایید.


ماهیت سود و درآمد بازار بورس سرمایه گذاری است و شما با خریدن سهام  یک شرکت به همان مقدار در سود و زیان شرکت سهیم هستید پس مانند دیگر صاحبان شرکت ریسک می کنید و نمی توانید مانند کارمندان شرکت منتظر دریافت حقوق ماهانه باشید.

اگر شرکت سود برد همانند مالک کارخانه شما هم به اندازه سهمتان سود خواهید برد و اگر شرکت ضرر کرد شما هم ضرر خواهید برد.

پس در همین ابتدا می گوییم که درآمد بازار بورس ماهیانه نیست ، تضمین شده نیست و ممکن است ضرر هم بکنید و شباهتی نیز با سود بانکی ندارد و دارای ریسک  می باشد.

فرمول طلایی سود بردن از بازار بورس چیست؟

در بورس هم مانند هر کار دیگری تلاش و پشتکار معامله گر سود وی در معاملات را تضمین می کند. معامله گری که میخواهد در این کار موفق شود باید یاد بگیرد ٬ آموزش ببیند و آموزش خود را با پشتکار ادامه دهد.

بخت و اقبال به هیچ عنوان در معامله گری دخیل نیست یادتان باشد اگر میخواهید وارد بورس شوید و در این کار سود ببرید باید به درستی و به صورت کامل آموزش ببینید.

پس فرمول طلایی موفقیت در بورس تلاش و قرار گرفتن در مسیر درست آموزش می باشد.

سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس

روش های کسب درآمد در بورس دو حالت دارد

دریافت سود نقدی یا همان dps

این نوع درآمد از روش ساده و اولیه سرمایه گذاری در بورس حاصل می شود بطوریکه شما سهام مناسبی از یک شرکت را خریداری می کنید و در سود و زیان آن شریک می شوید به این صورت شرکت سالانه  سود حاصل از درآمد خود را بین سهام داران تقسیم می کند و سود شما بصورت نقدی به حسابتان واریز می شود.


برای آگاهی و آشنایی کامل با سود سازی شرکت ها پیشنهاد می کنیم مقاله مرتبط با سود سازی یعنی EPS و DPS چیست؟! را مطالعه بفرمایید.


خرید و فروش سهام و کسب بازده از قیمت سهام

بیشتر فعالان بازار سرمایه از این روش کسب درآمد می کنند که بسیار جذاب و سود آور نیز می باشد بطوریکه با خرید سهام در قیمت مناسب صبر می کنند تا قیمت سهامشان افزایش پیدا کرده و سپس آن را می فروشند. طبیعتا مابه التفاوت قیمت خرید و فروش آنها سود و درآمدشان می باشد.

معامله گر با استفاده از علمی که در تحلیل گری بدست آورده سهمی را انتخاب میکند و بعد از تحلیل کردن به این نتیجه می رسد که این سهم برای خرید مناسب است. برای مثال تحلیل های این معامله گر به او می گوید که قیمت این سهم باید ۲۰۰ تومان باشد در حالی که الان ۱۰۰ تومان است.

معامله گر سهم را میخرد و صبر میکند تا به قیمت ۲۰۰ تومان برسد سپس آن را می فروشد و وارد معامله ای دیگر می شود. اگر این معامله گر ۱۰ میلیون تومان برای خرید این سهم هزینه کرده باشد ۱۰ میلیون هم سود می کند و با ۲۰ میلیون از سهم خارج می شود.

نکته: اینکه با چه روشی در بازار بورس به کسب درآمد بپردازید بستگی به نوع تفکرات و استراتزی های شما دارد برخی افراد تنها با دریافت سود نقدی درآمد کسب می کنند و برخی تنها با خرید و فروش و معاملات سهام بعضی افراد نیز از هر دو روش موجود بهره می برند.

سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس چقدر است؟!

تقریبا می توان گفت در بازار بورس هیچ محدودیتی برای کسب سود و درآمد وجود ندارد یعنی شما می توانید در یک سال سرمایه خود را چندین برابر کنید و یا می توانید بخش زیادی از سرمایه خود را از دست بدهید.

موفقیت شما در بورس تنها بستگی به اطلاعات،دانش و مهارت شما در امر سرمایه گذاری دارد. دانش معامله گری در بورس کاملا بستگی به خود شما دارد. هرچقدر بیشتر برای یادگیری زمان بگذارید٬ حرفه ای تر می شوید و سود بیشتری نیز می برید.

نکته: اگر مهارت و دانشی در امور سرمایه گذاری ندارید و قصد یادگیری آن را دارید با گروه آموزشی کاریموآکادمی همراه باشید اما اگر قصدی برای فعالیت مستقیم در بورس ندارید پیشنهاد می کنیم برای سرمایه گذاری در بورس از مشاوران مالی و صندوق های سرمایه گذاری استفاده کنید.

اگر خودتان بخواهید به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاری کنید سود های بالاتری خواهید برد ولی صندوق های سرمایه گذاری سود های پایین اما مطمعن به شما خواهند داد.

بهره مرکب

بیشتر درآمد ها و سود های کلان در بورس حاصل بهره مرکب است. بهره مرکب به معنی سود آوری از سود های حاصل از سرمایه گذاری است. یعنی اگر با یک میلیون تومان در بورس سرمایه گذاری کردید و در یک ماه برای مثال ۲۰ % سود کسب کردید سرمایه شما یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان می شود و اگر در ماه بعد ۱۰ % دیگر سود کنید این سود به یک میلیون و دویست هزار تومان تعلق می گیرد و ۱۲۰ هزار تومان می شود.

زمانی که شما پولتان را در بانک سپرده میکنید خبری از بهره مرکب نیست و سود صرفا به اصل پول شماه تعلق می گیرد و نه مجموع پول و سود پولتان. این قابلیت بورس باعث افزایش تصاعدی پول شما می شود البته به شرط اینکه معامله گری را بلد باشید و سود ببرید نه ضرر.

برای مثال در جدول زیر سرمایه شما را پس از چند سال با بهره مرکب سالیانه حساب می کنیم.

سود و درآمد سرمایه گذاری در بورس

همانطور که می بیند اگر با سرمایه ۲۰ میلیون تومانی وارد بورس شوید و هر سال ۱۰۰% بازدهی سرمایه داشته باشید پس از ۱۰ سال سرمایه شما به بیش از ۲۰ میلیارد تومان می رسد.

البته این کار هرکسی نیست و صرفا تحلیل گرهایی که دانش و تجربه بالایی دارند می توانند کاری اینچنینی انجام دهند.


پیشنهاد می دهیم این مطلب را نیز بخوانید: حداقل سرمایه برای ورود به بورس چقدر است؟!


نکات:

♦ سود و زیان به نسبت سرمایه می باشد مثلا ۱۰% سود یک میلیون تومان ۱۰۰ هزار تومان است اما ۱۰% سود ۱۰۰ میلیون تومان ۱۰ میلیون می باشد. اگر پول زیادی در بورس دارید و ۱۰ درصد ضرر میکنید نگران نشوید چون در نهایت ۱۰ درصد ضرر کردید و به تحلیل تان پایبند بمانید.

♦ برای کسب سود در بورس باید دانش و مهارت بورسی کسب کرد و ترجیحا از هر دو تحلیل تکنیکال و بنیادی برای معاملات استفاده کرد.

♦ قبل از ورود به بورس و شروع سرمایه گذاری باید قدرت ذهن خود را پرورش دهید تا با کنترل هیجانات سود و درآمد سرمایه گذاری نصیبتان شود.

♦ یکی از راه های کاهش ریسک سرمایه گذاری تشکیل سبد سهام متنوع می باشد. سبد سهام متنوع به این معنی است که تمام سرمایه خود را تنها به یک سهام اختصاص ندهیم و با خرید چند سهام مختلف اگر یکی از آنها ضرر کرد تمام سرمایه دچار ضرر نمی شود.

5/5 (2 نظر)

مطالب پیشنهادی

نظرات کاربران
افزودن نظر
  • ماهان 27 آگوست 2020

    یه سوال داشتم؟

    با توجه به مثبت بودن بازار بورس در شرایط فعلی میخواستم بدونم اگر به مبلغ ۳۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان یک سهام رو بخرم و این سهام هر روز مثبت ۵ باشه، این سهام بعد از ۲ هفته چقدر به من سود میده؟

    ممنون

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 27 آگوست 2020

      این مورد خیلی کم اتفاق میافته ولی برای محاسبه هر روز ۵٪ سود بزنین و روز بعد با سود روز قبل حساب کنین….با نوسان ۵۰٪ قیمت هم نماد سهم برای چند روز متوقف میشه تا دلایل نوسان بطور عمومی در کدال منتشر و شفاف سازی شود.

      پاسخ
  • یحیی 25 جولای 2020

    سلام من الان یه سهم دارم که ۱۳۸درصد سودم امروز فهمیدم که داره سود مرکب میده اگه فردا بخوام توی همین سهم پول تزریق کنم آیا تاثیری روی این ۱۳۸ درصد داره یا نداره

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 25 جولای 2020

      سلام نه دیگ فقط خودش حساب میشه

      پاسخ
  • مهدی رضائی 4 فوریه 2020

    یعنی منظورتون اینه که من مثلا الان با سهمی در مدت ۶ ماه ۱۲۰ درصد تو سود هستم …بفروشم و بعد بیام با اصل و سود اون پونل مجدد خرید جدید بزنم و روی اون هم ۱۰۰ درصد بگیرم ؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 16 فوریه 2020

      نه به هیچ عنوان همچین چیزی رو نگفتیم

      پاسخ
  • محمدگوهرنیان 20 دسامبر 2019

    سلام خسته نباشید.این روش محاسبه سود مرکب شامل صندوقهای سرمایه گذاری هم میشه مث صندوق مشترک پیشرو؟

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 16 فوریه 2020

      سلام بله

      پاسخ
  • جواد 26 مه 2019

    خیلی مطالب جالب بود منم خیلی دوست دارم وارد بورس بشم البته پیگیر هستم تا اموزشا رو از طریق کانال دنبال کنم..همین که ریسک داره جالبه..موفق باشید

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 26 مه 2019

      موفق و پر سود باشید

      پاسخ
  • فاطمه خداداد 23 مه 2019

    متاسفانه دانلود مقاله رایگان دیروز تصادفی پاک شد ممنون اگه تکراربشه

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 23 مه 2019

      در تلگرام بود فایل؟

      پاسخ
  • Mariam 23 مه 2019

    مطالب خیلی خوب بود

    پاسخ
  • مجیدجلالیان 23 مه 2019

    سلام اینطور که من فهمیدم کار هرکسی نیست که وارد این مقوله بشه تقریبا باید لیلاژ باشی

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 23 مه 2019

      سلام ورود به بورس کار هرکسی است که اهل تلاش کردن باشه و بهترین فضا برای کسب درآمد های بالا می باشد

      پاسخ

question