قبل از سرمایه گذاری افق زمانی مشخص کنید/درس سوم

افق زمانی تان را مشخص کنید

چگونه جلوی ضرر کردن در بورس را بگیریم؟/درس سوم

تعیین افق زمانی برای معامله همانند تدوین استراتژی معاملاتی از اصول کلیدی و مهمی است که هر معامله گری باید آن را در نظر بگیرد.قبل از خرید سهم باید به مدت زمانی که می خواهید سهم را نگه دارید فکر کنید و در تحلیل هایتان این پارامتر مهم را اعمال کنید. تعیین افق زمانی برای تکنیکالیست ها اهمیت بسیار بیشتری نسبت به بنیادی کار ها دارد.

یکی از شایع ترین عواملی که باعث ضرر کردن معامله گران در بورس می شود همین موضوع عدم تعیین افق زمانی برای سرمایه گذاری است.

هنگام خرید سهم نمی توانید با خود بگویید میخرم و هروقت قیمتش رشد کرد می فروشم.! باید برای خریدتان برنامه داشته باشید. حالا اینکه کوتاه مدت می خرید یا بلند مدت یک جریان دیگر است اما حتما باید برنامه داشته باشید.

بدون در نظر گرفتن افق زمانی سرمایه گذاری نکنید.این کار اشتباه بزرگی است که می تواند برایتان ضرر آفرین باشد.

خیلی مهم است که پولتان را از کجا آورده اید و برای چه سرمایه گذاری کرده اید.مثلا وقتی پولتان را وام گرفته اید و بعد از شش ماه دیگر موعد باز پرداختش است نمی توانید سهم های بلند مدت و بیش از یک ساله بخرید.

تعیین بازه زمانی در معاملات بسیار مهم است

تعیین بازه زمانی در موفقیت مان در بورس بسیار مهم است


اگر از موتور های جستجو وارد این صفحه شده اید بهتر از اینجا شروع کنید: چگونه جلوس ضرر کردن در بورس را بگیریم ؟ 


یا اگر قصد دارید برای خرید خانه با سرمایه گذاری در بورس پول بیشتری در بیاورید تا خانه بزرگتری بخرید، این کار را نمی توانید در کوتاه مدت انجام دهید و نیاز به برنامه ریزی بلند مدت در خرید سهم هایتان دارید. در حالی که اگر برای کسب در آمد اضافی سرمایه گذاری می کنید، قطعا دوره معاملاتی کوتاه مدت سرمایه گذاری  برایتان دردسری ایجاد نخواهد کرد. پس برای افق زمانی مناسب با شرایط تان باید سرمایه گذاری مناسب خود را پیدا کنید.

اگر در حال پس انداز٬ برای بازنشستگی سی سالگیتان هستید پس آنچه که بازار سهام در سال جاری یا سال بعد انجام می دهد نباید برایتان خیلی نگران کننده باشد. اگر در نظر داشته باشید که سرمایه هایتان را برای وارثانتان کنار بگذارید قطعا افق زمانی شما طولانی تر هم خواهد شد.

در نهایت برای یک معامله و کلیت سبد خود افق زمانی در نظر بگیرید. تعیین بازه زمانی خیلی می تواند شما را در رسیدن به استراتژی و سود خوب کمک کند. اگر بازه زمانی برای معامله در نظر نگیرید ضرر کردن در بورس در همان گام های ابتدایی شما را از سرمایه گذاری منصرف می کند.

اگر برای معامله خودتان بازه زمانی و هدف قیمتی نگذارید هیچ وقت نمی توانید در شرایط و زمان خوب سهامتان را بفروشید.

انواع افق زمانی برای سرمایه گذاری بورس

با توجه به بالا بودن ریسک های سیستماتیک در ایران و همچنین سخت بودن پیش بینی وضعیت اقتصاد کشور سرمایه گذاری ها در کشورمان بر خلاف سایر کشور های دنیا در افق زمانی کوتاه تری انجام می شود.

ولی در یک دسته بندی کلی می توان گفت سرمایه گذاری کوتاه مدت با افق زمانی زیر یک هفته برای نوسان گیران ٬ تا یک ماه برای کوتاه مدتی ها ٬ تا شش ماه برای میان مدتی ها و شش ماه تا یک سال و یا بیشتر برای بلند مدتی ها.

در نهایت برای جلو گیری از ضرر کردن در بورس باید در استراتژی معاملاتی خود افق زمانی تان را مشخص کنید. مخصوصا اگر تکنیکالیست هستید

0/5 (0 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری چرا در بورس ضرر میکنیم؟ به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر

ارسال نظر در این مطلب امکان پذیر نیست

question