دوره هوش مالی / درس اول

معرفی دوره ” هوش مالی “

شاید واژه هوش مالی و خلق ثروت را بارها و بارها شنیده باشید. مخصوصا حالا که هر کانال تلگرامی یا پیج اینستا گرامی را باز میکنید در ارتباط با هوش مالی و خلق ثروت٬ تبلیغ افراد مختلفی را میبینید که در ازای گرفتن مبالغی گزاف از شما فقط یک چیز را به شما اموزش می دهند : تو میتونی!

کتاب راز! واقعیت یا توهم ؟

کتاب راز! واقعیت یا توهم ؟

ما به هیچ عنوان منکر این نمی شویم که به خود باوری رسیدن و داشتن اعتماد به نفس برای انجام یک کار اشتباه است! به هیچ عنوان ! بلکه ما میگوییم برای موفق شدن نیاز به تخصص داریم. بدون تخصص نمی توان در هیچ کاری موفق شد. برای خلق ثروت باید توانایی انجام دادن کاری را داشته باشیم که هرکسی آن توانایی را ندارد.

افراد موفق دنیا را در نظر بگیرید! کدامشان بدون تخصص موفق شدن اند؟ وارن بافت ؟ استیو جابز؟ برادرا محمدی دیجیکالا ؟ علی دایی؟ همه این افراد با تمرکز بر روی تخصص شان و تلاش فراوان موفق شده اند. زمانی کتاب راز به یکی از پرفروش ترین کتاب های ایران تبدیل شده بود و در دست هر آدمی ازهر قشری دیده می شد. از دانشجو گرفته تا استاد دانشگاه و نگهبان شرکت. ولی آیا می توان با خواستن ثروت از کائنات ثروتمند شد؟ ما داشتن روحیه و انرژی مثبت را نفی نمیکنیم ولی اعتقاد داریم هیچ دهانی صرفا با حلوا حلوا گفتن شیرین نمی شود!


خواندن این مطلب می تواند برای شما مفید باشد: آیا قانون جذب وجود دارد؟


دوره هوش مالی کاریمو آکادمی :

در این دوره که ابتدا با بخش هایی از کتاب پدر پولدار ٬ پدر بی پول رابرت کیوساکی شروع می شود و در ادامه عنوان ها و مطالب دیگری به آن اضافه می شود سعی داریم تا برای شما معنای هوش مالی را آموزش دهیم و به شما بگوییم که هوش مالی چیست و چرا داشتن هوش مالی می تواند در مسیر پولدار شدنمان ما را یاری رساند.

در تعریف ما از هوش مالی صرفا گفتن واژه تو می توانی جایگاهی ندارد ما میگویم تو باید بتوانی! در این سلسله از مطالب سعی میکنیم در ارتباط با مواردی که می تواند باعث بهتر شدن هوش مالی و خلق ثروت برای همراهان عزیز شود صحبت کنیم.

البته که بسیاری از این موارد را خیلی خوب میدانید ولی خواندن این سلسله مطلب می تواند در این مسیر راهنمای شما باشد و تلنگری برای موفقیت و خلق ثروت بیش از پیش شما عزیزان شود.

اثر هوش مالی بر روی خلق ثروت

هوش مالی و خلق ثروت


بخشی از مطالبی که در این دوره می خوانید:

•تاثیر ترس و طمع در مسیر پولدار شدن

• پول حل کننده همه مشکلات نیست

• کسب و کاری را شروع کنید که بدون نیاز به حضورتان برایتان ثروت آفرین باشد

• بزرگترین سد راه ثروتمند شدن چیست ؟

• نکات آموزنده وارن بافت برای خلق ثروت

این عناوین فقط بخشی از مطالب این دوره هستند. در انتهای همین مطلب بر اساس ترتیبی که کاریمو آکادمی پیشنهاد داده ادامه این مطالب را بخوانید.


مطلب آغازین : پرورش ذهن پولدار در مقابل ذهن فقیر

این سلسه مطلب برگرفته از کتاب پر فروش پدر پولدار پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی می باشد.

ماجرا از این قرار است که رابرت کیوساکی فردی موفق از لحظ مالی دارای دو پدر بود. یک پدر خودش و دیگری پدر دوستش. پدر خودش شخصی تحصیل کرده که به لحاظ هوش مالی فقیر بود و پدر دوستش شخصی که تحصیلات چندانی نداشت ولی به لحاظ هوش مالی بسیار ثروتمند بود.

در ادامه پدر خود رابرت را پدر فقیر می نامیم و پدر دوستش را پدر پولدار :

هر دوی آنها در شغل و حرفه خود موفق بودند و درآمد بالایی داشتند٬ یکی تحصیل کرده اما با هوش مالی فقیر و دیگری کلاس های رده پایین را هم نگذرانده اما از لحاظ هوش مالی ثروتمند.

حالا رابرت باید نصیحت های یکی از این دو پدر را گوش کرده و راه زندگی اش را انتخاب کند. رابرت تصمیم گرفت تفکرات پدر فقیر و ثروتمندش را مقایسه کند.اما تا آن زمان هیچ کدام نه به ثروت و نه به فقر رسیده بودند.اما در آخر عمر یکی میلیون ها دلار و دیگری تنها صورت حساب بدهی بر جای گذاشت.

مسائل مالی در مدرسه آموزش داده نمی شوند

مسائل مالی در مدرسه آموزش داده نمی شوند و باید در خانه فرا گرفت. اما والدین فقیر میگویند به مدرسه برو و سخت درس بخوان که در اینصورت فرزند هم فقیر خواهد شد؛ برای همین بسیاری از افراد مشکلات مالی دارند. والدین برای تقویت هوش مالی کودکان خود باید زمان زیادی بگذارند.

پدر فقیر عادت داشت بگوید: نمی توانم از پس هزینه اش بر بیایم و خود را بیخیال می کرد. پدر پولدار میگفت:چگونه می توانم هزینه را پرداخت کنم؟

«اینگونه خود را مجبور می کرد فکر و تلاش کند.او از ذهن یعنی قویترین وسیله جهان برای خلق ثروت استفاده می کرد.ذهن مانند ماهیچه است و کار کشیدن از آن در هر زمینه ای آن را قوی تر می کند و کم کاری آن باعث تنبلی می شود. تمرین ذهنی درست یعنی ثروت بیشتر و تنبلی یعنی کاهش سلامتی و ثروت. هوش مالی اکتسابی است و نه ذاتی برای تقویت هوش مالی باید مطالعه کرد و برایش زحمت کشید.»

پدر فقیر میگفت:سخت کار کن تا در شرکت خوبی استخدام شوی.  پدر پولدار میگفت:خوب درس بخوان تا شرکت خوبی تاسیس کنی.

پدر فقیر میگفت:بخاطر شما بچه ها ثروتمند نیستم.  پدر پولدار میگفت:بخاطر شما بچه ها باید ثروتمند شوم.

پدر فقیر میگفت:با پول ریسک نکن.  پدر پولدار میگفت: یاد بگیر چگونه ریسک را مدیریت کنی.

 پدر فقیر وابسته به حمایت های مالی دولت بود و چند دلار سرمایه گذاری می کرد ولی پدر ثروتمند به خود اتکا داشت و حمایت را ضعف می دانست و سرمایه گذاری می کرد.

پدر فقیر میگفت: من هیچ وقت ثروتمند نخواهم شد. پدر ثروتمند می گفت: من ثروتمندم. حتی بعد از یک شکست مالی بزرگ هم همین اعتقاد را داشت و می گفت ورشکستگی موقتی است ولی فقر همیشگی است.


خواندن این مطلب برای درک بهتر شرایط اقتصاد کنونی دنیا می تواند مفید باشد: از اقتصاد کلنگی تا اقتصاد بی وزن


تصمیم آخر:

پدرر فقیر به خاطر تفکراتش فقیر بود. پس رابرت تصمیم گرفت به حرف های پدر پولدار گوش کند که مدام تکرار میکرد: من برای پول کار نمی کنم بلکه پول برای من کار می کند.

پول نمایی از قدرت است اما آموزش مالی قدرتمند تر از آن است.اگر بلد نباشیم چگونه از پول استفاده کنیم آن را از دست می دهیم.تنها با آموزش به قدرتی میرسیم که از پولمان برای ثروتمند شدن استفاده کنیم.وقتی آموزش مالی ببینیم دیگر پولمان را به امید سود ۲۰ درصدی روانه ی بانک ها نمی کنیم.

امیدواریم این مطلب تا اینجا برایتان موثر واقع شده باشد. ادامه سلسله مطلب هوش مالی را با ترتیبی که در زیر برایتان پیشنهاد شده دنبال کنید.

5/5 (2 نظر)

مطالب پیشنهادی

ترتیبی که گروه دوره آموزشی برای خواندن مطالب سری هوش مالی به شما پیشنهاد میکند:


نظرات کاربران
افزودن نظر
  • maryam 9 مارس 2019

    با سلام و سپاس
    از مطالب بسیار جذاب و آموزنده که با حسن نیت و دلسوزی تمام در اختیار کاربران و مخاطبان خود قرار میدهید کمال سپاس و امتنان رو دارم. با امید موفقیت روزافزون برای تیم آموزشی کاریمو

    پاسخ
    • کاریمو آکادمی 9 مارس 2019

      با تشکر از حسن توجه و لطف شما

      پاسخ

question